MF
door MF73 Oct 8, 2024 om 18:11
Geldzaken & recht
Contextlogic bv hodn wish

Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.

waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.

wat moet ik doen?

4149 17 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Oct 8, 2024 om 18:17
632 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit wat bij Wish https://www.wish.com/nl besteld? Ook de Wish app niet op de smartphone in gebruik? Geen pubers in huis die daar wat besteld kunnen hebben met de optie 'achteraf betalen'?

marita5
door marita5 - Oct 8, 2024 om 18:19
11663 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mf73 ,

wat moet ik doen?

Contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder , klik op de rode regel .

https://www.slagmangdw.nl/brief-ontvangen/

Tel nr : 0511 820 239
Telefonisch bereikbaar ma tm / vrij van 10.00 uur tot 12.00 uur en 14.00 uur tot 16.00 uur .

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2024 om 18:20
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Is een usa bedrijf op online platform basis , wish is een Chinees verkoop kanaal, met een app.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 8, 2024 om 18:26
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte MF73,

Ik raad u aan om een aangetekende brief naar deze gerechtsdeurwaarder te sturen met de vraag om bewijzen van de bestelling.

Maak een kopie voor uzelf.

Mabelle
door Mabelle Oct 8, 2024 om 18:44
632 Antwoorden / 1 Vragen

Nog eens 15 euro over de balk smijten? Telefoontje of via hun site werkt prima!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 8, 2024 om 18:49
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mabelle,

Gerechtsdeurwaarders neem ik serieus.

Misschien is de brief wel nep?

Daarom vind ik een aangetekende passender in deze kwestie.

Mabelle
door Mabelle Oct 8, 2024 om 18:54
632 Antwoorden / 1 Vragen

De brief is niet nep. De gegevens van de deurwaarder die op die brief staan, kloppen ook. Daarom gewoon even bellen voor uitleg.

ju
door juliomariner Oct 8, 2024 om 19:46
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Totaal onzinnig om een aangetekende brief te versturen. Dat kan wel als je weet wat de vordering inhoud en deze verwerpt.
TS wil gewoon informatie wat de vordering inhoud en dan kan prima per telefoon of desnoods per mail.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 8, 2024 om 23:02
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Juliomariner,

Misschien gaat het zo bij u in Duitsland , maar als je in Nederland een brief krijgt van een gerechtsdeurwaarder, dan is er serieus iets aan de hand zoals een uitspraak van een rechter.

Het is dan tijd voor serieuze actie: ik zou dat doen met een aangetekende brief sturen naar de "tegenpartij": deze methode heeft mij al diverse keren uit de brand geholpen.....

Ozymandias
door Ozymandias Oct 9, 2024 om 06:48
221 Antwoorden / Vragen

En er is niets mis mee om eerst gewoon te bellen. Een aangetekende brief sturen kan altijd nog maar de beller is sneller.

Dus doe weer eens niet zo eigenwijs, Amsterdammer.

ju
door juliomariner Oct 9, 2024 om 12:39
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heeft niets met Nederland of Duitsland te maken. Een gerichtsvollzieher in Duitsland neem je ook serieus.
Als je de deurwaarder belt neem je de brief ook serieus, je wilt gewoon meer informatie en daar is niets vreemds aan en daar kijken ze op kantoor bij de deurwaarder ook niet vreemd van op.
Als je direct op de eerste brief al een aangetekende brief retour stuurt denken ze wel dat daar vrij eenvoudig wat te halen is. Even een 2e wat dreigender brief sturen en er wordt betaald want u hebt al € 15,00 betaald om een beetje informatie te krijgen.
Dus een aangetekende brief sturen heeft nietsb te maken met wel of niety serieus nemen te maken maar is gewoon een stomme investering en een achtelijk advies.

john devries
door john devries Oct 9, 2024 om 13:08
231 Antwoorden / Vragen

Heb je aandelen bij PostNL. De kans is groot dat zo'n brief geweigert wordt. Dag 15 euro

rj
door rjw Oct 10, 2024 om 15:33
3382 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: en wat ga je dan preceis in die aangetekende brief zetten? Het is toch veel logischer om eerst meer informatie te vragen aan de verzender. Dan heb je direct de juiste informatie voor als je alsnog een email moet sturen (brieven is iets van vroeger).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 10, 2024 om 19:30
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte RJW,

In dit soort situaties geef ik de voorkeur aan een aangetekende brief.

Ik zou een kopie van de brief van de gerechtsdeurwaarder erbij zetten en vragen om bewijzen , dat TS iets heeft besteld.

ju
door juliomariner Oct 11, 2024 om 09:42
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Wat uw voorkeur is doet niet ter zake. U schiet met een fors jachtgeweer op een mug. Waarom € 15,00 investeren als het met een telefoontje net zo goed kan. Misschien zeggen ze wel, sorry we hebben de verkeerde aangeschreven. Heeft u dus € 15,00 door het toilet gespoeld.

Jo
door JohnnyH Oct 11, 2024 om 13:55
28 Antwoorden / Vragen

Zie nergens iets staan van gerechtsdeurwaarder, gewoon incasso probeersel

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 11, 2024 om 14:06
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Johnny H.,

Het staat in de tekst van de topic (vraag).

ju
door juliomariner Oct 11, 2024 om 16:39
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Daarbij staat in de voettekst van de brief "Slagman GERECHTSDEURWAARDERS en Juristen"

Topantwoord

Re
door Reinier182 - Oct 8, 2024 om 18:39
244 Antwoorden / Vragen

Gewoon even bellen naar de gerechtsdeurwaarder en even vragen waar het precies om gaat en waar de rekening van is. Er zal haarfijn verteld worden waar het om gaat en kunt u controleren of de rekening klopt of niet. Dat kunt u dan gelijk laten weten. Ik heb het een paar keer met tanken zonder te betalen gehad. Mijn kentekenplaten gestolen en kreeg een paar deurwaarders achter mij aan. Allemaal netjes gebeld en uitgelegd.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 8, 2024 om 18:41
7377 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt schriftelijk om uitleg vragen omdat u zich in deze zaak niet herkent.

https://www.slagmangdw.nl/contact/

rj
door rjw Oct 10, 2024 om 15:31
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Eerst gewoon even bellen en dan eventueel schriftelijk (via email) zaken bevestigen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 10, 2024 om 16:09
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Een telefoniste is niet van alles op de hoogte.

ju
door juliomariner Oct 11, 2024 om 09:44
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Nee maar een telefoniste kan u wel doorverbinden met iemand die het dossier wel in kan zien.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 11, 2024 om 10:35
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is mij bekend maar gebeurt niet altijd, daarom liever een formuliertje gebruiken voor de zekerheid.

Mabelle
door Mabelle - Oct 8, 2024 om 19:05
632 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou in dit geval bellen, want dan kunnen ze je meteen antwoord geven op je vraag waar deze sommatie betrekking op heeft. Zie antwoord van @Marita voor het telefoonnummer. Morgen is het kantoor gesloten staat op hun website.

In verband met werkzaamheden aan het stroomnetwerk door Liander is ons kantoor op 9 oktober 2024 de gehele dag niet bereikbaar.

1paul
door 1paul - Oct 9, 2024 om 08:10
3344 Antwoorden / 0 Vragen

vraag ze, schriftelijk, om welke vordering het gaat en om de bewijzen van deze vordering, verder niet reageren vooralsnog, stel wel in deze schriftelijke reactie dat u zelf vooralsnog van geen bestelling weet en daarom de bewijzen in wilt zien..

https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/incassobureau/#ik-ken-de-rekening-niet

koekeloer
door koekeloer - Oct 9, 2024 om 12:16
563 Antwoorden / 19 Vragen

vol met spelfouten (betaald met een d moet met een t)

john devries
door john devries Oct 9, 2024 om 13:12
231 Antwoorden / Vragen

Nee toch ??????????Foutloos Nederlands schrijven is een kunst die weinigen beheersen.Nou nog antwoord op de vraag ,want daar gaat het om

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 9, 2024 om 14:39
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie in de vraagstelling geen taalfout. Ik neem aan deat een fout in de brief wordt bedoeld hetgeen dan ook aanleiding om aan te nemen dat 'hier iets niet klopt.

Ja
door JannyBoe Oct 10, 2024 om 12:05
583 Antwoorden / Vragen

Gelukkig maakt u zelf nooit spelfouten @KOEKELOER:

- 'U moet nooit uw didgi gegevens met kennissen delen !'
- 'Brandstof is nu juist helemaal niet duur, nog niet zo goegkoop geweest dit jaar.'
- 'U kunt natuurlijk ook even langsgaan bij het uwv kantoor bij station amsterdam sloterdijk [...]'
- 'De laatste keer dat ik in Carre was [...]'

sira
door sira Oct 10, 2024 om 12:50
2553 Antwoorden / 24 Vragen

@Koekeloer
Bedoelt u taalfouten in de link van 1Paul?
Daar staat in de 4e zin "Bijvoorbeeld omdat u al betaald heeft", maar daar moet betaald echt met een d aan het eind worden geschreven.

sira
door sira Oct 10, 2024 om 13:07
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Je hebt gelijk Heremietkreeft, in de sommatiebrief staan diverse taalfouten (de goede bewoording is eigenlijk spe(lings)lfouten), zoals een aantal d's.

De TS kan de vraag over de sommatiebrief beginnen met: "ik heb een sommatiebrief ontvangen, is deze echt van u of is het een phishingmail? Buiten het feit dat ik niets van een betaling weet, maar ook het bedrijf niet ken, staan er in de brief namelijk zoveel spelfouten dat het geen vergissing meer kan zijn."

Jo
door JohnnyH - Oct 9, 2024 om 12:18
28 Antwoorden / Vragen

Als je het zeker weet hoef je ook niet bang te zijn.Overigens is de aanhef ook al twijfelachtig: geachte heer/mevrouw, welke naam?
Maar is het een bonafide bedrijf kun je inderdaad even bellen. Zou geen dure kosten maken van aangetekende brief.

Als ze honderd van deze brieven versturen en 10 betalen zonder verder te kijken hebben ze alweer 'verdiend'

Janzegt
door Janzegt Oct 9, 2024 om 16:36
158 Antwoorden / Vragen

Het vermelde bankrekening nummer is van slagman & partners. Binnen 10 seconden te vinden op internet.

Jo
door JohnnyH - Oct 9, 2024 om 12:21
28 Antwoorden / Vragen

Wie zegt dat het voor u is?
Er staat maar geachte heer/mevrouw.
Niks mee te doen gehad dan gewoon negeren.

sw
door swat1500 Oct 9, 2024 om 13:07
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Niets doen bij een vordering van een deurwaarder is niet verstandig. In tegenstelling tot een incassobureau kan een deurwaarder wel naar de rechter stappen en daar de vordering aanbrengen.
Als men meent dat de vordering niet terecht is dan ligt contact leggen met de deurwaarder over de vordering meer voor de hand.

@q
door @qwerty@ - Oct 9, 2024 om 16:10
93 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon nep, ze weten je naam niet eens, was die brief soms niet door de post geleverd ?
M.a.w., stond er wel n.a.w. gegevens op de envelop ?

Janzegt
door Janzegt Oct 9, 2024 om 16:38
158 Antwoorden / Vragen

Je weet niet of het nep is, omdat je de heading van de brief niet ziet. Ten tweede is het genoemde rekening nummer van Slagman.

jewee
door jewee - Oct 9, 2024 om 16:44
66 Antwoorden / Vragen

Gewoon bellen en kunnen zij je wat meer vertellen. Mss.gaat er dan een belletje rinkelen.
Vind het sws een zaak die rammelt. Is er niet eerst een eventuele betalingsherinnering(1 of 2)gestuurd van af het bedrijf.
Wellicht heeft deurwaarder papieren van het bedrijf.
Maar er klopt vlgs mij iets niet.

si
door siando_89792 - Oct 10, 2024 om 11:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat er iets niet klopt. Het adres kerkstraat 15 is in Buitenpost. Hier zit een vestiging van de kruidvat. Zou even navraag doen bij de kvk of dit wel echt een gerechtsdeurwaarder is.

Ja
door JannyBoe Oct 10, 2024 om 15:06
583 Antwoorden / Vragen

Slagman Gerechtsdeurwaarders en Juristen zit aan de Kerkstraat 39 in Buitenpost.
Kruidvat zit inderdaad aan de Kerkstraat 15 in Buitenpost.

cl
door clearmaker - Oct 10, 2024 om 21:51
14 Antwoorden / Vragen

Ach, kreeg toevallig vandaag een sms van zogenaamd deurwaarderskantoor GGN  met website om direct te betalen op https://opdrachtgever-ggn.com
Geen bedrag, niet waar het over gaat.

Phishing dus.

Want ik heb ik mijn leven nog nooit ene cent ergens rood gestaan, nog nooit iets op afbetalening gekocht en nog nooit een lening gehad, alles wat betaald moet worden gaat via automatische incasso.

Dus wees gewaarschuwd, niet bonafide.en NIET op de link klikken op je mobiel om te kijken !!!!

Heb je een goede antivirus die up to date is, dan kun je wel online op je laptop/desktop dat adres bezoeken.

U zult allen hetzelfde te zien krijgen , namelijk ....

Betaal nu

Uw aandacht is vereist om extra kosten te voorkomen.

Betaalkenmerk

HE2553443534

Totaalbedrag

€ 173,-

Betaalmethode

iDEAL

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 12, 2024 om 01:07
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Clearmaker,

Een officieel-uitziende brief is natuurlijk niet hetzelfde als een sms.

Jo
door JohnnyH - Oct 11, 2024 om 13:53
28 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niets te doen.
Geachte Heer/mevrouw???
u heeft  zelf een naam en daaraan is het niet geadresseerd.
Gewoon een probeersel om geld af te troggelen.
Zeker geen kosten maken van een aangetekende brief,  zonde van het geld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 12, 2024 om 01:11
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Johnny H.,

Misschien kent u het verschil niet tussen een gerechtsdeurwaarder en een incassobureau :

Een gerechtsdeurwaarder is bevoegd om beslag te leggen op je inkomen.

Dus geen grappen met dit soort brieven, maar de "aanval" openen.....

ne
door neodutchio Oct 12, 2024 om 08:18
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Gaaaap, Amsterdammer, gewoon een vraag stellen is al voldoende in eerste instantie. Het leger kan je daarna alsnog uitnodigen.

Ja
door JannyBoe Oct 12, 2024 om 12:04
583 Antwoorden / Vragen

@GA heeft een goed punt: niet zomaar in de prullenbak gooien maar uitzoeken hoe het zit om te voorkomen dat je nog verder in de problemen komt.