De
door De Rotterdammert Mar 20, 2018 om 23:16
Geldzaken & recht

Creditcardtoeslag

Op 2 februari heb ik 8 kaarten gekocht voor Eminem. Deze kaarten koste €660,- dit moest ik met mijn creditcard betalen. Hierdoor rekende ticketmaster mij 2,5% aan creditcardtoeslagen aan. Dit komt neer op €16,50. Nu lees ik later dat bedrijven in Nederland maar 0,3% aan kosten maximaal mogen vragen, en dat de Europese regels aangeven dat het helemaal niet is toegestaan om de consument dit aan te rekenen. Mijn vraag is dus, klopt het wat ik hier gelezen heb en heeft ticketmaster mij teveel aangerekend? Heb ik recht op €16,50 terug?

5633 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 20, 2018 om 23:23
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is inderdaad een Europese wet. Maar helaas voor u is die wet in Nederland uitgestelt. Het mag dus nog gewoon.

tenormin
door tenormin - Mar 20, 2018 om 23:28
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang dat u, niet in de maling genomen bent, het is nog geen internationale wet, maar: wel zeker van uw, kaarten (wat een geld trouwens). Maar dat is aan u natuurlijk. Dus i.p.v. klacht: ga genieten! Op dat bedrag ga je toch niet alsnog voor €16,60 beknibbelen? Ik lees op hun site:

https://www.topticketshop.nl/topservice/

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 21, 2018 om 00:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin het gaat om ticketmaster.

De
door De Rotterdammert Mar 21, 2018 om 00:39
Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft hier €16,50 inderdaad misschien niet heel veel als je het vergelijkt met het totaal bedrag maar voor €16,50 kan je wel een hoop leuke dingen doen. Bovendien vraag ik me af hoe leidend de Nederlandse wet is als er vanuit Europees niveau 0% is afgesproken. (T-Mobile bied tenslotte ook nog steeds Datavrije muziek aan, in strijd met de Nederlandse wetgeving maar Europees wel toegestaan). Verder heb ik gelezen dat, als we dan inderdaad de Nederlandse wet aanhouden, de maximale toeslag maar 0,3% mag zijn. Dat is €1,98. En dat brengt me weer bij mijn eerste punt €14,52 kan je een hoop leuke dingen mee doen. Klopt het dat de maximale toeslag inderdaad maar 0,3% mag zijn en hoe komt het dan dat winkels en webshops deze regel zo makkelijk aan hun laars kunnen lappen?

tenormin
door tenormin Mar 21, 2018 om 00:49
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Shit @diewilik, verdraaid de verkeerde site gepakt.@rotterdammert, sorry, heel verkeerde reactie mijnerzijds.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2018 om 15:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van het geld dat u voor tickets voor deze schatrijke rapper betaalt kunt u nog veel meer leuke dingen doen.
Lees voortaan de voorwaarden dan is een dergelijke vraag hier stellen overbodig.
En als u met Ideal betaald had had het maar 50 ct gekost (zie de reactie van @diumenge).
Dus u klaagt zonder reden en stelt een vraag waarvan u zelf het antwoord kent.
Overal eerst voorwaarden e.d. lezen dan komt u met allerhande een stuk verder dan met onterecht klagen.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2018 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorwaarden lezen? Moet dat dan? Gisteravond ook weer half Radar gevuld met iemand die de voorwaarden niet had gelezen van zijn reisverzekering. Maar ja, bij Radar geweest en uit coulance wordt dan nog een flink bedrag betaald door de verzekeraar.

diumenge
door diumenge - Mar 21, 2018 om 06:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom moest je met een creditcard betalen? Je had ook gewoon met iDEAL kunnen betalen, toeslag 50 cent.

ma
door maarten heest - Mar 21, 2018 om 08:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kunt u nalezen hoe de stand van zaken momenteel is. Aan het eind van het artikel staat: Update oktober 2017: de minister van Financiën heeft de EU gevraagd om de invoering van het verbod uit te stellen tot voorjaar 2018. Mogelijk gaat het verbod ook niet gelden voor alle creditcards. Het kan zijn dat voor zakelijke creditcards en voor kaarten van American Express nog wel een toeslag mag worden aangerekend.

koekeloer
door koekeloer - Mar 21, 2018 om 12:47
562 Antwoorden / 19 Vragen

Als er een wet aangepast moet worden ten nadele van de burgers is de regering er als de kippen bij (bv wet Hillen ongedaan maken). In het geval van creditcardtoeslag (in het voordeel van de gewone man) neemt de regering alle tijd. Hopelijk is dit in juni geregeld nu.

pe
door pebk Mar 21, 2018 om 12:52
596 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is nou ongefundeerde stemmingmakerij.

ma
door maarten heest Mar 21, 2018 om 13:58
463 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, stemmingsmakerij waar niemand wat aan heeft.
Bovendien klopt dat 'als de kippen erbij' zijn qua wet Hillen totaal niet.
Die wet wordt pas vanaf 2019 in 30 jaar tijd afgebouwd.

aurora1
door aurora1 Mar 21, 2018 om 21:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een treurnis dat u zo in het leven staat @koekeloer.

F1
door F1802 Mar 27, 2018 om 10:31
Antwoorden / Vragen

Hoezo stemmeningmakerij? Wat koekeloer verteld is gewoon een feit en waar. Het lijkt wel alsof het hier bol staat van de superlinkse gutmenschen. Manman wat een treurnis. De waarheid mag best wel een keer verteld worden. @koekeloer: TOP!

jo
door jorisw Mar 27, 2018 om 19:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[off topic] De wet Hillen was natuurlijk een belachelijk gedrocht. Of je schaft de huurwaardeforfait voor iedereen af, of iedere woningbezitten betaalt het. Niet iets raars er tussen in.

mo
door mof - Mar 21, 2018 om 15:43
3620 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou het niet weten. Op het moment dat je betaalt ben je toch akkoord gegaan?

F1
door F1802 Mar 27, 2018 om 10:34
Antwoorden / Vragen

Bij een Creditcard betaling wordt dit niet altijd op de site vermeld en kom je er pas achter als je het afschrift ontvangt. Het bedrijf zal het wel vermelden lijkt mij maar dan vaak in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden die écht niet iedereen uitgebreid gaat lezen.

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2018 om 21:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dure kaarten voor Eminem. Heeft zeker weer geld nodig.... timmert de laatste tijd weer flink aan de weg.
Maar u was toch akkoord gegaan tijdens de bestel- en betaalprocedure?

sd
door sdianov - Mar 23, 2018 om 11:22
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben laatst ook in dezelfde val gelopen. Wat ik wel merkte, gek genoeg, is dat het per kaart verschilt. Vorige week heb ik op Geld24, onder creditcard vergelijken, even alles naast elkaar gezet en overweeg nu over te stappen naar een andere creditcard.

ne
door neodutchio Mar 23, 2018 om 11:32
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Welke val? Elke creditcardmaatschappij heeft zijn eigen voorwaarden. Bij de een betaal je een bepaald bedrag per transactie en bij andere betaal je een percentage over het bedrag. Tja, en veel verkopers berekenen deze kosten door.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2018 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@sdjanov: Inderdaad: welke val? Voortaan ook maar voorwaarden lezen, dan weet u precies waar u aan toe bent en hoeft u achteraf niet verontwaardigd te zijn.
Elke creditmaatschappij heeft zijn eigen voorwaarden en tarieven, net zoals dat voor de supermarkten waar u koopt en andere winkels waar u boodschappen doet ook geldt. Als die niet bevallen, u hoeft daar toch geen klant van te zijn?

jo
door jorisw - Mar 27, 2018 om 19:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wel grappig om te zien dat veel Nederlanders selectief shoppen uit hetgeen de EU brengt. :-) Zeker als je ziet dat de EU voor burgers beter is dan onze eigen overheid.

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2018 om 22:59