fr
door fredenria Apr 19, 2012 om 12:10
Geldzaken & recht

Colportage

beste mensen.ik heb op 22-3-2012 een reis geboekt tijdens een verkoop demonstratie.op 24-3-2012 heb ik gewone brief en een aangetekende brief gestuurd naar die firma.volgens het papier wat ik getekend heb had ik 8 dagen bedenk tijd. nu op 19-4-2012 komt mijn aangetekende brief terug met de mededeling er op niet afgehaald wij willen graag van die reis af .kunt u mij verder adviseren wat ik hier mee moet doen.

8477 12 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Apr 19, 2012 om 12:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het zijn veelal oplichters die zoiets organiseren. Waarschijnlijk was men was niet thuis (op de Bahama's) toen de postbode met uw brief kwam. Dit om te voorkomen dat u van de bedenktijd gebruik gaat maken. U bent genept neem ik aan, erin getrapt om het zo maar eens te zeggen.

Zwemmer

vladja
door vladja - Apr 19, 2012 om 12:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Aangetekende brief met opmerking niet opgehaald, goed bewaren. Dat is een bewijs dat je hem op tijd verstuurd hebt.

Vladja

be
door bertboudewyn - Apr 20, 2012 om 11:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

de aangetekende brief HEEL GOED BEWAREN en zeker OOK NIET OPENEN!!
dat mag de rechter doen,wanneer het zover komt!

feya13
door feya13 - Apr 20, 2012 om 12:19
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik hoop dat u het niet van te voren heeft aanbetaald, want dan kan de verkoper (als ik dit zo lees) moeilijk te vinden zijn..

hutch
door hutch - Apr 20, 2012 om 12:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Fred en Ria,

hier boven zijn zeer goede tips gegeven. Indien u (in ieder geval) die aangetekende brief naar het juiste adres heeft gestuurd, binnen die 8 dagen, heeft u volledig aan uw (wettelijke) verplichtingen voldaan.

En of het hier om oplichtingspraktijken gaat, tja.... Het is in ieder geval een malafide onderneming. Zeer waarschijnlijk zult u onder (psychische) druk gezet worden, doordat dit 'bedrijf' mogelijk een (obscuur?) incassobureau(tje) inschakelt.

Hoe het ook zij, in geen geval betalen en laat u ook absoluut niet intimideren. Daar zijn dergelijke (incasso)bureaus redelijk goed in. Zoals u het stelt, heeft dit reisbureau geen poot om op te staan. Bij een eventuele rechtzaak (Kantongerecht), staat u heel sterk. Aldaar heeft u ook geen (dure) advocaat nodig en mag u zelf uw 'zegje' doen.

Maar..... hopelijk heeft u nog niets (aan)betaald.

Gr. Hutch

engelinde
door engelinde - Apr 20, 2012 om 13:05
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ongelofelijk ,dat er nog mensen zijn ,die naar zo,n verkoop demonstratie gaan en daar ook nog bestellen....pfff
Het schijnt dat men nooit leert ervan!
Daar is al jaren voor gewaarschuwd om het niet te doen...
naja....wie niet horen wil...

ma
door marleenvanh - Apr 20, 2012 om 13:35
452 Antwoorden / 1 Vragen

Tja...U staat in Uw recht maar recht hebben en recht krijgen zijn, heel vaak, twee totaal verschillende dingen. Daarnaast, u zegt het zelf al: Tijdens een verkoopdemonstratie......hoe het ook afloopt een klassiek gevalletje van ESDB!

uo
door uomo - Apr 20, 2012 om 14:37
17 Antwoorden / 0 Vragen

Een aangetekende brief word als hij de plaats van bestemming bereikt, altijd gezien als "besteld".
Wel moet het adres/postbus nog op naam van de geadresseerde staan!
Een oude werkgever was ooit zo 'slim' zo'n brief te weigeren.
Helaas voor hem had de de rechter hier een ander idee over.
En bevestigde het hier boven genoemde.
Dus ik neem aan dat de postbus op naam van het bedrijf stond?
Dan word de brief (aangetekend) gezien als besteld.

Succes,

hans515
door hans515 - Apr 21, 2012 om 10:53
250 Antwoorden / 117 Vragen

ENGELINDE..............

Ongelofelijk ,dat er nog mensen zijn ,die naar zo,n verkoop demonstratie gaan en daar ook nog bestellen....pfff
Het schijnt dat men nooit leert ervan!
Daar is al jaren voor gewaarschuwd om het niet te doen...
naja....wie niet horen wil...

engelinde is vast nog héél jong en heeft nog nooit iets fout gedaan of zo, gezien bovenstaande uitspraak. Er zal jouw ook vast wel eens iets mis gaan !!!

mo
door mostro - Apr 22, 2012 om 15:47
8 Antwoorden / 5 Vragen

Pas ook op met reizen boeken bij Peter Langhout. Heb ik een keer moeten annuleren en heel veel moeite moeten doen om een annuleringsbevestiging te krijgen. Die had ik nodig voor mijn annuleringsverzekering. Ik heb totaal zes keer moeten bellen en moeten dreigen met juridische middelen, voordat ze aan het verzoek wilden voldoen.
Vakanties boeken is geen probleem, maar annuleren, dat willen deze organisaties niet.

mo
door mostro - Apr 22, 2012 om 15:47
8 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fredenria schreef op donderdag 19 apr 2012, 12:10]beste mensen.ik heb op 22-3-2012 een reis geboekt tijdens een verkoop demonstratie.op 24-3-2012 heb ik gewone brief en een aangetekende brief gestuurd naar die firma.volgens het papier wat ik getekend heb had ik 8 dagen bedenk tijd. nu op 19-4-2012 komt mijn aangetekende brief terug met de mededeling er op niet afgehaald wij willen graag van die reis af .kunt u mij verder adviseren wat ik hier mee moet doen.

vladja
door vladja - Apr 22, 2012 om 16:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nostro,

Dat je een probleem hebt gehad met die reisorganisatie, moet je met die organisatie "uitknokken". Daar gaat het hier niet om. En je kunt niet zomaar annuleren. Tenzij het onder colportage valt, is geboekt = geboekt.

Vladja