Mr
door Mrs. Deane Feb 18, 2019 om 14:27
Geldzaken & recht

DHL bezorgers liegen over bezorgpogingen

DHL zou een pakket bezorgen op een afgesproken dag binnen een bepaald dagdeel. Twee uur te laat nog steeds geen bezorger aan de deur gehad, terwijl ik thuis zat te wachten, maar wel een bericht op de DHL website dat de bezorger mij niet thuis had getroffen. De bezorger verkoopt kletspraat. Waardeloos!

De DHL klantenservice telefoon van 1 euro per gesprek is niet bereikbaar buiten werkuren op zaterdagen, maar dit staat niet vermeld op de website. Heb nu geld betaald voor een automatische beantwoorder. Waardeloos 2!

Klanteservice DHL op Twitter zegt alleen: "Volgens mijn gegevens heeft er namelijk wel een bezorgpoging bij je plaatsgevonden. Ik kan helaas niet verklaren wat er precies is misgegaan." Ze nemen niet de moeite om de bezorger te confronteren met zijn onwaarheden, maar verwachten dat je hun reactie accepteerd. Waardeloos 3.

Enig online zoeken leert dat het veelvuldig voorkomt dat bezorgers niet-bestaande bezorgppogingen melden in hun systeem, terwijl de klanten thuis zitten te wachten. Dit is in binnen- en buitenland. DHL geeft er dus niet om dat je jouw tijd zit te verdoen met wachten op een pakje waarvan de bezorger niet eens de intentie heeft om het te bezorgen. Het gebeurt zo stelselmatig dat ik verwacht dat het standaardbeleid is bij DHL en / of de bezorgers. Bij PostNL gaat ook niet alles vlekkeloos, maar ik heb nog niet zulke structurele klachten gehoord over hun service als over de DHL. Waardeloos 4.

Lijkt me aan de tijd dat iemand hier onderzoek naar instelt. Kan zo maar zijn dat DHL zich zo hebben ingedekt dat een grens van 70% geleverde pakketten al voldoende is om aan bepaalde standaarden voor goed beleid te voldoen. En de rest van de klanten heeft het nakijken. Zou nog waardelozer zijn.

12620 8 Rapporteer

cr
door cristoffel - Feb 18, 2019 om 14:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meer negatieve ervaringen met PostNL dan met DHL, maar dat is maar 1 annecdote.

Bij PostNL heb ik ook meldingen gehad van niet-bestaande bezorgpogingen. Ook een keer een bezorger die een uur voor het aangekondigde dagdeel kwam. Of spontaan een melding dat de bezorging met een dag is vertraagd tijdens het wachten op het pakket. Uiteraard zonder opgaaf van reden.
Als ik de keuze heb laat ik het altijd bij een afhaalpunt bezorgen.

Of een bezorging 1 of 2 dagen duurt maakt mij niet uit. Ik heb ook liever geen meldingen dan onjuiste meldingen. Als ze zich maar aan hun afspraken houden!

Ik ben een voorstander van een onafhankelijk onderzoek. Maar dan naar alle bezorgdiensten, niet alleen DHL. Welke partij zou dit kunnen doen? Wellicht is hier al onderzoek naar gedaan.

Ik ben ook benieuwd naar de kant van de bezorgers. Ik heb wel eens gehoord dat bezorgers vaak onrealistische opdrachten krijgen en hun route in een onmogelijk korte tijd moeten afronden. Ik denk dat veel van de problemen bij management liggen.

diumenge
door diumenge - Feb 18, 2019 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een drama... dan je spullen maar bestellen bij een bedrijf dat gebruik maakt van een andere bezorgdienst. Of je spullen gewoon in de winkel kopen.

costnix
door costnix Feb 18, 2019 om 15:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn van die dingen, die je niet in een winkel kan kopen, Oals medische dieetvoeding, die word alleen bezorgd. Ophalen, is geen optie. Veel te zware pakketten.

ne
door neodutchio - Feb 18, 2019 om 15:42
5154 Antwoorden / 12 Vragen

De plaat kan weer afgespeeld worden:
Per dag worden miljoenen pakjes bezorgd en verwerkt. Het komt wel eens voor dat een pakje op een verkeerde plek beland. Verkeerde band, verkeerd depot, verkeerde vrachtwagen, verkeerde bezorger, enz. Op het moment dat dit zo is moet de zending weer het circuit in. Echter staat de tracking op ‘in auto van bezorger’ en van daar uit kan het administratief niet terug een depot in. Met een niet thuis er aan te hangen kan de zending weer de band op en goed verwerkt worden.
Maar wat ook kan is dat de chauffeur gewoon bij een verkeerde deur stond. Het is en blijft mensenwerk.

Online bestellen is leuk, maar doe dat alleen als je niet thuis bent. Blijven wachten op een indicatieve levering is zonde van de tijd. Laat het dan afleveren op een afhaalpunt in de buurt. Onlangs ben ik thuis een afhaalpunt geworden. Om 16:00u komt DHL voorrijden en daarna komen de buurtgenoten het ophalen. Je hoeft dus niet te wachten en de levering is zekerder dan thuis bezorgen.

costnix
door costnix Feb 18, 2019 om 16:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar zo’n pakket moet niet te groot of te zwaar zijn, dus een ophaalpunten is voor mij niet zo handig.

ne
door neodutchio Feb 18, 2019 om 16:11
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dhl streeft er naar om binnen een straal van 250 meter een ophaalpunt te krijgen. Dus in plaats van dat de bezorger moet gaan zoeken naar buren die thuis zijn zou er een vast punt zijn waar dat afgeleverd zal gaan worden. Die afstanden moeten te overbruggen zijn.

Cookies
door Cookies Feb 18, 2019 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die afstanden moeten te overbruggen zijn? Dat ga jij voor anderen bepalen? Ik zie mezelf geen 250 meter met een 55inch t.v. lopen sjouwen. Of een matras. Of een koelkast. DHL kan er beter eens voor gaan zorgen dat ze net als Postnl met tijdvakken van 2 uur gaan werken.

ne
door neodutchio Feb 18, 2019 om 19:30
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dat soort huishoudelijke artikelen worden niet met PostNL vervoerd, maar met extra@home. Het zijn immers geen standaart pakjes die bezorgd moeten worden. Extra@home kan je ook niet vergelijken met de pakketbezorgers van PostNL, ook al zit hetzelfde bedrijf er achter. PostNL rijdt vaste routes en moet zoveel mogelijk bezorgen terwijl extra@home op afroep werkt.

costnix
door costnix Feb 18, 2019 om 19:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

PostNL werkt ook in tijdvakken van 3,5 uur, althans bij mij.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2019 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet zo zeuren. Ga in het vervolg naar de winkel, kan u het meteen meenemen.

Ik zou vandaag een pakje bezorgd krijgen tussen 10.45en 12.45. Om 11,05 was het er.

costnix
door costnix - Feb 18, 2019 om 16:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Conculega Radar heeft er in 2017 een uitzending aan geweid:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/veel-klachten-over-dhl-wachten-tot-je-een-ons-weegt-op-de-pakkettenchauffeur/
Maar ook over PostNL in 2018
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/pakketten-pleite-in-de-post-postnl-reageert-op-klachten/

En over de andere postbezorgingsbedrijvn zijn ook klachten. Deze hebben allemaal een plek om een klacht in te dienen, maar of dat helpt?........

U kunt een klacht indienen op klachtenkompa.nl en klacht.nl en nog meer.....

ne
door neodutchio Feb 18, 2019 om 16:11
5154 Antwoorden / 12 Vragen

TS is ontvanger, dus geen klant. Klanten kunnen klagen.

costnix
door costnix Feb 18, 2019 om 16:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik. Ik heb er dan ook bij gezet “Of het ook helpt?...” De topicsterter kan hier wel even stoom afblazen.

marcvandenakker
door marcvandenakker - Feb 18, 2019 om 16:35
12 Antwoorden / 1 Vragen

Zag laatst op het vliegveld hoe ze met goederen van anderen omgaan schandalig. Laatst ook met hun te maken gehad ga ze niet meer bellen als ik weet dat een bedrijf er zaken mee doet haak ik af, of zorg voor andere transport mogelijkheden. Zou goed zijn als dit soort bedrijven eens gescreend worden zou je denk nog schrikken van wat er boven water komt.

ne
door neodutchio Feb 18, 2019 om 19:31
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u 1 bezorgdienst aangeven waar geen klachten over te vinden zijn?

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2019 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al contact opgenomen met de verzender? Die is nl de aangewezen partij om e.e.a. te laten uitzoeken en een klacht in te dienen, u niet.
Ik heb overigens nooit problemen met welke bezorgdiensten ook. Altijd meer dan op tijd, vriendelijk, goedgemutst en correct.
Laat wat u bestelt bij een afhaalpunt bezorgen of koop in een stenen winkel. Dat scheelt ook lange verhalen bij de verkeerde poneren en daar apart voor registreren. Ik ga overigens geen onderzoek instellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 18, 2019 om 20:42
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Een korte reactie: de verzender van het pakket is verantwoordelijk voor het zorgdragen voor het goed arriveren van een pakket en als dat niet goed gaat dient u de verzender aan te spreken. Die dient dan op zijn/haar beurt  het bedrijf aan te spreken dat de bzorgovereenkomst heeft.

In alle gevcallen en bij alle pakketdiensten kan dit alles wordeen voorkomen door het pakket niet thuis maar bij een afhaalpunt te laten bezorgen.

Maar herhaald: degene waar u het produkt heeft gekocht is veramnrwoordelijk voor een jiste aflevering aan u. Wettelijk!.