ri
door riepie Sep 15, 2008 om 17:17
Geldzaken & recht

Bijverzekeren uitvaart

mijn ouders zijn onder verzekert voor hun begravenis.bij fortis air.als zij nu het bedrag willen verhogen..ineens..b.v bij de pc uitvaart..moeten zij over het geld dat gestort word   belasting betalen..

het bedrag is ongeveer 5000euro..totaal..

492 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 15, 2008 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag riepie,

Mijn vraag is, wat is onderverzekerd? Als jouw ouders nu alle 2 voor 3000 euro verzekerd zijn, dan is er inderdaad bij een sommenverzekering sprake van een duidelijke onderverzekering. Een sobere uitvaart/crematie kost momenteel all-in minimaal 5600 euro per persoon. Het verschil kun je vaak bijstorten, maar slimmer is het om bijvoorbeeld die 5000 euro op een aparte spaarrekening te zetten (bijvoorbeeld de Toprekening van de Postbank). Pas als jouw ouders boven een bepaalde drempel komen moet daarover 1,2% belasting betaald worden. Zo zit je dan ongeveer op een indexering van (4-1,2) is 2,8% en dat is net voldoende om de stijgende prijs bij te houden. Blijf je onder die drempel, dan is er sprake van een indexering van 4% (bij de huidige rentestand).

Met vriendelijke groet, Read3.