Bo
door Boeteman Aug 22, 2021 om 23:37
Geldzaken & recht

Boete nog niet binnen

Ik heb samen met een vriend op 6 Juli 2021 een boete gekregen van de politie voor rumoer of burengerucht waardoor de nachtrust kan worden verstoord. Nou ben ik het al niet eens met de boete aangezien de politie naar mijn inzicht meerdere dingen fout heeft gedaan. Maar daar gaat mijn vraag niet over. Mijn vraag gaat over dat mijn vriend de boete op 13 Juli 2021 binnenkreeg en ik heb hem nu op 22 Augustus 2021 nog steeds niet. Ik vindt dat raar want daar zit wel een erg groot verschil tussen. Nou moet je binnen 2 weken na de boete in bezwaar gaan anders kan het niet meer, ook wordt de boete over een week verhoogd. Het zou toch nergens op slaan dat ik straks niet meer in bezwaar kan gaan en dat mijn boete verhoogd wordt? Of zal de boete helemaal niet meer komen? Terwijl de boete van mijn vriend die ook in bezwaar gegaan is er al lang is. En als de boete ook daadwerkelijk in het systeem staat zou ik dan niet al een herinnering moeten krijgen om te betalen? En zou ik ergens online die boete moeten terug kunnen zien?

17148 36 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2021 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u dan wel zeker dat u ook een boete gekregen hebt? Juiste adres opgegeven?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 00:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had op dat moment wel wat biertjes op, maar ik weet nog duidelijk dat ze zeiden dat ik daar een boete voor zou krijgen. En het goede adres heb ik volgensmij wel verteld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 22, 2021 om 23:59
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Boeteman

Ik lees op de de link hieronder, dat de verjaring 2 jaar en 8 maanden is :

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=6399

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 00:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat snap ik, maar er is ook een kans denk ik dat ik de boete niet meer ga krijgen aangezien mijn vriend hem na een week al binnen had en ik nog steeds niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 23, 2021 om 00:19
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Boeteman,

Ik raad u aan om "geen slapende honden wakker te maken".

Hoeveel kostte de boete van uw vriend?

Zet dat geld apart.

justmeagain
door justmeagain - Aug 23, 2021 om 00:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

3 tot 6 weken is een normale termijn. De boete heeft altijd een zeer ruime dagtekening waardoor je genoeg tijd hebt om in beroep te gaan. Meestal heb je 6 tot 8 weken als betaaltermijn en pas daarna wordt de boete verhoogd.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 10:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar het probleem is dat die 6 tot 8 weken sinds de boete is opgelegd bijna voorbij is.

justmeagain
door justmeagain Aug 23, 2021 om 11:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat de boete is opgelegd zegt niets. De datum van ontvangst van de boete is leidend. Als u niets heeft ontvangen lopen er ook nog geen termijnen.

sw
door swat1500 - Aug 23, 2021 om 01:15
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen dat u de eerste aanschrijving gemist heeft en wellicht ook de aanmaning. Boetes worden geïnd door het cjib in Leeuwarden. U kunt daar informeren of u wellicht post gemist heeft. Dat u (nog) niets heeft ontvangen wil nog niet zoveel zeggen.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 10:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die post kan ik zoiezo niet gemist hebben aangezien mijn ouders altijd de brievenbus leegmaken en die zijn wel zorgvuldig met post.

Ar
door AriEllis - Aug 23, 2021 om 01:38
57 Antwoorden / Vragen

Log in op cijb. Daar staan al je verschuldigde boetes.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 10:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat volgensmij alleen om verkeersboetes?

aurora1
door aurora1 Aug 23, 2021 om 15:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toch maar even kijken, "volgens mij"? Het is nl ook een antwoord op een vraag die u ook gesteld heeft. Of moeten wij, met u, blijven gissen?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 16:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar heb ik al ingelogd en daar staan geen boetes in. Maar of hij daar tussen zou moeten staan is voor mij een raadsel.

panter22
door panter22 - Aug 23, 2021 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Bel ons!

Wij geven u dan alle informatie over wat u moet betalen.
Gebruik hiervoor ons algemene telefoonnummer: 058 215 95 55

https://www.cjib.nl/ik-wil-een-overzicht-van-alles-wat-ik-moet-betalen-aan-het-cjib

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 10:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een overzicht openstaande zaken aangevraagd, daar zou hij dan tussen moeten staan toch?

panter22
door panter22 Aug 23, 2021 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ja, dat lijkt me wel. Maar waarom niet even gebeld? Dan weet je direct of je een brief gekregen hebt. Is de brief zoekgeraakt, dan kun je dat meteen melden. Of denk je dat de medewerker direct met de politie gaat bellen, zodat je alsnog een brief thuisgestuurd krijgt.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja voor dat laatste ben ik wel een beetje bang ja.

panter22
door panter22 Aug 23, 2021 om 17:14
6599 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat het wel wat meevalt. Het CJIB int de boetes. Als er geen boete ogelegd is, dan valt er niets te innen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2021 om 09:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. behoeft u niet te betalen indien u geen bericht daarover heeft ontvangen. Hoe dan ook is het wel zinvol om op basis van al gegevn tips na te gaan of u inderdaad daarvoor bij het CJIB bekend bent. Zie verder https://www.cjib.nl/direct-regelen/ik-ben-het-niet-eens-met-mijn-boete  en geef dan heel duidelijk te kennen dat u geen bericht heeft ontvangen indien u wel bij het CJIB bekend bent. Kijk vooral even bij de diverse verjaringen die er gelden. De twee weken die u noemt geld uitsluitend voor een boete die is opogelegd door een rechter. Bijv. voor z.g. MULDR zaken geldt al 6 weken. Maar toch ook: iniet bekend bij CJIB dan helemaal niets doen. Zo u toch nog bericht ontvangt, dan overduidelijk de datum van ontvangst melden in uw bezwaar.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 10:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips! Op deze site staat echter wel 2 weken: https://www.cjib.nl/bent-u-het-niet-eens-met-de-strafbeschikking

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 23, 2021 om 10:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie dan toch ook deze 'Als u een strafbeschikking heeft gekregen en u het niet eens bent met de opgelegde straf, dan is het verstandig om verzet in te stellen. Verzet kan worden ingesteld bij de officier van justitie. Wanneer u verzet instelt, dan hoeft u de straf niet uit te voeren totdat de rechter heeft beslist op de straf van de strafbeschikking.'

En deze waar inderdaad 2 weken staat voor aantekenen van verzet tegen een strafbeschikking. U dient die beschikking dan wel in het bezit te hebben om in verzet te kunnen gaan. https://strafbeschikking.nl/verzet

U heeft het over boete, dat is geen strafbeschikking. Een strafbeschikking kan door een Officier van Justitie worden oopgelgd en niet door een 'willekeurige' politieman. http://strafbeschikking-advocaten.nl/informatie-over-de-strafbeschikking/wat-is-een-strafbeschikking/  En blijft dus mijn mening: zolang u geen stafbeschikking heeft gekregen u niets behoeft te doen (anders dan eventueel raadplegen bij CJBI.

Zie ook: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik lees nu ook dat ik de beschikking er eerst moet zijn voordat ik in verzet kan gaan, echter is het WEL een strafbeschikking aangezien alle boetes strafbeschikkingen zijn die zonder tussenkomst van een rechter opgelegd kunnen worden door een politieagent. Lees ook: https://rechtswinkel.nl/vragen/wat-kan-ik-doen-tegen-deze-strafbeschikking/76866

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

https://rechtswinkel.nl/vragen/wat-kan-ik-doen-tegen-deze-strafbeschikking/76866
Op deze site staat zelfs dat het feit wat ik begaan heb volgens de politie op mijn strafblad terechtkomt. Dit vindt ik erg merkwaardig aangezien het om een simpele boete gaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2021 om 11:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even bij u terug: bedoelt u hier een strafbeschikking. http://strafbeschikking-advocaten.nl/informatie-over-de-strafbeschikking/wat-is-een-strafbeschikking/  Zo ja, dan dient u inderdaad binnen 14 dagen verzet aan te tekenen maar dan dient u de beschikking wel moeten hebben ontvangen! https://strafbeschikking.nl/verzet

Als een en ander niet op de lijst staat, m.i. niets doen. En zodra die toch komt zie dan: https://www.verzetbijstrafbeschikking.nl/uploads/1/2/3/4/123484460/voorbeeldbrief_verzet_bij_strafbeschikking.pdf  of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeld-bezwaar-strafbeschikking/

Zie ook nog voor nader advies en eventuele bijstand: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  Ik sluit niet uit dat u geen beschikking heeft ontvangen omdat de Officier van Justitie 'daar zelf al geen heil in zag'.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 23, 2021 om 11:22
862 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,

Tik in www.mijncjib.nl en dan inloggen met je DigiD (als je dat hebt). Je komt vervolgens in jou digitaal loket en daar staan dan je openstaande boetes.

Maar het kan zoals hier door anderen terecht wordt opgemerkt een redelijke tijd duren.

Hier een link naasr wat het cjib doet.

https://www.cjib.nl/wat-doen-wij

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Volgensmij komen hier alleen de verkeersboetes te staan?

Thecla58
door Thecla58 Aug 23, 2021 om 15:46
862 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn beste @Boeteman

Heb je eigenlijk al op de site gekeken? Als je de link opent dat komt er een scala aan informatie naar boven. Eerst even doen voordat je iets gaat roepen? We hebben hier allemaal de beste bedoelingen hoor. ;))

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik daar inlog staan er geen boetes, maar of hij daar tussen zou moeten staan is mij een raadsel.

1paul
door 1paul - Aug 23, 2021 om 11:27
3173 Antwoorden / 0 Vragen

is het niet zo dat er 1 boete is uitgschreven voor jullie beide?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee want ze zeiden dat mijn vriend ook maar de helft van de boete zou krijgen aangezien hij onder 16 zou zijn en ik de volle boete. Maar hij heeft alsnog de volle boete gekregen en ik niks.

mo
door mof - Aug 23, 2021 om 11:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon afwachten wat gebeurt.en bedenk: heb je echt zoveel lawaai gemaakt dat de nachtrust kan worden verstoord? Dan is dat een strafbaar feiten zul je op de blaren moeten zitten. Dan kan je beter gewoon betalen ...

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Opzich hebben wij wel wat lawaai gemaakt. En denk ik ook dat we daarom niet onder de boete uit kunnen komen. Maar hoe de politie gehandeld heeft na het constateren van het feit vindt ik erg merkwaardig en daarom twijfel ik eraan of de boete wel geldig is. Want volgensmij heeft de politie fouten gemaakt waardoord ik onder de boete uit kan komen bij verzet aantekenen.

to
door ton14024 Aug 25, 2021 om 12:20
Antwoorden / Vragen

´´vindt ik erg merkwaardig´´en ´´heeft de politie fouten gemaakt´´. Waarschijnlijk. Ga rustig slapen, echt, ik ben niet cynisch.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 23, 2021 om 12:15
173 Antwoorden / Vragen

Zou het rustig afwachten. Komt hij binnen dan kun je verdere stappen eventueel ondernemen. Bij binnenkomst staat er altijd een data op waarop deze verwerkt is. Kunt je dan beroepen op overmacht mocht deze alsnog binnen komen, immers je werd de mogelijkheid ontnomen op tijd te reageren. Iedere vordering is voorzien van een nummer en ook dat heeft U niet. Dus tja waar moet tegen in beroep gaan als niet over de gegevens beschikt??? Daarnaast in beroep gaan waar tegen, overlast die U zelf veroorzaakt hebt kennelijk??? Nu probeert de politie hierop aan te spreken??? Zou gewoon bij binnekomst de vordering betalen en geen uitvluchten zoeken voor de consequenties van verorozaakte overlast, de agenten zijn niet voor niets gekomen. Tegenwordig zijn ze niet zo snel meer dus er zal echt wel wat aan de ahnd zijn geweest.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

De politie is niet voor ons gebeld maar stondt stil langs de weg toen wij de politie zagen begonnen we te zingen (wel redelijk hard) maar geen raar liedje ofzo. Daarna heeft de politie nasr mijn inzicht meerdere dingen fout gedaan, waardoor ik denk dat ik via verzet de boete kan gaan ontlopen.

aurora1
door aurora1 Aug 23, 2021 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft de politie dan - volgens u - zoal allemaal fout gedaan?

tenormin
door tenormin Aug 23, 2021 om 18:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@boeteman, jullie waren -niet echt -? dronken maar begonnen jullie wel de politie uit te dagen? Want zo lees ik het eigenlijk wel. Ik denk dat jij denkt dat de politie fout is geweest omdat jullie een boete kregen? En hoezo: jullie onheus behandelden? Geen ID bij je is al vragen om moeilijkheden. Punt 2: ook op een fiets rijden als je teveel gedronken hebt mag niet, dus ben benieuwd wat de Hermandad in jouw, jullie ogen heeft fout gedaan. En, mocht je de boete ontvangen: ik adviseer je om niet in bezwaar te gaan. Verlies je geheid. Wacht dat ding nu maar af; ontvang je niets heb je mazzel gehad (delen met je vriends boete - betalen -  lijkt me dan wel zo fair. Fijne avond.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 19:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het hele verhaal: ik en mijn vriend fietsen terug naar de camping en zagen een politieauto staan. Daardoor begon ik met zingen waardoor de politieauto achter ons aan kwam rijden en een agent stoppen zei. Ze vroegen of wij ons konden legitimeren maar dat konden we niet. Hun hebben toen onze fietsen midden langs de weg in de bosjes gelegd. Toen moesten we achter in de politieauto mee naar het bureau en mochten we beslist niemand bellen, ook onze andere vrienden niet die zich misschien zorgen zouden gaan maken. Toen we eenmaal op het bureau aankwamen moest ik als 17 jarige in een cel gaan zitten (voor 20 minuten)(weliswaar met de deur nog open). Ik vroeg om een glaasje water maar de agent antwoorde: het is hier geen hotel. Ook kregen we toen pas te horen waar we een boete voor zouden krijgen. Ik ben ook nog uitgescholden voor kutjong. En mijn ouders zijn niet gebeld terwijl ik in de cel heb gezeten als minderjarige. Ik moest ook een verklaring geven, maar die kon ik maar beter gelijk geven want anders moest ik de volgende ochtend terugkomen met een advocaat en dat wil je niet he zei de agent. Dit lijkt op chantage.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 19:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Delen is inderdaad een optie als ik geen boete binnenkrijg

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 23, 2021 om 12:29
2096 Antwoorden / Vragen

U bent dronken met vrienden herrie aan het maken maar u bent het niet eens met de boete omdat de politie meerdere dingen fout heeft gedaan? Één ding hebben ze in ieder geval niet fout gedaan en dat is dat ze u gevonden hebben, de vraag of u hoorbaar was is daarmee wel beantwoord. Verder zou ik me er niet zo druk over maken. Als je geen brief hebt gehad kan niemand verwachten dat je reageert dus de termijnen moeten daar ook rekening mee houden.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 12:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dronken is een groot woord en de politie kan dit niet als argument gebruiken aangezien wij niet hebben moeten blazen of iets. Gevonden hebben ze ons ook niet wij fietsten naar hun toe en begonnen te zingen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 23, 2021 om 14:38
2096 Antwoorden / Vragen

Laat me raden, io vivat?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Verkeerd geraden

Ca
door Cassie020 - Aug 23, 2021 om 12:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Er zal misscien wel iets anders aan de hand zijn waardoor u zich zorgen maakt over het niet binnen krijgen van de beuekring. Alleen al de opmerking "Nou ben ik het al niet eens met de boete aangezien de politie naar mijn inzicht meerdere dingen fout heeft gedaan"
Als dit een bekeuring betreft die via het CJIB gaat kun je gewoon inloggen en zien wat er openstaat aan meldingen.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 13:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het hele verhaal: ik en mijn vriend fietsen terug naar de camping en zagen een politieauto staan. Daardoor begon ik met zingen waardoor de politieauto achter ons aan kwam rijden en een agent stoppen zei. Ze vroegen of wij ons konden legitimeren maar dat konden we niet. Hun hebben toen onze fietsen midden langs de weg in de bosjes gelegd. Toen moesten we achter in de politieauto mee naar het bureau en mochten we beslist niemand bellen, ook onze andere vrienden niet die zich misschien zorgen zouden gaan maken. Toen we eenmaal op het bureau aankwamen moest ik als 17 jarige in een cel gaan zitten (voor 20 minuten)(weliswaar met de deur nog open). Ik vroeg om een glaasje water maar de agent antwoorde: het is hier geen hotel. Ook kregen we toen pas te horen waar we een boete voor zouden krijgen. Ik ben ook nog uitgescholden voor kutjong. En mijn ouders zijn niet gebeld terwijl ik in de cel heb gezeten als minderjarige. Ik moest ook een verklaring geven, maar die kon ik maar beter gelijk geven want anders moest ik de volgende ochtend terugkomen met een advocaat en dat wil je niet he zei de agent. Dit lijkt op chantage.

me
door mein33 - Aug 23, 2021 om 13:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR BOETEMAN 22 AUG.  Mijn vraag gaat over dat mijn vriend de boete op 13 Juli 2021 binnenkreeg en ik heb hem nu op 22 Augustus 2021 nog steeds niet.

@boeteman,

Zou me er maar niet druk over maken en zou zeker geen slapende ambtenaren voor wakker maken.
Komt de boete of komt de boete niet, dat is de vraag en de toekomst zal uitwijzen of hij wel of niet komt.
Mocht u beide door een andere verbalisant zijn beboet, dan is het moment van indienen door die verbalisant ook van invloed op de wijze van verwerking.
Als u de pech heeft dat hij t.z.t. nog wel komt, dan heeft u dezelfde tijd om bezwaar te maken als de boete die reeds op de deurmat is gevallen.
Rustig afwachten op hetgeen er al dan niet gaat gebeuren en als u echt in het systeem mocht zijn opgenomen, dan vergeten zij u echt niet, dat staat als een paal boven water.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 13:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Of de boete door dezelfde verbalisant is uitgeschreven durf ik niet te zeggen, maar daae ga ik eerlijk gezegd wel vanuit.

panter22
door panter22 - Aug 23, 2021 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent nu weer thuis? Heb je je ouders al ingelicht? Of hoeft dat nu niet meer.
Er was dus meer aan de hand. Dronken fietsend en zingend de politie uitdagen.
En ook nog geen legitimatiebewijs bij je.
Je dat je vriend een boete heeft gekregen. Maar je weet niet waarvoor. Alleen burengerucht of ook voor het niet kunnen legitimeren? Want daar gaat het toch om. Is de boete terecht gegeven. Wat is de feitcode?
Als je klachten hebt over het handelen van de politie, dan kun je een klacht indienen. Dat staat los van de boete, want die is kennelijk terecht. Tenminste ik lees niet dat er iets geschreven is wat jullie niet hebben gedaan.
Info over het niet kunnen legitimeren:
Daar kun je geen bezwaar tegen maken en je kunt meegenomen worden naar het buro
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-geen-identiteitsbewijs-kan-laten-zien

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben inderdaad weer thuis en heb het mijn ouders verteld. Zingen is de politie uitdagen? Dat vindt ik zelf niet maar goed. Alleen voor burengerucht.

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2021 om 12:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, maar er is veel dat je vindt dat niet klopt.

gerbera
door gerbera - Aug 23, 2021 om 16:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gevonden hebben ze ons ook niet wij fietsten naar hun toe en begonnen te zingen.

Zal het wel ontzettend vals zijn geweest☺

Maar even serieus, als ik uw relaas onder een van de reacties lees, zal het best wel meevallen met het gedrag van de politie. En ja een legitimatie dient u altijd bij u te hebben en dat u achter de politieauto moest lopen om op het bureau te komen, en ook nog zonder uw fiets mee te mogen nemen, lijkt mij sterk tenzij het bureau zo'n 50 meter verderop was. Vraag mij overigens af hoe u als minderjarige aan drank bent gekomen. Al met al een verhaal in uw eigen voordeel, het is altijd de schuld van een ander, want er zal best wel meer aan de hand geweest zijn dat u ook nog in de cel bent beland.
Overigens, tegen de boete voor het niet bij u hebben van een legitimatie kan geen bezwaar gemaakt worden. Ook voor de boete voor het aanwijsbaar veroorzaken van overlast heeft bezwaar maken geen zin.  En zo u het niet eens bent met het gedrag van de politie dien u bij hen een klacht in te dienen, dit staat geheel los van de boete.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee wij moesten achter in de politieauto stappen en werden meegenomen naar het bureau. Fiets 'dumpten' hun in de bosjes. Aan alcohol komen is nog steeds niet zo heel moeilijk. Voorderest hebben wij niks fout gedasn hoor. Ze waren gewoon erg chagareinig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2021 om 16:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik moet in die zin corrigeren dan anders dan dat ik eerder stelde een politieagent of een boa ook een strafbeschikking kan opleggen. Hoe dan ook dient u die wel schriftelijk te ontvangen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/vraag-en-antwoord/mag-het-openbaar-ministerie-om-zelf-een-straf-opleggen  Er kan ook sprake zijn van een transactievoorstel maar ook dan dient u dat schriftelijk te hebben ontvangen. Het heeft er m.i. alle schijn van dat men de 'boete'op uw vreiend heeft verhaald resp. alleen aan uw vriend heeft opgelegd.

U geeft in uw vraag niet aan wat er dan aan u zou zijn opgeleg als 'boete'' .

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

€150 plus €9 administratiekosten voor rumoer of burengerucht waardoor de nachtrust kan worden verstoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 23, 2021 om 18:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Maar dan heeft u het dus wel zelf op papier??  Of was dat de 'bon' die uw vriend kreeg?  Als deze info aan u is gericht/uitgereikt dan had u dus meteen in verzet kunnen gaan. Dus opnieuw, het heeft er alle schijn van deat 'de boete' alleen aan uw vriend (sorry voor de eerdere typefout) is opgelegd.
In dat geval zou het dan een kwestie zijn dan voor uw vriend te getuigen in voor hem gunstige zin.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 19:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb niks op papier, dat staat op de brief die het cjib naar mijn vriend stuurde. Ja hij heeft al een bezwaarschrift geschreven als het voor de rechter komt ga ik hem zeker helpen.

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2021 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vertelt u wel alles? Ik heb de indruk dat er meer aan de hand was en dat u niets durft uit te zoeken.

Pak de koe bij de horens en zoek het uit, zoals hier al een paar keer is geopperd. Met dat raden en gissen komt u nergens en een heel forum dat laten doen schiet ook niet op.
Hoe oud/jong bent u eigenlijk?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al behoorlijk mijn best gedaan om te kijken of de boete ergens terug te vinden, maar kan hem nergens vinden. Ja ze hadden mij in totaal 5 boetes op kunnen leggen. Ik ben 17

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 19:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn mening is dat ze ons onheus hebben behandeld.

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2021 om 12:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga eerst maar eens een cursus "Gedrag" volgen en eens gemeenteverordeningen lezen. Je hebt veel te leren, weet weinig en hebt praatjes voor tien.

ro
door ronny530 - Aug 23, 2021 om 17:36
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Afhankelijk van de ernst van het feit wordt een boete administrafief afgedaan of de rechter commissaris gaat zich over de ernst van het feit buigen. U heeft op het bureau een verklaring afgelegd, die verklaring wordt door de rechter commissaris op de ernst van de feiten getoetst en aan de hand van de feiten en uw verklaring neemt de rechter commissaris een beslissing. Voor uw vriend is besloten het strafbare feit administratief af te doen dus een geldboete maar voor u is dat niet het geval en dat maakt dat de rechter commissaris op uw strafbare feit geen standaard boete bedrag kan koppelen en hopelijk een schikkingsvoorstel gaat doen. Het kan nog maanden duren voordat u een schikkingsvoorstel gaat krijgen met daarin een schikkingsvoorstel, het schikkingsbedrag betalen of bij niet betalen bij de politierechter te verschijnen u kunt gelijk uitleggen waarom u het er niet mee eens bent. . Eén ding is zeker er is een procesverbaal opgemaakt dus gaat u 100% zeker nog iets van justitie vernemen. De wet Mulder behandeld overtredingen waar een vast boete bedrag voor staat maar u beiden heeft een strafbaar feit gepleegd waar geen vast boetebedrag aan gekoppeld kan worden.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 19:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit meen je niet?! Waarom is dan besloten om voor mijn vriend het administratief af te doen en voor mij niet. Moet ik mij nu misschien voor de rechter verantwoorden?

ro
door ronny530 Aug 23, 2021 om 19:37
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Ik meen het helaas wel want hetgeen wat u heeft gedaan kan zwaarder wegen dan hetgeen uw vriend heeft gedaan. Het hangt nu echt af van de rechter commissaris als die een schikkingsvoorstel gaat doen en u betaald het bedrag dat in die beschikking is opgenomen dan komt er geen rechtszaak. Betaald u niet dan gaat de politierechter er zich over buigen en dat kan tot een lager boetebedrag leiden maar als de rechter u tot een geldboete veroordeeld dan staat u wel bij justitie bekend en dat is het laatste dat u wil. Voor nu blijft er niets anders over dan afwachten want justiéle molens draaien lanzaam maar wel zeker.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 20:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

u beiden heeft een strafbaar feit gepleegd waar geen vast boetebedrag aan gekoppeld kan worden.
Dit klopt toch niet aangezien op internet staat het het €150+€9 administratiekosten is?

U heeft op het bureau een verklaring afgelegd,
Is deze verklaring geldig als hij is afgelegd door een persoon die ten tijde van de verklaring dronken was. Want mijn verklaring was niet echt goed.

Het kan nog maanden duren voordat u een schikkingsvoorstel gaat krijgen
Aan hoeveel maanden kan ik ongeveer denken?

Weet je zeker dat ik een schikkingsvoorstel ga krijgen en dat de boete niet gewoon kwijtgeraakt is ofzo of dat er iets fout gegaan is bij het maken van het proces verbaal?

gerbera
door gerbera - Aug 23, 2021 om 21:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een geruststelling, pas nadat je de boete hebt ontvangen heb je 6 weken de tijd om daar bezwaar tegen te maken.

Ik merk uit je opmerkingen dat je bezwaar wilt maken omdat de politie je onheus behandeld zou hebben. Het feit is dat je zelf het probleem hebt opgezocht door zingend naar de agenten toe te rijden. Had je gewoon doorgereden was er denk ik niets aan de hand geweest maar in dit geval is het verstoring van de openbare orde, en ja daar staat een boete op. Maar nogmaals het, dat naar jouw mening de politie fouten heeft gemaakt, zal niet meegenomen worden bij de behandeling van het bezwaarschrift tenzij de politie duidelijk aanwijsbare fouten heeft gemaakt bij het opstellen van het proces verbaal. In jouw geval gaat het over de handelswijze van de politie en daarvoor moet je dan een klacht indienen bij de politie zelf en niet bij het CJIB.

Overlast van (groepen) jongeren is een groot probleem in Nederland. Deze groepen zorgen voor de meeste misdrijven tegen de openbare orde. Vaak in de vorm van uitgaansgeweld of voetbalgeweld.

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op deze site:
Staat :Je hoeft niet te antwoorden en

je mag niet onder druk worden
gezet. Ik ben wel degelijk onder druk gezet om gelijk een verklaring te geven.
Ook staat dit er: Ook moet de politie meteen je ouders bellen om te vertellen waar je
bent en waarom. Mijn ouders zijn uberhaupt niet gebeld terwijl gezegt is dat ze dit wel zouden doen.  Is de boete daarom wel geldig aangezien dit al iets is wat fout gedaan is.

Bo
door Boeteman - Aug 23, 2021 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op mijn vriend zijn boete staat een letter o oftewel het is een strafbeschikking. Op internet heb ik het opgezocht maar kom er niet helemaal uit.
http://strafbeschikking-advocaten.nl/informatie-over-de-strafbeschikking/wat-is-een-strafbeschikking/
Op deze site staat dat dit een vergaand strafrechtelijk middel is en dat dit feit ook op je strafblad komt. En dat hij is opgelegd door de officier van justitie. Dus dit is blijkbaar dan geen normale boete? Hoezo bemoeid de officier van justitie zich hiermee, terwijl de boete toch eigenlijk niet anders in gradatie is als fietsen zonder licht? Heeft hier dus daadwerkelijk een officier van justitie naar gekeken en is de boete niet gewoon via de politieagent gegaan?

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2021 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Boetejongetje, houd svp met je 17 jaren eens op met praatjes als zouden die agenten onjuist gehandeld hebben. Heb jij niet aanpassingsproblemen en veel te veel praatjes? Ga eens wat nuttigs doen - bijv. vrijwilligerswerk, kun je van leren  - en leer eens over gevoel voor verhoudingen. Ga met leeftijdsgenoten leuk babbelen over wat volgens jou niet deugt aan wat dan ook. Misschien zijn erbij die het allemaal beter begrijpen en minder praatjes hebben en leer daar dan van. Je bent ook te jong voor alcohol, denk daar ook eens over na. Niet volgroeide hersenen die geërodeerd worden door als kind alcohol te consumeren en nog te veel ook. En vinden je ouders dat normaal? En je gedrag en babbels ook?

Bo
door Boeteman Aug 23, 2021 om 23:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vindt jij de gang van zaken volstrekt normaal dan? Nee mijn ouders vinden dat natuurlijk niet normaal en weten dat ook niet. Ze vinden mijn gedrag wel normaal aangezien ik een boete heb gekregen voor zo iets simpels als zingen, daar zijn ze dus ook niet boos over. Over welke 'babbels' heb je het?

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2021 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus uw ouders vinden het normaal dat u dronken rondrijdt zonder identiteitsbewijs en kabaal schoppend?

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2021 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt nog helemaal geen boete gekregen, terwijl u dronken en kabaal makend op de fiets uitdagend richting die politiewagen bent gereden. En dan ook nog zonder identiteitsbewijs.

En zij hadden uw mammie moeten bellen? Wat een gehuilebalk.

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 00:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee maar die boete komt waarwchijnlijk nog wel als ik sommige antwoorden lees. Dronken en zingend langs een politeauto ben gereden, we moesten daar zoiezo langs nikd uitdagends aan.

Zoals ik het lees hadden ze mijn ouders moeten bellen, nu dit niet gedaan is twijfel ik aan de geldigheid van de boete.

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2021 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een boete kan me niet hoog genoeg zijn in de hoop dat je ervan zult leren. Maar dat laatste betwijfel ik. Met alcohol op mag je al helemaal niet aan het verkeer deelnemen, of weet je dat ook al niet? Verder is openbare dronkenschap ook strafbaar. Dus ga eerst maar eens allerhande leren en lezen voordat je babbels zoals hier poneert. Zonde ook van de tijd van de politie.

Je babbelt hier alsof je nog steeds dronken bent.

panter22
door panter22 - Aug 24, 2021 om 08:05
6599 Antwoorden / Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2021 om 09:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Om een nu heel lang verhaal  toch heel kort te maken: uw vriend heeft een strafbeschikking gekregen en u niet. U behoeft zich dus niet druk te maken en het enige wat dan te doen is steunen van uw vriend in zijn verzet en/of delen in het opgelegde schikkingsbedrag.

Gr
door Grunn1 - Aug 24, 2021 om 10:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U vind dat u onjuist bent behandeld door de politie.
U heeft meerdere overtredingen begaan. Dronken aan het verkeer deelgenomen, ja dronken fietsen mag ook niet.
Luid gezongen, dan zal het toch iets zijn waardoor de politie er aandacht voor had en dan zing je niet poesje miauw.
Geen id bij je wat wel verplicht is.
Je geeft een verklaring waarvan je later vind dat die niet klopt omdat je dronken was.

Juist tegen al deze zaken wordt extra hard opgetreden en volledig terecht

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2021 om 11:36
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Je bent het verhaal aardig naar je toe aan het trekken. Natuurlijk hoef je niet te antwoorden maar dan mogen ze je 16 uur vasthouden, dus dat onder druk zetten zal wel meevallen. En uw ouders bellen gaat pas op als je wordt vastgezet voor langere tijd en ik denk dat dit de bedoeling niet was en je na het geven van een verklaring gewoon weer op straat bent gezet. Je verwijst naar een site maar dat is dus het gevaar van allerlij zgn (juridische) links die soms gegeven worden, je leest zoiets altijd in eigen voordeel. En ja de boete is rechtsgeldig, er zijn overtredingen gepleegd en daar is proces verbaal van opgemaakt. Dat gaat naar de officier van Justitie waarbij de boete wordt vastgesteld zonder tussenkomst van de rechter, vandaar de O die op het boeteformulier staat. Dit betekend ook dat als een boete boven de € 100,- dit een vermelding op het strafblad kan geven.
Het feit dat je de boete nog niet hebt ontvangen zou kunnen betekenen dat je gedrag zodanig was dat jouw proces verbaal wel bij de rechter ligt en kan het wel even duren dat daarvan en uitslag komt.
En nogmaals als je van mening bent dat de politie onjuist gehandeld heeft moet je een klacht indienen bij de politie en nergens anders.  Wat het chagrijnige van de agenten betreft kan mij daar wat bij voorstellen als je met vervelende klieren te maken krijgt. Dus gewoon afwachten en ophouden met dat gezeur over wel of geen geldige boete, die is en blijft gewoon geldig.

Onderstaande regel geldt pas als men niet meewerkt aan het geven van een verklaring, in dat geval wordt je dus voor langere tijd vastgezet.
De politie probeert u als ouders altijd op de hoogte te stellen als uw kind vastzit, maar dat lukt niet altijd.

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 11:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie hier heb ik wel wat aan!

Nog 2 vragen:
Dit betekend ook dat als een boete boven de € 100,- dit een vermelding op het strafblad kan geven.
Hoe groot is de kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt?

Het feit dat je de boete nog niet hebt ontvangen zou kunnen betekenen dat je gedrag zodanig was dat jouw proces verbaal wel bij de rechter ligt en kan het wel even duren dat daarvan en uitslag komt.
Dit hebben ze niet gezegd, zouden ze dit normaal gesproken wel zeggen?

gerbera
door gerbera Aug 24, 2021 om 11:54
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag 1, dat beslist de officier van justitie en met name het niet bij je hebben van een legitimatie kan de doorslag geven.
Vraag 2, ook dat beslist de officier van justitie en is afhankelijk wat er in het proces verbaal staat. Gaat het om het niet mee willen werken of hinderlijk (vervelend) gedrag tegenover de politie dan kan dat de reden zijn, daar heeft de politie geen invloed op dus kunnen ze dat vooraf ook niet tegen je zeggen.

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 14:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oke bedankt!
Als het bij de rechter ligt neemt hij een beslissing zonder mij gehoord te hebben?

En aan wat voor termijn moet ik ongeveer denken voordat ik iets hoor?

gerbera
door gerbera Aug 24, 2021 om 14:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt aan de hand van de inhoud van het proces verbaal (ernst van de feiten) bepaald de rechter zonder je gehoord te hebben. Heeft de rechter twijfels zal je opgeroepen worden om je verhaal te vertellen en  dat oproepen gebeurd alleen als er bewijsbare fouten zijn gemaakt of onduidelijkheden in het proces verbaal staan. Anders kun je bij ontvangst van de boete bezwaar maken en alsnog je verhaal vertellen. maar de wijze van optreden van de politie als zodanig is, mits er geen geweld is gebruikt, niet als verzachtende omstandigheid aan te voeren.

De termijn kan ik geen antwoordt op geven, het is maar net wanneer de rechter tijd heeft voor de behandeling en dat kan soms lang ( maanden) duren. Dus mijn advies, ga maar vast sparen voor als die boete alsnog komt .

panter22
door panter22 Aug 24, 2021 om 15:10
6599 Antwoorden / Vragen

Mocht je al naar de rechter moeten, dan ligt het aan jou of je er met een milde straf voor weg komt.
Trek je beste kleren aan en spreek met respect.
Toon berouw. Want dat mis ook ik in je verhaal.
Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is wat je gedaan hebt.
En begin niet te klagen over de behandeling door de politieagenten. Die deden gewoon hun werk.
Kortom, zorg dat je die boosheid op de politie kwijtraakt. Is er geen jongerenwerker bij jou ik de buurt waar je mee kunt praten?

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 18:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Als ik naar de rechter moet trek ik mijn beste kleren aan en toon ik natuurlijk berouw.
Ik zie niet in waarom ik naar een jongerenwerker zou moeten?

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2021 om 12:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat laatste is nou juist je probleem.....
Berouw tonen is schijnheilig. Vertel je ouders wat je zoal uithaalt en over dronkenschap e.d., maar dat durf je natuurlijk niet, maar wel brallen en met praatjes op een forum ? Er moet nog heel wat gebeuren voordat je je een man mag en kunt noemen. Je bent nu niet meer dan een lastige puber met veel te veel praatjes. Die tekening van @panter22 is erg treffend, boete kindje. Heb je inmiddels genoeg aandacht gehad? En hoe zit het met je strafblad?

ro
door ronny530 - Aug 24, 2021 om 17:52
2795 Antwoorden / 41 Vragen

@boeteman, zoals ik uw reacties lees vind u dat wat u in die nacht uitgehaald heeft niet zo spannend, in kennelijke staat de politieagenten uitdagen door luid te gaan zingen, niets bij u hebben waar uw naam op staat met als gevolg dat u aangehouden wordt en naar het politiebureau wordt afgevoerd. U kon na twintig minuten rust uw verklaring afleggen maar er is ook aangeboden om huiswaarts te keren en zodra u weer nuchter was een verklaring af te leggen maar u besloot dat gelijk te doen en na het afleggen van die verklaring bent u huiswaarts gezonden. Dat u van mening bent dat de politie u slecht behandeld heeft vindt iedereen die aangehouden wordt, de fiets wordt niet aangehouden want die heeft niets verkeerd gedaan maar wel uit zicht gezet om diefstal te voorkomen, u wordt achterin een busje of auto geplaatst voor uw veiligheid en die van de agenten. Op het bureau treedt een protocol in werking die ook gevolgd is. U bent nog geen achtien jaar oud maar ik hoop wel dat u er behoorlijk van geschokken bent. Als u nog nooit eerder met de politie in aanraking bent gekomen zal er ter zijner tijd een schikking voorstel op de mat vallen en als u het bedrag die in die schikking staat betaald wordt er van verdere vervolging af gezien dus ook geen strafblad of een aantekening bij een volgende overtreding.

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 18:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het werdt gezegd dat als iknu geen verklaring was ik de volgende dag terug moest komen MET advocaat. En de agent zei dat wil je niet he. Daarom heb ik maar gelijk een domme verklaring afgelegd. Ja met de politie ben ik wel 2 keer eerder in aanraking geweest, maar dat is 5, 6 jaar geleden. Een keer alleen verdachte geweest maar de zaak is niet doorgezet en een keer een locatieverbod. Ik weet niet of ze dit na zo'n lange tijd nog terug kunnen vinden? En of dat mee gaat spelen? Ik hoop maar op een redelijk schikkingsvoorstel.

ro
door ronny530 Aug 24, 2021 om 18:41
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Zo'n lieverdje bent u dus niet want u bent al twee keer eerder met de politie in aanraking gekomen en is er al een dossier van u bekend. Dit is de derde keer en dat maakt de kans groot dat er een geen schikkingsvoorstel meer komt en u dagvaarding krijgt om voor de politierechter te verschijnen. Het kan nog wel een jaar duren voordat u er iets over verneemt maar ik vrees toch dat de politierechter u wil gaan zien.

Bo
door Boeteman Aug 24, 2021 om 19:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja twee keer eerder waarvan een alleen als verdachte, niet veroordeeld. Dit zou dus ook niet de zaak negatief mogen beoordelen. De politie zag overigens niks in hun systeem staan hoor, dus of er al echt een dossier vsn mij bekend is weet ik niet. Misschien gaat het na 5 jaar weg? Ik ben inderdaad nooit de braafste van de klas geweest, maar je moet het ook maar zo zien dat iedereen in zijn leven honderden dingen doet die bij wet verboden zijn. Hopenlijk wordt die vrees dan maar niet de waarheid.

Gr
door Grunn1 Aug 24, 2021 om 21:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Onthoud wel dat als de rechter beslist dat je op deze leeftijd al te vaak in aanraking bent geweest met de politie en ja als je 17 bent en dit is al de derde keer dan zit je echt aan de verkeerde kant. Mocht je een aantekening krijgen let dan wel op dat dit grote gevolgen kan hebben voor je toekomst, zodra je ouder en wijzer bent zal je dan tot conclusie komen dat zo'n aantekening je wel eens behoorlijk in de weg kan zitten. Probeer maar een een bewijs van goed gedrag te krijgen als je ergens gaat solliciteren ofzo.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 26, 2021 om 17:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er geen Alcohol test is gedaan is  openbare dronkenschap  niet aan te tonen dus  niet strafbaar.

En wie van U zong hardste of erg vals?

Als je beide wegens geen legitimatie   appart verhoord zijn is  de manier van antwoorden bepalende of er wel of niets geschreven werd.

Een;  Geachte Teringleider, ik ben het niet met U eens of       ik zong alleen maar.... dat bepaalde of je iets of niets kreeg.
Als je maatje foute antwoorden gaf en U erg lief en rustig was?

En hoe langer het duurde,  je kunt  nu elkaar beschuldigen van wie er  hard zong,  zacht zingen  is toegestaan...

Vooral  het Wilhelmus onder raam van de Burgemeester van Leeuwarden is zeer moeilijk  strafbaar te krijgen.
Vaak doen 2 agenten los van elkaar het verhoor en toespraak.

En meer tijd er tussen, voor hun ook lastiger bewijsbaar.

Bo
door Boeteman Aug 26, 2021 om 22:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad openbare dronkenschap is niet meer aan te tonen.

Ja ik zong wel beduidend harder dan de ander. Wij zijn niet verhoord hoor maar werden wel gedwongen een verklaring te geven.

Lastig allemaal

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 27, 2021 om 13:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De inhoud van uw verklaring bepaalde blijkbaar waar U niet en je maatje wel een boete kreeg.

Hebben ze zelf gehoord wie er het harste zong en welk lied?

Een fout als er  2 zingen is zeer goed mogelijk, 2 daders dus 2 overtreders en  hoe kom je bij geven verklaring over.

ro
door ronny530 - Aug 26, 2021 om 19:05
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Een alcohol/drugstest wordt enkel gedaan als er sprake is van onder invloed aan het verkeer deelnemen is. Als vraagsteller in kennelijke staat van dronkenschap verkeerde zoals door de dienstdoende agenten is vast gesteld dan wordt die kennelijke staat ook in het procesverbaal opgeschreven. Feit is en blijft dat het gedrag van vraagsteller, dermate overlast veroorzaken, uitdagen van het wettelijk gezag want wie aandacht vraagt krijgt die aandacht ook. Na wat eerst nog een staande houding was met tonen van een legitimatiebewijs en een goed gesprek met een sisser had af kunnen lopen escaleert de boel en volgt een aanhouding met afvoeren naar het bureau. Als er procesverbaal is opgemaakt kan de betreffende agent niet meer zeggen foei en nooit meer doen want direct na aankomst op het bureau wordt de aanhouding aan een hulpofficier van justitie dus niet aan een rechtercommissaris die ik per abuis noemde ingeschakeld en die beslist of de aanhouding terecht is geweest. De ernst van het delict wordt nu afgewogen door een officier van justitie en die zal een overweging maken waarbij voor de rechter verschijnen het laatste middel is want er wordt wel degelijk met de toekomst van een jongere rekening gehouden. De kans op een taakstraf zit er misschien wel in en dan volgt een aantekening die enkel voor justitie zichtbaar maar geen strafblad.

Bo
door Boeteman Aug 26, 2021 om 22:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij waren asn het fietsen maar hebben geen alcoholtest hoeven doen. Een echte aanhouding was het niet, maar we werden wel verplicht om mee naar het bureau te gaan. Geeft de officier van justitie dan aan dat ik een taakstraf zou moeten doen, of de rechter? Waarom is die aantekening dan alleen voor justitie zichtbaar?

ro
door ronny530 Aug 27, 2021 om 17:09
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Als u verplicht wordt om mee naar het bureau te gaan dan bent u ook aangehouden. Er is geen reden om een alcholtest te ondergaan want of u broodnuchter of stomdronken overlast veroorzaakt de feiten blijven het zelfde. Het enige wat u voor nu kunt doen is berusten in het feit dat u bericht gaat krijgen en wat de gevolgen gaan zijn weet niemand. Als de officier van justitie besluit om u een schikking aan te bieden dan komt er geen rechtszaak en kunt u ook geen strafblad krijgen want er komt geen uitspraak. U bent vanwege de vorige zeg maar baldadigheden al bij justitie bekend en dit derde feit komt er dan bij. Ik geef u één advies laat het voor nu los en wacht af wat er gaat gebeuren en bespreek het voorval ook met uw ouders want zij kunnen u gerust stellen.