ha
door hansannie Jul 10, 2017 om 13:22
Geldzaken & recht

Discounterzone heeft iemand hier ervaring mee

Ben benaderdt door Discouterzone.35000 producten kun je kopen met korting,meisje drong aan,dus  ze zij  ik zet het op de mail,die kreeg ik dus,en daar stond dat het lidmaatschap 95eu kost. Maar ik kon binnen 2 weken reageren dat ik dit niet wilde.Dat heb ik gedaan en klantnummer er bij gezet.
Nu ben ik gebeld, en ze zeggen dat dit niet is aan gekomen en ze willen geld en anders deurwaarder ,kan dit zomaar?
Heb niets van ze afgenomen mevr Brom

8882 16 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 10, 2017 om 13:27
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat kan niet. U moet een getekende overeenkomst hebben wil dit rechtsgeldig zijn. Tenzij u aan dit meisje wel uw handtekening heeft gezet. In dat geval heeft u enkel nog uw mailtje in de verzonden items staan die dan wel weer verzonden moet zijn naar het juiste mailadres.

getty
door getty - Jul 10, 2017 om 13:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heb jij het verzonden bericht nog in je verzonden items staan?

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verder gewoon negeren, ook als ze gaan dreigen met een incassobureau of zo. Die afzeggingen komen namelijk nooit aan.

Voortaan die telefoontjes direct afkappen, hebt u geen gezeur.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2017 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

meisje drong aan
Ja, wat dacht je wat. En zoals je gemerkt hebt heeft dat resultaat, want er trappen alt5ijd mensen in.
NOOIT reageren op telefonische aanbiedingen en ook niet aan de deur of op straat.

Niet meer reageren is het beste. Laat je niet intimideren/bang maken.

marita5
door marita5 - Jul 10, 2017 om 15:23
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HansAnnie ,

Volledig negeren en vooral niet betalen , Discounterzone moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten , klik op de rode regel.
Lees ook de rechterkolom .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/overeenkomst-sluiten-telemarketing .

Laat u ook niet bang maken of onder druk zetten door een incassobureau :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

ha
door hansannie Jul 14, 2017 om 16:42
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u antwoordt, heb al kontact gehad met  tel rechtshulp en ze zeiden het zelfde!
Ook nog het telefoon nr gebeld dat Discounter zone vermeld om af te melden, en dan krijg ik een mevr uit Ederveen aan de lijn, die vermeld dat ze dol gebeld  wordt.
Maar er niets mee te maken mee heeft.
Nog maals een email gestuurd naar klantenservice@discounterzone.com, dan is het verstuurd en een uur later bericht,dat het niet is aan gekomen.
Rara hoe kan dit, heb alles uit geprint, ook de datum van het versturen,dus ik ga niet betalen

marita5
door marita5 Jul 14, 2017 om 16:50
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , nergens meer op reageren en niet betalen . ik kan geen gegevens vinden van deze site , betreft voorwaarden e.d , alleen inloggen . tel.nr en e-mailadres .deze site is geen zuivere koffie .

ne
door neodutchio Sep 19, 2017 om 10:45
5165 Antwoorden / 12 Vragen

.

St
door Stephanie92 Sep 19, 2017 om 11:11
1 Antwoorden / Vragen

Hansannie
Hoe is het nog afgelopen met u?

hutch
door hutch - Jul 14, 2017 om 17:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft helaas te maken met een hoogst malafide 'onderneming'.
U wordt, bij wijze van spreken, al 'lid' van dit 'bedrijfje' (met criminele bedoelingen) als u de telefoon alleen al opneemt.
Afzeggingen e.d. komen nooit aan bij dit soort malafide 'bedrijfjes'.

Heeft u zich geregistreerd bij Facebook? Gauw delen / waarschuwen, zodat anderen niet hier intrappen.

Gelukkig  kan dit (uiteraard!) niet zomaar. U heeft al goede adviezen gekregen.
Succes met dat criminele clubje...... en: niet betalen!

johanv1100
door johanv1100 - Jul 14, 2017 om 17:23
63 Antwoorden / Vragen

Tja als het telefoonnummer al niet klopt is de kans groot dat fuikelichters zijn. Wat een mazzel dat je niet betaald hebt

St
door Stephanie92 - Sep 19, 2017 om 10:38
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
Ik ben ook gebeld  door hun en ik heb ja gezegd.
Hun zouden mij een  mail sturen binnen zoveel  uur met hun aanbiedingen.
Deze heb ik nooit ontvangen.
Waardoor ik ook niet heb af gezegd.
Nu belde  ze me vandaag op dat ze mijn afzegging nooit hebben gekregen en ik hun als ik nu wil afzeggen €39 over moet  maken.
Ik heb aangegeven  dat ik de mail nooit heb ontvangen maar hun blijven volhouden van wel.
Als ik niet betaal krijg  ik incasso bureau, maar ik ga toch  niet betalen  voor iets wat ik nooit heb gehad.
Ik moest van hun maar contact  opnemen met gmail om te kijken  of hun de mail konden  terug halen. Heb  nummers van gmail gebeld maar krijg steeds buitenlandse mensen eraan.
Wat kan ik hiermee en ben ik verplicht  te betalen??

Cookies
door Cookies Sep 19, 2017 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Wat kan ik hiermee en ben ik verplicht  te betalen??..... Lees de gegeven antwoorden eens door. Altijd handig.

St
door Stephanie92 Sep 19, 2017 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Oke danke.
Maar vroeg  het mij af omdat hun de gesprekken  opnemen en ik toen  heb gezegd dat ik intresse had om het aan te kijken die 2 weken maar nooit wat ontvangen

ne
door neodutchio Sep 19, 2017 om 10:46
5165 Antwoorden / 12 Vragen
hutch
door hutch Sep 19, 2017 om 15:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Stephanie, dit is een criminele bende met als doel om van zoveel mogelijk personen geld afhandig te maken. Dit zootje criminelen durft echt niet naar de rechter te stappen. En ga er maar vanuit, dat elk incassobureautje welke in zee gaat met deze bende, een stel cowboys zijn, die zich ook nergens wat van aantrekken. Trouwens, letterlijk iedereen kan een incassobureuatje beginnen, daar heb je (nog) niets voor nodig. Dus neem het advies van de anderen aan......

Ge
door Genee - Sep 19, 2017 om 10:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hadden ze u nu uit belangstelling gebeld of met opzet om bij uw vraag of ze de opzegging dan niet ontvangen hadden te zeggen dat ze niets ontvangen hebben en u dringend te vertellen toch maar te betalen?

St
door Stephanie92 Sep 19, 2017 om 11:14
1 Antwoorden / Vragen

Ze belde voor mede te delen dat ik me niet had opgezegd en dat als ik door wil gaan 95 euro moet betalen en wil stoppen 39 euro en dat het verplicht is anders incasso

gerbera
door gerbera Sep 19, 2017 om 11:36
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon even de andere reacties lezen en verder niet meer reageren.

St
door Stephanie92 Sep 19, 2017 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Danke

Ge
door Genee Sep 19, 2017 om 12:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@stephanie92
Standaard procedure bij hun, waarom zouden ze bellen om te zeggen dat je niet opgezegd hebt.
Wanneer ze geen opzegging hebben ontvangen kunnen ze er ook automatisch vanuit gaan dat je lid wilt worden.
Maar ze hebben uw mail zeer waarschijnlijk wel ontvangen maar willen dan toch nog eventjes die €39 vangen.

St
door Stephanie92 Sep 19, 2017 om 18:59
1 Antwoorden / Vragen

Betreft: Factuur Discounterzone

Geachte Heer/Mevrouw Philippen,

Op 19-9-2017 om 09:58:29 hadden wij een verhelderend telefoongesprek over een openstaande bedrag voor Discounterzone en verwachten de betaling op de onderstaande gegevens:

Naam: AT Financepay
Totaal Voldoen:  39,00 Inc. 21% BTW.
Factuur Datum: 19-9-2017
Vervaldatum: 25-09-2017
IBAN: NL65KNAB0256211140
Factuur nummer: 1500450 DZ

Vermeld altijd uw klantnummer.

Toonder , ik heb hun geen mail gestuurd hun zouden mij een mail sturen met  de aanbiedingen maar deze heb ik nooit ontvangen

marita5
door marita5 Sep 19, 2017 om 19:22
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@Stephanie92 , die mail zult u ook nooit krijgen , ook een voicelog ( opgenomen gesprek ) is niet geldig . Stuur hun een mail , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel . https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst-telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop

Ge
door Genee Sep 19, 2017 om 20:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@stephanie92
Ik was in de war met de TS, die heeft een e-mail gestuurd voor opzegging, u niet.

costnix
door costnix - Sep 19, 2017 om 15:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat ze bij mij horen is: "KLIK! TUUT, TUUT, TUUT!"

oj
door ojee - Sep 20, 2017 om 10:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook benaderd via telefoon voor 2 weken gratis gebruik maken van hoge kortingen. ( stom van me )
Na 2 weken al had ik niet gebruik willen maken van hun diensten moest ik dit laten weten via de mail of telefoon,
Ik heb dit gedaan via de mail, alleen naar een verkeerde mail gestuurd.
nu moet ik hun abonnement kosten betalen van €95,- en daar blijven ze op doorgaan.
Ik heb zelf op internet gevonden, dat ik zonder getekende overeenkomst tussen beide partijen nergens aan vast zit.
Nu komen hun met de reactie dat een mondelinge overeenkomst, in de vorm van opgenomen gespek rechtsgeldig is ( via Vioce.log )
Volgens artikel 6:230 van burgerlijk wetboek, dit is wat hun mij mailde naar mij

Mijn vraag is wie heeft er nu gelijk en moet ik betalen.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2017 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij kletsen uit hun nek. Stuur nog een keer een mail naar het juiste adres, schrijf dat u er geen gebruik van wilt maken en schrijf ook dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.

En dan verder compleet negeren en nergens meer op reageren.

Na verloop van tijd krijgt u wel een mail van een "incassobureau" en daar schrijft u hetzelfde aan. Dus dat u geen overeenkomst bent aangegaan, dus niet gaat betalen en ook aan hen, dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.

En dan klaar.

In het vervolg die telefoontjes direct afkappen, dan hebt u dat gezeur niet.

marita5
door marita5 Sep 20, 2017 om 11:02
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ojee , een mondelinge overeenkomst d.m.v een voicelog is helemaal niet rechtsgeldig , zij proberen gewoon , hebben geen poot om op te staan .
Stuur een mail , zie hier voorbeeldbrief , en dan volledig negeren en niet betalen , klik op de rode regel https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst-telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop U kunt zelfs de voicelog opvragen : Kan ik het opgenomen gesprek opvragen of beluisteren? Ja, u kunt de voicelog opvragen of beluisteren. Weigert de ondernemer u de voicelog te geven of de opname te laten beluisteren? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens voor meer informatie over de privacyregels en de mogelijkheden die u hebt richting de ondernemer. Bron : consuwijzer.nl

ma
door margriet hendrikse - Sep 30, 2017 om 16:03
2 Antwoorden / Vragen

mij hebben ze gisteren nog weer

gebeld en ik moest ook 95 euro betalen omdat ik niet gereageerd had .. alle mail na gekeken en heb echt geen mail van hen gekrgen. ik kreeg nu nog de tijd tot 10 okt om te beslissenof ik het wou of anders kon hij mij uitkopen voor 39 euro die moest ik dan wel betalen daar voor. wat kan ik nu het beste gaan doen? tip

panter22
door panter22 Sep 30, 2017 om 16:27
6599 Antwoorden / Vragen

Dit verhaalt vertelt discounterzone wel vaker.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=172145

Je gaat toch geen €39 voor niets betalen?
Als je iets gaat betalen, dan erken je daarmee dat er een overeenkomst is. Die is er toch  niet.
Je hebt niets gekregen, niets ondertekend, er is niets.
Eventueel de brief van consuwijzer versturen. Zie hierboven bij Marita5 .Naam en adres weglaten als de niet bij discounterzone bekend zijn. Hebben ze je emailadres wel?
Als er geen adres gegevens bekend zijn en geen emailadres, dan kun je beter geen mail sturen. Anders komen ze achter deze gegevens en dat is niet handig.
Zet de discounter in de spam, dan heb je er geen last meer van. En de telefoon niet opnemen.

ma
door margriet hendrikse - Sep 30, 2017 om 16:13
2 Antwoorden / Vragen

mij hebben ze gisteren nog weer

gebeld en ik moest ook 95 euro betalen omdat ik niet gereageerd had .. alle mail na gekeken en heb echt geen mail van hen gekrgen. ik kreeg nu nog de tijd tot 10 okt om te beslissenof ik het wou of anders kon hij mij uitkopen voor 39 euro die moest ik dan wel betalen daar voor. wat kan ik nu het beste gaan doen? tip

ne
door neodutchio - Sep 30, 2017 om 18:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom kunnen 'slachtoffers' wel deze topic vinden, maar niet de antwoorden lezen?

Nogmaals en heel simpel: zonder getekende overeenkomst is er geen overeenkomst. Dreigen met afkoopsommen, incassoburo's en wat dan ook is puur bangmakerij. Eenmalig aangeven dat er niets getekend is en dat u verschoont wil blijven van verdere correspondentie. Mocht er een incassoburo om de hoek komen kijken gewoon hetzelfde sturen. En verder nergens meer op reageren.

oj
door ojee Oct 24, 2017 om 14:12
1 Antwoorden / Vragen

Ik zit ook in de mangel met ze.. maar ze doen wel erg hun best om geld te ontvangen.

Heb via post ( kosten postzegel ) een brief gekregen.

Inmiddels 3x gebeld door steeds ander nummer ( niet eens onbekend), en als je op internet het nummer opzoekt, komt er alleen maar pop-ups van dat dit gevaarlijk nummer is.

Maar nog steeds alles negeren?? wanneer stoppen ze?

costnix
door costnix Oct 24, 2017 om 14:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon negeren.

ne
door neodutchio Oct 24, 2017 om 17:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ze stoppen vanzelf wel als ze door hebben dat u uw poot stijf houdt.

fr
door freaky1969 - Dec 15, 2017 om 22:25
1 Antwoorden / 4 Vragen

Wj zijn vandaag ook gebeld door DiscounterZone met dit telefoonnummer: 085-7325922. Een bedrijf dat vertelde dat je goedkoper kan kopen en de eerste 2 maanden zonder te betalen (zit dan uiteraard addertje onder het gras).
We werden onder druk gezet doordat ik een paar maanden geleden (toen voor de eerste keer gebeld en hoe ze aan mijn vaste telefoonnummer komen mag Joost weten) bij 1 van de antwoorden op JA antwoorde, wat is opgenomen,  :oops: en wat de irritante dame aan de andere kant liet horen. Dat we nu maar even € 95,00 betaalden. Nee was mijn antwoord en mijn bankrekening nummer hebben jullie niet (en krijgen jullie ook NIET) en wel dreigen met incasso. Hoe kunnen ze dit doen zonder je NAW gegevens EN je bank/giro rekening nummer, maar dus wel email en telefoonnummer?
Ons krijgen ze NIET gek en als we, zeker per email, een bericht krijgen om te betalen, KOM MAAR LANGS!!! Rechtsbijstand komt ons helpen, of KASSA, kunnen jullie nog eens onder de loep nemen?

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2017 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon negeren. Allemaal onzin. Dat ja antwoorden is flauwekul. Als ze weer bellen, gesprek direct beeindigen. Klaar.

ne
door neodutchio Dec 15, 2017 om 23:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Net zo goed dat Radar niets gaat ondernemen gaat Kassa dat ook niet doen hoor.

Aan de telefoon onder druk gezet worden is weer iets nieuws. Er zitten verschillende knopjes op de telefoon, met eentje daarvan kunt u gewoon de verbinding verbreken.

z.
door z.hensens@gmail.com - Jan 2, 2018 om 16:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook door deze oplichters gebeld of ik € 95,00 wil overmaken.

Ik ben namelijk benaderd door 'Discounter.nl', zij vertelde mij dat ze mij een mail zouden sturen. Nou ik heb me een motje gezocht maar geen mail onder de naam 'Discounter.nl' EN ze zijn ook niet telefonisch of schriftelijk te bereiken.

Wat blijkt, ik kreeg dus een belletje, dat ik dat geld moest overmaken en de dame in kwestie liet mij ook de geluidsband horen. Inderdaad ik had toegestemd. Ik gaf aan bij de jongedame dat ik geen mail kon vinden en zij verwees mij weer naar "discounter.nl", nou ik weer zoeken. Niets te vinden.

Ik ben toen al mijn mails gaan doorlopen vanaf de dag dat ik met hun gesproken had en dus volgens hun de mail zou hebben ontvangen en wat blijkt, de mail heet geen '' Discounter.nl" maar "Discounterzone", HOE MISLEIDEND IS DAT VERDORIE -_-.

Ik had ze dus een mail gestuurd dat ik er niet akkoord mee zou gaan en dus ook niet zou betalen. Ze verwijzen in de mail naar Art. 6:23 v BW, klopt dit?

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2018 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Allemaal gezwets en leugens. Niet betalen en nergens meer op reageren.

In het vervolg die telefoontjes afkappen.

Vraag aan de redactie, klik onderaan, uw gebruikersnaam te wijzigen. U staat nu met uw maiadres op het openbare internet voor iedereen te misbruiken.

Wees in het vervolg wat zorgvuldiger met uw gegevens.

marita5
door marita5 Jan 2, 2018 om 17:25
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@Z Hensens , Art 6.23 , is de grootste onzin , stuur een brief zie hier klik op de rode regel .https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst-telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop , lees ook de reacties boven u .

ju
door juliomariner Jan 2, 2018 om 19:07
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe moeilijk is het nou om de bopvenstaande antwoorden te regelen. Zonder door u ondertekende opdrachtbevestiging hebben ze niets, ook al hebben ze een voicelog waarin u wel 100 keer ja zegr tegen de aanbieding. Ook aan het incassobureau dat zeker ingeschakeld wordt de brief uit de reactie van Maritas sturen (het incassobureau is trouwens vaak van hetzelfde bedrijf) en hun mededelen dat u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet (deze rechtzaak zal er nooit komen want ze weten gewoon dat ze gaan verliezen.
Wat ze ook dreigen te gaan doen: nooit betalen om er maar vanaf te zijn want u komt op de idiotenlijst en zult in de toekomst zeker weer van dit soort problemen krijgen met dit soort mafkezen.Ik heb het idee dat ze deze idoiotenlijsten met elkaar delen.