hilfe
door hilfe Dec 19, 2010 om 14:40
Geldzaken & recht

Brriefkaartpostzegel uitknippen en gebruiken op andere envelop

Beste adviseurs, ik heb een aantal briefkaarten met een 44 cent postzegel erop die ik niet meer ga gebruiken. Kan ik de 44 cent postzegel eruit knippen en plakken op andere enveloppen ? Ik hoor het graag. Groet, Hilfe

21255 51 Rapporteer

fa
door fa - Dec 19, 2010 om 14:44
107 Antwoorden / 53 Vragen

Volgens mijn wel je heb er voor betaald.

stacey
door stacey - Dec 19, 2010 om 15:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ja dat mag.
Je kunt ook je kerstzegels hergebruiken als je de stempel/ inkt er even met wat vocht (zo) afveegt , zodat hij weer als nieuw/ongestempeld is ;-)

Recycle zullen we maar zeggen...........

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2010 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 19 dec 2010, 15:48]Zeker een tnt`er die rode duimen uitdeelt, alsof die zegel van z`n salaris gaat......;-)

Nee, iemand zonder gevoel voor humor. ;-)

Met vr.gr.

erik008
door erik008 - Dec 19, 2010 om 15:55
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als het een echte is, wel. (kun je zien onder een UV lamp.

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 16:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Je kunt ook je kerstzegels hergebruiken als je de stempel/ inkt er even met wat vocht (zo) afveegt , zodat hij weer als nieuw/ongestempeld is......

Dat doe ik al jaren met ALLE zegels, schatrijk mee geworden.;-)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 19, 2010 om 17:03
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stacey:

Hierbij stel ik vast dat je reactie heeft niets met de vraag te maken of een uitgeknipte nieuwe postzegel van een briefkaart gebruikt mag worden op andere post!
Je advies hoort onder het kopje fraude en je mag dit niet op deze site aanmoedigen of uitdragen. Het pleit ook niet voor je....

Bovendien gaat dit ten koste van de winst van TPG en daar heb ik weer last mee, want wanneer je advies breed overgenomen wordt krijg ik minder dividend.....

Hardware ERror MAN.

stacey
door stacey - Dec 19, 2010 om 17:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Fraude, ga toch ff fietsen zeg..............

Fraude is zelf de zegels drukken, dat TNT geen geld uit wenst te geven voor watervaste stempelinkt is hun probleem, stempel regent er ook zo af en waarom zou je goede zegels weggooien, pure verspilling...........

Het is overigens al jaren bekend, ook bij TNT, dat stempel inkt niet houd...

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 19, 2010 om 18:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stacey:

Ik had niet verwacht dat jij, birdies en edrick het met me eens zouden zijn. Dat heeft m.i. met kortzichtigheid en opportunisme van hen te maken.

Ook zie ik geen verschil in zelf gefabriceerde zegels plakken en zegels die je op slinkse manier voor een dienst van TNT, waar voor betaald dient te worden, weer voor gebruik geschikt maakt. In beide gevallen wordt niet voor de dienst van TNT betaald. Je doet de werknemers van TNT, (want zij ZIJN TNT!) tekort. Bij te weinig winst om te overleven worden zij ontslagen!

H.

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 18:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ik had niet verwacht dat jij, birdies en edrick het met me eens zouden zijn.......

Pardon???? Lees eens gewoon wat er staat, zou ik zeggen i.p.v. je eigen bevooroordeelde invulling ergens aan te geven!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 19, 2010 om 18:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ birdies:

Ben je het WEL met me eens dan?

Zou me verbazen, doch in dat uitzonderlijke geval heb je hierbij mijn geconditioneerde excuus alvast....

H.

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 18:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Zou me verbazen......... Ken je me dan?

.......Ben je het WEL met me eens dan? .......

Ik vind het niet onder fraude vallen, want tenslotte wordt ook post bezorgd zonder postzegels er op. Geen haan die er naar kraait (ook TNT niet) als de ontvanger dan niet de strafporto betaald.

Persoonlijk hergebruik ik postzegels niet.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 19, 2010 om 19:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ bird:

" birdies zondag 19 dec 2010, 16:57

.......Je kunt ook je kerstzegels hergebruiken als je de stempel/ inkt er even met wat vocht (zo) afveegt , zodat hij weer als nieuw/ongestempeld is......

Dat doe ik al jaren met ALLE zegels, schatrijk mee geworden.;-)"

Dat zegt mij voldoende.

H.

stacey
door stacey - Dec 19, 2010 om 19:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--die je op slinkse manier voor een dienst van TNT, waar voor betaald dient te worden, weer voor gebruik geschikt maakt --

Op slinkse wijze ?!

Wat een onzin zeg, ik ben echt niet aan het goochelen geslagen met inktoplossers ofzo hoor,
is gewoon ooit `per ongeluk` door half nederland al jaren geleden ontdekt .....

Pak je kaart vast met een natte vinger/handschoen en weg blijkt het stempel,
niks geen slinkse wijze.......
En ongestempelde postzegels mag je ergens opplakken dus klaar is klara.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 19, 2010 om 19:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja je kan hem weer gebruiken zolang hij dus nog niet gebruikt is of onafgestempeld,
Daar doe je niemand te kort mee.
VVJ

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 19:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Dat doe ik al jaren met ALLE zegels, schatrijk mee geworden.;-) Dat zegt mij voldoende........

Begrijpen tukkers geen geintjes??? Pffff.

hu
door huiberdina_1 - Dec 20, 2010 om 13:16
19 Antwoorden / 2 Vragen

Kan je nagaan hoe het met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander gesteld staat om dit niet als fraude te zien.

ch
door chevyrolf - Dec 20, 2010 om 13:30
60 Antwoorden / 12 Vragen

ja hoor het kan mn oma deed het al jaren, de bekende gulden tijd, ff wat lijm er achter! en het werkte, het is ja betaald, ik had zelfs een tegoed bon van een tuincentrum gulden tijd en kon hem nog inleveren in de euro tijd , werd verrekend , is gewoon geld! het is ja al duur genoeg bij de tnt , andere maatschapijen zijn goedkoper

ch
door chrisantonis - Dec 20, 2010 om 14:00
63 Antwoorden / 4 Vragen

Grapjes of niet, je gaat wel mensen op verkeerde ideeen brengen. Dit is hetzelfde als je een hele maand gewerkt hebt, dan wil je je loon ontvangen!!
Ik ben echt geen vriendje van TNT, zelfs heel boos, ik ben grootverzender en veel spullen "kwijtgeraakt" de laatste weken. Blijkbaar zijn er veel TNT'ers die dachten, ik zal mijn baan toch wel kwijtraken, en hebben waarschijnlijk de post gewoon in de papiercontainer gegooid!!! Trouwens over de briefkaart, bijplakken en de hele kaart op de envelop plakken, dan is er niets aan de hand. En voor zolang het duurt, op marktplaats of eBay, guldenpostzegels kopen, meestal voor zo'n 60% van de frankeerwaarde, deze mogen nog gewoon gebruikt worden.

ma
door malie - Dec 20, 2010 om 14:01
29 Antwoorden / 3 Vragen

Het valt mij op hoe vaak hier pittige (persoonlijke) discussies gevoerd worden i.p.v. een antwoord te geven op een serieuze vraag. Eigenlijk vind ik DAT nogal veel zeggen over de mentaliteit van de gebruikers hier en gaat dat voorbij aan de bedoeling van deze rubriek die "Vraag en Antwoord" heet......
Ook geen antwoord op de vraag, ik weet het. Maar het moest me toch eens van het hart.

vr1944
door vr1944 - Dec 20, 2010 om 14:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt helemaal hoor,maar in gewoon nederlands noemt men dit fraude dus wat dat betreft heeft harderrorman gelijk.Overigens is het een beetje dom te denken dat ze dat bij TNT niet zien,want er zijn wel degelijk inktsporen zichtbaar of denk je dat ze gek zijn bij TNT.[.quote=stacey schreef op zondag 19 dec 2010, 19:11]--die je op slinkse manier voor een dienst van TNT, waar voor betaald dient te worden, weer voor gebruik geschikt maakt --

Op slinkse wijze ?!

Wat een onzin zeg, ik ben echt niet aan het goochelen geslagen met inktoplossers ofzo hoor,
is gewoon ooit `per ongeluk` door half nederland al jaren geleden ontdekt .....

Pak je kaart vast met een natte vinger/handschoen en weg blijkt het stempel,
niks geen slinkse wijze.......
En ongestempelde postzegels mag je ergens opplakken dus klaar is klara.

ja
door jacob23 - Dec 20, 2010 om 14:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

zit weer een bijdehand tussen met ze fraude..

poltol
door poltol - Dec 20, 2010 om 15:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dat kan.
Hou er wel rekenig mee dat het tarief per 1-1-2011 46cent wordt, dus wel twee cent bijplakken.

Succes, poltol

jo
door joerki - Dec 20, 2010 om 15:59
16 Antwoorden / 4 Vragen

postzegel niet uitknippen, maar de briefkaart gewoon op de envelop plakken. alle problemen opgelost.

pz
door pziep - Dec 20, 2010 om 16:06
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je mag ongestempelde postzegels uitknippen en opplakken.
Beter nog kun je ze afstomen of afweken.

Stomen kaart boven de stoom van fluitketel of waterkoker, houden en wachten tot hij loslaat.
Afweken in een bakje warm water, de zegels laten dan los, mits met dit de sticker-zegels zijn, die wel minder goed gaan... Leg ze omgekeerd op een krant, met lijmkant naar boven dus, en laat ze drogen. Evt boven de verwarming, gaat het sneller.

Mijn pa en man spaarden gestempelde postzegels, en hebben zo heel wat afgeweekt. Ik heb nooit gezien dat er ook maar één stempel af ging trouwens!
Dat inkt weg vegen is iets nieuws voor mij. De stempel staat meestal ook wat in reliëf er in gekerfd en is te zien door de scan.

Het gebeurd wel eens dat een brief of kaart aankomt waarvan de postzegel ongestempeld is. Dan hergebruik ik hem ook. Gebeurd niet zo heel veel.

Meestal zit er ook laser-inkt op oranje-rood-roze wat er echt niet afgaat.
Is het nu een grapje van die inkt wegvegen, om mensen op de kast te krijgen, (wat overigens aardig is gelukt), of echt?
Met afweken lukt het niet eens!

Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2010 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pziep,

.....Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker......

Het gaat hier over een briefkaart!!

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 16:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 20 dec 2010, 14:06]Klopt helemaal hoor,maar in gewoon nederlands noemt men dit fraude ]

Onzin, niets met fraude te maken, ongestempelde zegels mag je gewoon gebruiken en als de inkt verdwenen is dan blijkt hij/is hij ongestempeld en mag hij dus gewoon gebruikt worden.

Stelletje hypoctieten, die als hun strippenkaart per abuis ongestempeld zou blijken deze vast braaf weggooid omdat ze al ritje gemaakt hadden.................
ipv er een dag later weer mee in de bus te stappen.......
haha maak dat de kat wijs !

Niets te maken met fraude zolang de zegel niet gemanipuleerd wordt en dat wordt hij niet,
natte handschoen van de postbode veegt de inkt er al zo af.........
feitelijk is de postbode dan dus de fraudeur ;-)
Gewoon mazzeltje voor de klant dan dus.

pz
door pziep - Dec 20, 2010 om 17:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick, inderdaad, heb ik slecht gelezen, briefkaart.... tja die kun je inderdaad alleen uitknippen of er een kaart opplakken of van maken.
@stacey inderdaad, als er niks gemanipuleerd wordt, dus de zegel ongestempeld is mag je hem gebruiken. Maar dat tref je zelden... of fanatieke postbodes zetten er een pennenstreep door en is hij ook ongeldig.
Volgens mij kun je het echt niet met elke zegel zelf doen.

hu
door huiberdina_1 - Dec 20, 2010 om 17:10
19 Antwoorden / 2 Vragen

Een postzegel meerdere keren gebruiken is gewoon fraude. Hoe je het voor jezelf ook goed probeerd te praten.

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 17:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=huiberdina schreef op maandag 20 dec 2010, 17:10]Een postzegel meerdere keren gebruiken is gewoon fraude. Hoe je het voor jezelf ook goed probeerd te praten.

Staat nergens dat ze niet vaker op en neer zouden mogen reizen..............
Ongestempeld is Ongestempeld en gewoon geldig en mag gebruikt.

e.
door e.standaert - Dec 20, 2010 om 17:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey:
Je bent ver heen als je vindt dat een postzegel waarvan je de inkt hebt verwijderd het zelfde is als een ongestempeld zegel en als je ervan uitgaat dat iedereen hypocriet is die niet zoals jij frauduleus handelt.
Een zegel waarvan de inkt is verwijderd is gemanipuleerd, of dat nu door een natte handschoen is of door een ontvanger zoals jij die zijn handen in onschuld wast.
Ja, stacey, er zijn mensen met meer fatsoen dan jij.

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 17:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kom net een berichtje tegen dat zelfs de kerk fraudeerd...........ohhh
Misschien stuur ik ze wel door.

--Als ze niet afgestempeld zijn..........opnieuw gebruiken.
Afgestempelde zegels NOOIT weggooien maar een adres/organisatie zoeken waar je ze naar toe kunt brengen. Bijv vele kerken nemen ze in. Ze worden dan gesorteerd en verkocht. Als ze maar genoeg krijgen levert het op jaarbasis heel wat op--

Meer dan de helft van de kerstkaarten komt hier ongestempeld aan, hoef ik helemaal niets voor te doen, kan de rest ook dag buiten laten liggen, zijn ze ook ineens weer ongestempeld ;-)
Ga toch fietsen met je `fraude` van 34 cent.............
Heb braaf kerstzegels gekocht hoor, maar ongestempelde worden gewoon hergebruikt, we doen hier niet aan verspilling.

vr1944
door vr1944 - Dec 20, 2010 om 17:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als de de postbode per ongeluk de de stempel inkt wegveegd is hij een fraudeur en als jij het doet ben je slim bezig.Wat een kromme redenatie man..

=pziep schreef op maandag 20 dec 2010, 16:06: Ja je mag ongestempelde postzegels uitknippen en opplakken.
Beter nog kun je ze afstomen of afweken.

Stomen kaart boven de stoom van fluitketel of waterkoker, houden en wachten tot hij loslaat.
Afweken in een bakje warm water, de zegels laten dan los, mits met dit de sticker-zegels zijn, die wel minder goed gaan... Leg ze omgekeerd op een krant, met lijmkant naar boven dus, en laat ze drogen. Evt boven de verwarming, gaat het sneller.

Mijn pa en man spaarden gestempelde postzegels, en hebben zo heel wat afgeweekt. Ik heb nooit gezien dat er ook maar één stempel af ging trouwens!
Dat inkt weg vegen is iets nieuws voor mij. De stempel staat meestal ook wat in reliëf er in gekerfd en is te zien door de scan.

Het gebeurd wel eens dat een brief of kaart aankomt waarvan de postzegel ongestempeld is. Dan hergebruik ik hem ook. Gebeurd niet zo heel veel.

Meestal zit er ook laser-inkt op oranje-rood-roze wat er echt niet afgaat.
Is het nu een grapje van die inkt wegvegen, om mensen op de kast te krijgen, (wat overigens aardig is gelukt), of echt?
Met afweken lukt het niet eens!

Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker.

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 18:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 20 dec 2010, 17:48]Dus als de de postbode per ongeluk de de stempel inkt wegveegd is hij een fraudeur en als jij het doet ben je slim bezig.Wat een kromme redenatie man.. .

Je moet wel begrijpen wat je leest.............
Ik zeg dat het geen fraude is, jij wel, dus als postbode al dan niet per abuis de stempel wegveegd met bezorgen is hij volgens jou toch fraudeur ?
Ik pak de kaart vast net als de postbode en inkt verdwijnt........

Maar zielig gepiep allemaal, TNT weet dit ook al sinds 2005, als iets fraudegevoelig Zou zijn neem je als bedrijf maatregelen of calculeer je dit in als beroepsrisico .........

Maar maak je geen zorgen ze halen hun geld straks wel dubbel en dwars binnen met die 1 en 2 zegels zonder bedrag die zo ongemerkt in prijs kunnen stijgen ......

Ik lees overigens net een artikeltje over winkeliers die frauderen met de nieuwe zegels, die verkopen aan onwetende toeristen en zegel 2 voor 2 euro !...........
Kijk dat is Kassa en fraude .....dubbele per zegel ! da`s mooi winst......

Ga daar maar eens fraude roepen zou ik zeggen.........

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2010 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

off topic: @stacey,

Maar goed dat al die rode duimen niet in mindering gebracht worden op je puntentotaal! ;-)

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 18:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 20 dec 2010, 18:06]off topic: @stacey,

Maar goed dat al die rode duimen niet in mindering gebracht worden op je puntentotaal! ;-)

Ik spaar rode, kan ze inwisselen voor een ster als ik er 100 heb ;-)

ra
door ragdolletje - Dec 20, 2010 om 18:25
30 Antwoorden / 2 Vragen

Ongestempelde postzegels leg ik in een kopje lauw water en plak ze, als ze losgeweekt zijn, weer op met fotolijm van de HEMA. Lijm wat onder de zegel uitkomt veeg je zo weer weg als de lijm droog is.

Volgens mij kan je ongebruikte briefkaarten teruggeven??

pz
door pziep - Dec 20, 2010 om 18:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

VR44 waarom haal je mijn berichtje aan? terwijl ik het nergens over fraude heb?

Ik schreef dat ik niet bekend was met inkt die je weg veegt!
Wel ongestempelde zegels.
Ben je geen dief van je eigen portemonnee als je niet hergebruikt wat nog goed is?
Ik ben ook voor 2e hands en hergebruik van meubels ed.
Er zijn ook mensen die met elke mode nieuwe meubels en acc. kopen...

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 20, 2010 om 19:38
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stacey:

Ik heb met zojuist ingekomen Kerstwensen een proef genomen: Van geen van de gestempelde zegels ging de stempeling af door ampele aanraking met natte vinder/duim. Wel als je flink vaak wrijft met een nog iets vochtige duim.

Dan ben je welbewust bezig en kun je jezelf niet als schoonpraten dat het per ongeluk er af gaat!

Overigens ben ik liever bij dat "stelletje hypocrieten", zoals jij mensen die het niet met je eens zijn uitscheld, dan als fraudeur te boek staan.
Schelden is een gebrek aan woorden/argumenten. Laagbijdegronds!

H.

pz
door pziep - Dec 20, 2010 om 20:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

zie je wel, dacht al dat dat niet eens kon, de inkt wegvegen.
Bij jarenlang afweken nog nooit een stempel verloren gegaan, mijn vader spaarde de zegels, mijn moeder bijzondere stempels, en die gingen er gewoon nooit af!
Nu zijn ze er al jaren niet meer, maar heb zelf nooit eentje afgeveegd.
Wij hebben een buiten-brievenbus, en vaak half uit de bus stekende natte post gehad, maar wel mét stempel.
Bedankt voor je proefje! Ga ook eens kijken hier.
Ik hoop dat de vraagsteller inmiddels wel geholpen is?

Postzegels blijven postzegels ook uitgeknipt van een briefkaart, want die kosten hetzelfde. (prijsje stond er vast nog op haha)

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 20:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 20 dec 2010, 19:38]@Overigens ben ik liever bij dat "stelletje hypocrieten", zoals jij mensen die het niet met je eens zijn uitscheld, dan als fraudeur te boek staan.
Schelden is een gebrek aan woorden/argumenten. Laagbijdegronds!

H.

Scheld niemand uit, en vind het prima als iemand het niet met me eens is, maar om over fraude te gaan gillen gaat me wel te ver............
Hoef me door jou niet fraudeur uit te laten schelden........

En zoals ik al zei zal gros een niet afgestempelde strippenkaart wel weer gebruiken, wat precies hetzelfde is terwijl ze hier om het hardst roepen over een postzegeltje, ja dan ben je hypocriet.
En ze downloaden nog even wat en als ze minder af moeten rekenen bij de kassa melden ze het niet, iedereen is zoooooo braaf en 100% eerlijk over de gehele linie........... Wie zonder zonde is.........hè
Maar oh wee als iemand Durft te zeggen dat hij een keer een postzegeltje hergebruikt.............dan moet er meteen fraudeur geroepen worden. Pff

Jammer dat het bij jouw vast zit dan die inkt, had je hem vast weggegooid als inkt eraf gegaan was ? Brave borst hoor, ben trots op je, maar jij had goed pensioen geloof ik, half nederland zit onder sociaal minimum en als die nu ook eens een kaartje kunnen versturen heb ik daar geen bezwaar tegen hoor.
Die (extra) winst die TNT zo zou mislopen verdwijnt dan in elk geval niet in de zakken van die smerige bonusgraaiers en (te) veelverdieners bij de directie daar ;-)
En die postbodes ontslaan ze ondanks die winst ook gewoon hoor.........
Geef ik de postbode liever zelf een fooitje voor de kerst.
Want van die paar ongestempelde postzegels wordt ik ook niet rijk, maar ben ook niet verspliziek, als het nog gebruikt kan dan doen we dat.

Ik wrijf overigens niet hoor, pak ze allen verkeerde plaats vast geloof ik, meestal als ik net had afgewassen ;-) en Ik stoom ze soms van de brief omdat ik postzegels spaar als de inkt er dan af stoomt tja dan plak ik ze wel weer op een kaart ;-)

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2010 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Zullen we stoppen met deze 'discussie'?

Vraagsteller heeft al lang antwoord gekregen en daar ging het om.

'Vrede op aarde' weet je wel.

Fijne feestdagen iedereen.

Met vr.gr.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 20, 2010 om 20:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ stacey:

Je hebt wel veel woorden nodig om jezelf proberen te rechtvaardigen. Vergelijken met andere fraude helpt je niet, integendeel.

Overigens scheld ik niet als ik je fraudeur noem, doch stel dat alleen vast op grond van je eigen woorden. In de hoop dat je in een vergelijkbaar geval geen tips meer geeft die aanzetten tot fraude.

Voor de rest ben ik het nu met edrick's laatste reactie eens.

H.

stacey
door stacey - Dec 20, 2010 om 21:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 20 dec 2010, 20:43]@ stacey:

Je hebt wel veel woorden nodig om jezelf proberen te rechtvaardigen. In de hoop dat je in een vergelijkbaar geval geen tips meer geeft die aanzetten tot fraude. H.
Hoef me niet te rechtvaardigen voor gebruiken ongestempelde zegels ...
Veel woorden nodig om uit te spellen wat jij niet in 2 zinnen snapt.....

En Jij bent Niet degene die bepaald wat voor tips ik of een ander hier al dan niet wenst te geven............
je bent niet verplicht ze te lezen nog ze te gebruiken...

Fijne feestdagen verder brave kerstengel die vrij van zonden is ......... ;-)
Maar die wel altijd vooraan staat anderen te be-en veroordelen en te vertellen hoe het moet........

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 20, 2010 om 21:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ongestempelde zegels herbruik ik ook, zou niet weten waarom niet, moeten ze maar goed stempelen daar bij TNT.
Maar inkt af gaan zitten vegen? Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen. How low can you go.

Gelukkig ben ik nog nooit in de positie geweest dat ik mn eigen postzegeltje niet kan betalen.

si
door sideliner - Dec 20, 2010 om 23:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Los van de reeds lang beantwoorde vraag, vermaak ik me enorm met de randdiscussie over hergebruik.
Vermoedelijk zal in Nederland nu een nieuwe rage ontstaan in wetten, vegen, stomen en lijmen.
Naar verwachting zullen tengevolge van deze discussie de verkopen van zeer luxe artikelen flink gaan aantrekken.
Stacey en gelijkdenkenden: Bedankt voor dit vermaak!!
Hrdwerrorman: Trek je tenen in, ze staan er te snel op!?

discovery
door discovery - Dec 21, 2010 om 01:58
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op maandag 20 dec 2010, 14:00]Grapjes of niet, je gaat wel mensen op verkeerde ideeen brengen. Dit is hetzelfde als je een hele maand gewerkt hebt, dan wil je je loon ontvangen!!
Ik ben echt geen vriendje van TNT, zelfs heel boos, ik ben grootverzender en veel spullen "kwijtgeraakt" de laatste weken. Blijkbaar zijn er veel TNT'ers die dachten, ik zal mijn baan toch wel kwijtraken, en hebben waarschijnlijk de post gewoon in de papiercontainer gegooid!!! Trouwens over de briefkaart, bijplakken en de hele kaart op de envelop plakken, dan is er niets aan de hand. En voor zolang het duurt, op marktplaats of eBay, guldenpostzegels kopen, meestal voor zo'n 60% van de frankeerwaarde, deze mogen nog gewoon gebruikt worden.

Ook ik ben de laatste tijd diverse pakjes/brieven "kwijtgeraakt" door TNT die daarvoor ook geen enkele aansprakelijkheid tonen.
Hun verweer dat je het dan verzekerd moet versturen snijdt ook geen hout, Ten eerste wil de koper die extra kosten niet dragen en ten tweede als je bij een willekeurige winkel iets koopt wat achteraf niet goed is zeggen ze toch ook niet, dan had je het maar moeten verzekeren voor de aankoop.
Als een bedrijf niet aan zijn verplichting voldoet moet hij daarvoor de consequenties dragen,maar zo niet bij TNT.
Voor mij dit jaar geen kerstkaarten versturen, ik ga dit bedrijf zeker niet sponseren met de aankoop van postzegels.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 21, 2010 om 16:02
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op zondag 19 dec 2010, 19:09]@ bird:

" birdies zondag 19 dec 2010, 16:57

.......Je kunt ook je kerstzegels hergebruiken als je de stempel/ inkt er even met wat vocht (zo) afveegt , zodat hij weer als nieuw/ongestempeld is......

Dat doe ik al jaren met ALLE zegels, schatrijk mee geworden.;-)"Dat zegt mij voldoende.

H.

@H

Nu denk ik wel dat birdies hier een grapje maakt hoor. (of ben je echt schatrijk geworden, birdies?) ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 21, 2010 om 16:07
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 20 dec 2010, 16:35]@pziep,

.....Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker......

Het gaat hier over een briefkaart!!

Met vr.gr.

Dan kun je stomen wat je wilt, een knapperd die daar de postzegel vanaf kan stomen, hahaha.

birdies
door birdies - Dec 21, 2010 om 16:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Nu denk ik wel dat birdies hier een grapje maakt hoor......

Natuurlijk maak ik een grapje, ik ken niemand die schatrijk is geworden door hergebruik van postzegels.

Maar ja, de naam error en humor gaan niet samen.

pz
door pziep - Dec 21, 2010 om 22:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 21 dec 2010, 16:07][quote=edrick3 schreef op maandag 20 dec 2010, 16:35]@pziep,
.....Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker......
Het gaat hier over een briefkaart!! Met vr.gr.

Dan kun je stomen wat je wilt, een knapperd die daar de postzegel vanaf kan stomen, hahaha.

[quote=pziep: maandag 20 dec 2010, 17:01]
@edrick, inderdaad, heb ik slecht gelezen, briefkaart.... tja die kun je inderdaad alleen uitknippen of er een kaart opplakken of van maken.

@Orgelmuts, niet één berichtje lezen, en eentje aanhalen, ik heb al mijn fout toegegeven dat ik inderdaad de vraag niet goed gelezen had!
Beetje leedvermaak... zet eens een andere muts op, tijd voor een KERSTmuts?!

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 21, 2010 om 22:46
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=pziep schreef op dinsdag 21 dec 2010, 22:37][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 21 dec 2010, 16:07][quote=edrick3 schreef op maandag 20 dec 2010, 16:35]@pziep,
.....Ik hoop dat de vraagsteller in elk geval iets met dit antwoord kan, afweken of stomen. Als de kaart behouden moet blijven is stomen beter, maar bewerkelijker......
Het gaat hier over een briefkaart!! Met vr.gr.

Dan kun je stomen wat je wilt, een knapperd die daar de postzegel vanaf kan stomen, hahaha.

[quote=pziep: maandag 20 dec 2010, 17:01]
@edrick, inderdaad, heb ik slecht gelezen, briefkaart.... tja die kun je inderdaad alleen uitknippen of er een kaart opplakken of van maken.

@Orgelmuts, niet één berichtje lezen, en eentje aanhalen, ik heb al mijn fout toegegeven dat ik inderdaad de vraag niet goed gelezen had!
Beetje leedvermaak... zet eens een andere muts op, tijd voor een KERSTmuts?!

@pziep

Ik had inderdaad jouw reaktie niet goed opgemerkt, mijn nederige excuses!
Ennuh........ik ga snel mijn kerstmuts uit de mottenballen halen, hahaha. ;-)