spooky01
door spooky01 Mar 23, 2011 om 20:55
Geldzaken & recht

Bezuinigingen

De laatste weken hoor je de regering geld geven aan landen waar een ramp is gebeurd, meedoen aan "oorlogen" (kon geen ander woord er voor vinden) het geld geven aan een noodfonds. Maar hoe gaan we dat nu allemaal betalen, nu we hier in Nederland aan het bezuinigen zijn op dingen die de mensen hard nodig hebben en dan heb ik het vooral over de gehandicapten in de samenleving. Hoe kunnen ze dit aan ons verkopen, ikzelf ben hier aardig pist off over.

401 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 23, 2011 om 21:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja mooi weer spelen met andermans geld is gemakkelijk. Maar voor zichzelf zorgen ze wel dat ze niets tekort komen.

rj
door rjw - Mar 23, 2011 om 21:53
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan als Nederland natuurlijk nog meer naar binnen gaan kijken dan wat we nu al doen, maar op een gegeven moment wordt je dan echt uitgekotst door de internationale gemeenschap. En dan is het gauw over en uit met onze welvaart.

Dit zijn domweg verplichtingen waar je niet aan kunt ontkomen. Naast menslievendheid kan je dit ook zien als investeringen.

pino123
door pino123 - Mar 24, 2011 om 07:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Prima, dat het verplichtingen zijn, bij mij op mij werk vliegen er volgend jaar 6 personeelsleden uit, maar we kunnen wel voor 20 miljoen aan F16's sturen naar Libië, soms vraag ik mij af waar de prioriteiten liggen voor Nederland.
Ik begrijp je opmerking betreffende menslievendheid, maar het zien als een investering...

commonsence
door commonsence - Mar 24, 2011 om 07:57
54 Antwoorden / 13 Vragen

Het is een kwestie van belangen afwegen door de bewindslieden die het Nederlandse imago in het buitenland belangrijker vinden dan het welzijn van onze zwaksten in de Nederlandse maatschappij. Maar het meest trieste is dat dat buitenland nauwelijks weet waar precies Nederland op de kaart ligt.

de motormuis
door de motormuis - Mar 24, 2011 om 13:22
598 Antwoorden / 13 Vragen

Ik persoonlijk ben van mening dat er in Nederland zelf nog genoeg mensen rondlopen die in de problemen zitten. Kunnen niet rond komen en kunnen nergens terecht. Hebben schuldsanering nodig, zijn uit huis gezet en slapen mee en dan bij familie of kennissen of buiten.Zorg eerst eens voor die mensen, en andere Nederlanders die het nodig hebben.Wij krijgen ook geen hulp uit het buitenland of uit Brussel hiervoor. Moeten de belastingbetalers maar weer voor opdraaien.En dan inderdaad bakken geld naar buitenland.Ben daar ook op tegen.
En het zal echt niet zo zijn als Nederland die bijdrage's mindert of afschaft dat we dan op een zwarte lijst komen,er zijn nog genoeg landen die nergens hun steun of geldbijdrage aan leveren.