it
door ithissen Dec 19, 2005 om 12:58
Geldzaken & recht

DONALD DUCK & DEBITEL

Heeft u het ook al gezien, mijn 12 jarige dochter komt aan met haar donald duckje (denken wij vrij onschuldig blad) met daarin een advertentie van debitel. Een aanbieding voor abonnementen voor mobiele telefoons. Nou weet ik wel dat ze propaganderen dat het blad voor alle leeftijden is. Maar ik zou niet graag zien dat mijn dochter zomaar een abonnement af kan sluiten. Staat namelijk nergens dat je toestemming nodig hebt. SORRY DEBITEL MAAR DIT IS EEN STAP TE VER

304 2 Rapporteer

mi
door mikro - Dec 22, 2005 om 06:35
68 Antwoorden / 5 Vragen

Ben het met je eens dat het niet helemaal past in een Donald Duck.

Kinderen mogen echter zelfstandig geen officiële rechtshandelingen verrichten, waaronder het aangaan van een overeenkomst. Hiervoor is toestemming (= handtekening) van een wettelijk vertegenwoordiger nodig. Volgens mij ligt de leeftijd tot welke dit geldt op 16 of 18 jaar (afhankelijk van het soort handeling). Debitel dient hierbij overigens ook te controleren of degene die een contract aangaat de juiste leeftijd heeft.

pekogi
door pekogi - Dec 22, 2005 om 09:39
143 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig kun je als een kind onverhoopt een abonnement afsluit dat meteen weer nietig laten verklaren vanwege de leeftijd maar ik ben het helemaal met je eens. Dit soort bladen die toch voor het grootste deel kinderen als abonne's hebben zouden dit soort advertenties niet moeten plaatsen. Iemand die oud genoeg is weet evengoed wel hoe ze aan een abonnement moeten komen.