sm
door smeagol007 Sep 8, 2005 om 14:31
Geldzaken & recht

BKR

hoelang blijft men bij het BKR geregistreerd, bij afgeloste en niet afgeloste bedragen?

544 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 8, 2005 om 14:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij niet afgeloste bedragen net zolang tot er afgelost is en na de
laatste aflossing nog vijf jaar. Maar dan wel met een code dat alles
afgelost is. Van het feit dat alles afgelost is, moet de schuldeiser
bericht sturen aan de BKR. Dat wordt nog wel eens vergeten of maanden
later gedaan. Daar moet je dus zelf even achter aan bij de schuldeiser.

Vladja

pa
door pauline64 - Oct 6, 2005 om 23:33
7 Antwoorden / 0 Vragen

je kan alleen maar je maandbedrag naar beneden gooien als je het dit eerst schriftelijk aan de instantie bekentd maakt. Vaak gaan dan die instanties niet accoord met jouw beslissing, maar als je zwart op wit kan laten zien dat je niet anders an en dit echt moet, zullen ze wel moeten en ander andere stappen moeten ondernemen en die kun je dan ook weer gerecht onderbouwen met je bewijzen,.

pauline

pa
door pauline64 - Oct 6, 2005 om 23:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je blijft rond de 5 jaar geregistreerd bij het BKR tenzij er onderwijl andere dingen zich ontwikkelen, zoals een bedrijf dat zich niet afmeld of andere ontwikkelingen. Hou deze data goed in de gaten en blijft een bedrijg zich langer dan 5 jaar hangen of je lastig vallen, geef dan een gil en ga even info vragen

Pauline

br
door brudie - Oct 25, 2006 om 22:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi. meestal 5/10/jaar