li
door lies48 Oct 30, 2024 om 11:06
Geldzaken & recht

Bizarre communicatie rijschool geld kwijt?

Lang vehrala kort, net alles getypt maar foetsie.
2021 ingeschreven voor spoedrij-opleiding van 2 weken want in de WW dus alle tijd. Aanbetaald.
Werd gezegd: dan eerst theorie halen. oke. stuurden ze me al naar amerfsoort en Nijmegen om 08.00. (met de trein, woon in Noord-holland) .
Na een tijdje gelukkig plek voor theorie-examen in eigen woonplaats, niet gehaald, 1 foutje te veel. Oke.
Corona kwam en er mocht niet meer gelest worden. Toen Corona-tijd bijna over was moest ik nog heel lang wachten voordat ik weer kon lessen en theorie afnemen want iederen die al op de wachtlijst stond of nog examen moest doen gingen voor. Intussen had ik al gemeld dat ik een baan had dus kon ik de spoed-rijopleiding niet meer volgen en wou geld terug. Dat kon niet. Wel gewoon lessen. Prima. Maandag en donderdag vrij dus dat moest lukken. Weer aanbetalen. Ik moest wel veel lessen zei de instructeur want op mijn leeftijd is voertuigbeheersing moeilijker aan te leren(..niet altijd maar goed)
Mijn vader overleed dus ik was even uit de roulatie aangezien ik alles alleen moest regelen enz. Na een flinke tijd weer contact gezocht en toen kreeg ik: Ik kan je inplannen op disndag en donderdag. Nee dat kan niet, ik mkan maandag en donderdag zoals eerder gemeld. Elk telefoontje of appje zat vol fouten of dingen die ik moest doen, betalen of regelen.
Ik heb gemaild dat ik geen lessen meer wens af te nemen na al dit gedoe en toch graag een oplossing zie. Hun oplossing: Bel ons maar mevrouw want u komt zelf pas 3,5 na inschrijven in de lucht. Sorry? Ben a 3,5 jaar bezig, met bewijs op de app. Geld nog steeds niet terug en alleen maar mails met bel maar. Ik ben het spuugzat en wil niet meer bellen want ik ga uit mijn plaat.
Rechtsbijstand zegt helaas, u bent zelf akkoord gegaan met uitstel van lessen waardoor de termijn van teruggave is verstreken ( Nee, dit is niet juist, ik mocht niet meer door Corona) Advies? Bedankt voor het lezen van dit epistel alvast!

463 4 Rapporteer
li
door lies48 - Oct 30, 2024 om 11:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

p.s, met intussen weer een aanbetaling van 500,00 euro.

sira
door sira - Oct 30, 2024 om 11:59
2579 Antwoorden / 24 Vragen
3

Dit is voor ons heel moeilijk te beantwoorden, ú wilt niet meer bellen, uw rechtsbijstand zegt ook helaas, wat verwacht u dan van ons?

Zelf weet ik er ook niet veel van, is voor mij te lang geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb (1974).
U kunt kijken of de rijschool bij de BOVAG is aangesloten of bij de Geschillencommissie Rijopleidingen. Indien niet, kunt u terecht bij ConsuWijzer. Mocht dat allemaal geen zin hebben, vraag dan nog een keer advies bij het Juridisch Loket.

Maar heel belangrijk, als u echt een oplossing wilt hebben, moet u uw schouders er wel zelf onder zetten en niet leunen op een ander en daar past niet "geen zin" in of spuugzat en uit mijn plaat gaan. Met die instelling contact gaan leggen, krijgt u weinig medewerking.

Re
door Reinier182 - Oct 30, 2024 om 13:37
253 Antwoorden / Vragen
0

Dit is juristen werk en vrijwilligers kunnen hier weinig in adviseren. Te moeilijk verder om er op in te gaan. Een jurist kan helpen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 31, 2024 om 00:27
1880 Antwoorden / 32 Vragen
0

Geachte Lies,

Over welke rijschool gaat het?

Ik raad u aan om geen pakket te nemen, maar per les te betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jantje P - Sep 17, 2024 om 11:35
Vakantie & reizen

Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug

Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc. 
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die s ... Lees meer

mb
mbusman - Oct 30, 2024 om 14:54
Computers & telefonie

Airpods wel of geen garantie.

De accu van mijn Airpods 2 is stuk, waardoor de case niet meer oplaadt. Volgens verkoper AMAC valt dat binnen de consumentengarantie. Toch kunnen ze me niet helpen want volgens Apple mag het product dan verder geen defecten hebben en 1 van de oortjes is licht beschadigd. De oortjes doen het prima, dan was niet het probleem. 
Mag Amac de garantie op het product om die reden weigeren? Lees meer

He
Henkjan voskamp - Oct 30, 2024 om 15:44
Huishouden & energie

Betalen terug geleverde stroom

Hoe is het mogelijk dat mensen die moeten betalen aan de energie bedrijven 
Voor de stroom wat je over hebt , terwijl er investeerders zijn die weilanden opkopen vol stampen met zonnepanelen en daar voor hun geleverde stroom vangen 
En dan tegen particulieren zeggen dat er overbelasting is van stroom . Lees meer