donna
door donna Feb 7, 2014 om 17:33
Geldzaken & recht

Bij de Telegraaf is opzegtermijn meer dan 2 maanden

Op 11 december 2012 hebben wij een abonnement genomen op de Telegraaf en dit weer opgezegd op 16 december 2013. Met een maand opzegtermijn zou het abonnement op 16 januari 2014 beëindigd kunnen worden, maar omdat de betaling liep tot de 24e van de maand hebben wij als einddatum 24 januari genomen. Maar de Telegraaf weigert, ze willen pas beëindigen op 24 februari. Ik heb hemel en aarde bewogen om de bezorging te stoppen, maar het lukt niet, elke dag ligt die krant weer in de brievenbus. Tijdens onze afwezigheid was de brievenbus bijna vol en stak de post er nog net niet uit.
De Telegraaf zegt dat de reden is dat wij de eerste weken een aanbieding hebben gehad en dat daarom de termijn verlengd is. Maar het abonnement is gewoon doorgelopen, alleen werd het duurder.
Weet iemand hoe dat zit als je een abonnement neemt voor een actieprijs voor de eerste tijd en dat abonnement laat doorlopen voor een hogere prijs?

3689 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2014 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donna,

Je officiële abonnement is ingegaan ná de actieperiode.
Je had wellicht een 10 weken PROEFabonnement o.i.d.
Kan dus wel kloppen wat de Telegraaf zegt.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 18:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind je niet duidelijk in je vraagstelling, is er na die actieperiode gevraagd of je verder wilde met dit abonnement? Heb je voorwaarden gekregen bij die actieperiode?

alfatrion
door alfatrion - Feb 7, 2014 om 19:17
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga er vanuit dat u een overeenkomst heeft gesloten waarbij de telegraaf 12 maanden lang een krant zou leven, waarbij u een x aantal maanden een gereduceerd tarief zou hoeven betalen. U geeft aan dat u deze overeenkomst op 16 december 2013 heeft opgezegd per 24 januari 2014. Heeft u hier een ontvangstbevestiging ontvangen?

=donna: De Telegraaf zegt dat de reden is dat wij de eerste weken een aanbieding hebben gehad en dat daarom de termijn verlengd is. Maar het abonnement is gewoon doorgelopen, alleen werd het duurder.

Wat stond hierover in het aanbod?

donna
door donna - Feb 19, 2014 om 11:12
207 Antwoorden / 43 Vragen

Inderdaad was het een abonnement met de eerste maanden een gereduceerde prijs. Uiteindelijk heeft de Telegraaf dat ook gezien en het abonnement beëindigd. De incasso stond al in mijn internetbankieren bij de ING en die heb ik geweigerd, het bedrag werd dus niet afgeschreven. Ik kreeg nog een telefoontje van de Telegraaf waarin alles werd bevestigd.

Uiteindelijk goed geregeld, zou je denken.

Maar vandaag blijkt dat de Telegraaf toch weer heeft geïncasseerd, terwijl de krant niet meer bezorgd wordt!!!!!!!

En de ING werkt daar gewoon aan mee. Ik heb geprobeerd bij de ING de Telegraaf te blokkeren, maar dat lukte niet.

Wie gaat er nog over mijn bankrekening??

Kan iedereen naar believen maar incasseren, zelfs als ik laat weten dat dat niet mag?

Zou interessant zijn te weten of de commissarissen van de Telegraaf banden hebben met de commissarissen van de ING. Of misschien zijn het wel dezelfde. In elk geval is het op dat niveau: ons kent ons.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2014 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een paranoïde veronderstelling. U denkt toch niet werkelijk dat de ING en de Telegraaf onder een hoedje spelen om u geld afhandig te maken?

De Telegraaf heeft gewoon, per abuis waarschijnlijk, opnieuw geïncasseerd. Dus storneren.

donna
door donna - Feb 19, 2014 om 11:37
207 Antwoorden / 43 Vragen

Haha, Nee, het is niet per ongeluk geïncasseerd, ik heb in het internetbankierenprogramma de incasso op geweigerd gezet, ik heb de Telegraaf laten weten dat ik de incassomachtiging heb ingetrokken, de Telegraaf heeft mij telefonisch laten weten dat mijn abonnement beëindigd is, ik heb geen kranten meer ontvangen en dan zou het per abuis toch geïncasseerd zijn????

Sowieso, als je een incasso kunt intrekken mag de bank deze niet meer afschrijven, anders heeft het geen enkele zin in internetbankieren de mogelijkheid tot weigeren te geven.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2014 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou het niet kunnen zijn dat de afdelingen van de Telegraaf niet zo goed samenwerken? Dus gewoon storneren.

donna
door donna - Feb 19, 2014 om 12:04
207 Antwoorden / 43 Vragen

Het is niet alleen de Telegraaf, het is nog meer fout gegaan bij de ING. Tegenwoordig heb je niets meer te zeggen over je eigen bankrekening, zelfs als je ontdekt dat een bedrijf onterecht wil incasseren en je laat dat weten aan de ING, dan schrijven ze toch gewoon af. Wat voor zin heeft het een mogelijkheid te bieden een incasso te weigeren, als ze toch afschrijven?

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2014 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb van die mogelijkheid, dus een incasso weigeren, nog geen gebruik gemaakt. Dus of dat goed werkt, kan ik niet beoordelen. Vind het wel raar. Dus ik zou een klacht indienen bij ING.