An
door Angelica1969 Jul 12, 2023 om 12:36
Geldzaken & recht

Bij wie kan ik terecht als mijn geexpireerde lijfrentepolis niet word uitbetaald

Op 1-1-2023 is mijn lijfrentepolis geexpireerd. Deze had ik lopen bij de ondertussen failliete Conservatrix. In december moest ik alle benodigde documenten toe sturen en dan zou er iig een gedeelte worden uitbetaald van de ruim €22000. Maar nu een half jaar later, na vele mails, naar hen en de maatschappij die ze over heeft genomen, Waard verzekeringen, Kifid, weet ik niet wat ik nog kan doen om maar iets van mijn gespaarde geld terug te krijgen.

Wie weet een oplossing wat ik nog kan doen??? Het is voor mij erg belangrijk aangezien ik sinds kort mijn baan kwijt ben na 36 jaar, en ik arbeidsongeschikt ben beoordeeld.

3182 7 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 12, 2023 om 13:02
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hebt u iets aan onderstaande link met uitgebreide informatie.

https://www.conservatrix.nl/vragen-over-het-faillissement/

hereistom
door hereistom - Jul 12, 2023 om 13:03
736 Antwoorden / 1 Vragen

Begin januari 2023 is de verzekeringsportefeuille van Conservatrix overgedragen aan Waard. Waard is een Nederlandse verzekeraar die onder toezicht staat van DNB.

Hier kunt u er meer over lezen;
https://www.dnb.nl/algemeen-nieuws/nieuwsberichten-2023/vijf-vragen-over-conservatrix-januari-2023/

Ja
door JannyBoe - Jul 12, 2023 om 13:11
519 Antwoorden / Vragen

En hier nog info van de Stichting Polishouders Conservatrix.

Daar staat onder andere: 'Ben ik mijn geld kwijt? Nee. Als gevolg van het faillissement van Conservatrix ontvangt u helaas wel minder dan het bedrag dat u zou hebben ontvangen indien Conservatrix niet failliet zou zijn gegaan. De curatoren spreken thans over een korting van tussen 10% en 11%.'

Hopelijk komt uw geld (voor het overgrote deel) boven water.
En als dat het geval is dan is het hoogst onverstandig om uit te laten keren vóór de AOW leeftijd.
Dat is fiscaal echt heel ongunstig. U betaalt mogelijk tot 72% belasting en revisierente aan de Belastingdienst.
Info is bijvoorbeeld hier te vinden.

koekeloer
door koekeloer Jul 14, 2023 om 11:34
562 Antwoorden / 18 Vragen

Een koopsom van 22000 laten onzetten in een lijfrente en een wia uitkering. Hoe kom je dan aan 72 % belasting

Ja
door JannyBoe Jul 15, 2023 om 07:35
519 Antwoorden / Vragen

Het gaat hier om een lijfrentepolis. Geen koopsom. Maar dat maakt niet zoveel uit. Fiscaal zijn de consequenties vergelijkbaar.
Klik even op de link hierboven en lees de brochure even door.
En dan met name de passage over het mogelijk betalen van maximaal 72% inkomstenbelasting en revisierente aan de Belastingdienst.
Dat zijn voorwaarden die met een lijfrentepolis te maken hebben.
Beter is het lijftenteproduct om te zetten in een nieuw lijfrenteproduct Banksparen en de uitkering uit te stellen tot ná de AOW datum.
Nogmaals, lees de info over lijfrentes en opnemen vóór de AOW leeftijd eens door.

va
door vanlotjegetikt - Jul 12, 2023 om 13:13
809 Antwoorden / Vragen

Oplossing is nog steeds niet in zicht.
De Waard heeft het druk of doet het voorkomen dat het druk is(denk erom dit is slechts een gedachte)
Ga er van uit dat u niets gaat ontvangen en ga met dit scenario aan de slag om uw financien te herinrichten.
En bedenk dat lijfrentepolissen uitbetalen voor AOW  gerechtigde leeftijd erg zwaar belast worden.
Doe voorzichtig.

Met alle juridische  adviezen komt u niet verder op dit moment.

rj
door rjw Jul 12, 2023 om 21:31
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Niemand doet tegenwoordig of het druk is. Het IS overal druk door het personeelstekort. En zeker iets als deze case van TS kost relatief veel tijd. Dit zijn geen zaken die je met een druk op de knop regelt. Er komt nog veel handwerk bij kijken.

va
door vanlotjegetikt Jul 13, 2023 om 09:03
809 Antwoorden / Vragen

Even mijzelf quoten:
Eind jaren '90 begonnen bij ZK Achmea. De terugbelverzoeken lagen 80 cm hoog in de vensterbanken. We zijn een jaar bezig geweest met een enorme berg mensen om de achterstand weg te werken.
Herhaalverzoeken zetten geen zoden aan de dijk maar maken de berg werk alleen maar groter. Patience is a rare virtue :mrgreen: .

1paul
door 1paul - Jul 13, 2023 om 08:51
3155 Antwoorden / 0 Vragen

u zult geduld moeten hebben, er zijn net als u vele wachtenden die op een oplossing/uitspraak wachten.

dat u arbeidsongeschikt bent verklaart heeft hier niets mee te maken al is dat voor u wel vervelend!

een uitkering ineens!! kijk daar mee uit en volgens mij mag dit niet eens maar moet u pensioen aankopen, let hier mee op....