Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?
Wegens een mislukte incasso is een maandbetaling van Online.nl (over de maand juli) van 49 euro niet automatisch afgeschreven.
Deze heb ik handmatig betaald op 20 juli en nog netjes binnen de termijn die in de herinnering stond. De betaling was binnen op 21 juli kon de medewerker van de telefonische helpdesk zojuist zien. Het systeem echter heeft op 20 juli ook de nieuwe maandelijke betaling voor augustus ter incasso aangeboden maar heeft hierbij ook de vordering voor de maand juli er gewoon bijgeteld, waardoor bedrag toen €98 euro werd. Deze incasso heb ik vervolgens niet laten plaatsvinden omdat ik het bedrag voor de maand juli anders dubbel zou betalen. Vandaag echter kwam er een herinnering en tot mijn verbazing zit toch het bedrag van de maand juli weer in deze vordering. Weer 98 euro dus, terwijl die 49 van de maand juli al lang betaald is. Ik zou deze vóór 7 augustus moeten betalen. Ik belde direct de klantenservice maar medewerker blijft zeggen dat hij er niets aan kan doen. Het systeem werkt bij hun nou eenmaal anders dan bij andere bedrijven schijnbaar. Een eenmaal betaald bedrag kan niet uit een eenmaal opgemaakte vordering worden gehaald. Ik gaf aan dat ik het bedrag wegens omstandigheden rond de 11e kan betalen. Hij heeft aan dat dit te laat is vanwege de nog openstaande vordering van 49 euro over de maand juli die ook in dit bedrag zit. Ik zal worden afgesloten en er komen herinneringskosten bij! Ik geef weer aan dat ik het niet redelijk vind vanwege het feit dat dit bedrag waar dit op gebaseerd is al lang is voldaan en ik dit ook gewoon kan aantonen met een betaalbewijs en hij het daarbij ook gewoon kan zien in zijn systeem. Voor de nieuwe maandpremie van augustus is de incasso pas net mislukt (aangezien daar ook het maandbedrag niet klopt door de dubbele vordering over juli) en zou ik toch ook gewoon een nieuwe herinnering met weer 14 dagen betaaltermijn moeten krijgen wettelijk gezien?
Mijn vraag is: mag de provider mij zomaar afsluiten en herinneringskosten in rekening brengen voor een bedrag dat al lang is betaald doordat zij dit bedrag alsnog meenemen in een vordering waarbij het bedrag voor de nieuwe maand zit? Als het ware twee vorderingen combineren en de betaaltermijn van de oude vordering blijven hanteren ondanks het feit dat deze al lang is voldaan?
Medewerker bleef stug volhouden dat het klopte zo en wenste me op een snauwerige manier nog een fijne dag, waarbij hij de hoorn erop gooide.. Over 2 maanden stap ik over naar Budget. Blij als ik daar weg ben..
Betaal gewoon op tijd om deze ellende te voorkomen. Voor een bedrijf is het ook heel vervelend als er slecht betalende klanten zijn. U verwacht van de werkgever of uitkeringsinstantie ook dat er op tijd wordt betaald.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een incasso mislukt. Dit kan uitsluitend als er niet voldoende geld op de rekening staat.
Aanvuling:
Mogelijk was uw betaling van augustus te laat en niet die van juli.
Lees artikel 7 van de Algemene Voorwaarden van Online door https://m7cdn.io/online/pdf/19031%20algemene%20voorwaarden%20online.nl%2017%20juli%202019.pdf
Het is ook zeker geen opzet dat dit nu gebeurd is! U verkeert blijkbaar in een betere financiële positie dan veel mensen momenteel waarvoor u zich zeker gelukkig mag prijzen in deze tijden.
Mensen kiezen er echt niet bewust voor om chronisch ziek te worden en met torenhoge zorgkosten opgezadeld te zitten. Het moet je ook allemaal maar mee zitten.
Jammer dat mensen zich bijna moeten gaan verantwoorden maar dit is mijn vraag ook helemaal niet. Mijn vraag is of het wettelijk/juridisch mag wat Online.nl doet om de betaaltermijn (incl maatregelen als afsluiting en herinneringskosten) van een reeds voldane vordering door te trekken naar een nieuwe..
Ik heb vroeger ook de eindjes aan elkaar moeten knopen hoor en daar moest ik een hoop dingen voor laten, want de facturen moesten op tijd betaald worden.
Niet op tijd betalen, kost altijd geld (dat is zonde), maar kan ook consequenties hebben.
Mwahhh, ts je mag mijn budget wel een paar maandjes uitproberen.
Bij ons thuis is het de tering naar de nering.
O ja u staat nu te boek als wanbetaler dus een nieuwe provider gaat lastig worden.
Nee het ging echt om de betaling van de maand juli. Deze stond nog open na een mislukte incasso en hiervoor werd per mail een herinnering gestuurd. Dit bedrag heb ik toen per 20 juli voldaan (nog binnen de gestelde termijn). Deze betaling is door het systeem verwerkt op 21 juli gaf de medewerker te kennen.
De betaling van augustus is vervolgens ook door het systeem klaargezet als incasso op 20 juli en daarbij is direct die vordering van juli meegenomen welke ik dus al handmatig had voldaan. Dit heeft elkaar dus gekruisd. Vervolgens heb ik die incasso niet laten plaatsvinden vanwege het dubbele bedrag over juli, waarna ik wilde wachten op een herinnering voor enkel de maand augustus t.h.v. 49 euro zodat het bedrag weer klopt en het in het vervolg weer met jncasso kan.
Dat lijkt nu dus mis te zijn gegaan en ik ben van mening dat het wettelijk niet mag om onder deze situatie toch te gaan dreigen met afsluiten of herinneringskosten. Zeker aangezien ik in de eerder gestuurde herinnering zie staan dat bij niet tijdige betaling van 98 euro er pas op 16 augustus wordt afgesloten en er 25 euro bij komt. Medewerker beweert dat dit al op de 7e gebeurt. Ook stuurt hij me vandaag een nieuwe iDeal link (voor de resterende 49 euro) waar in staat dat deze 7 dagen geldig is, dus ook weer tot ná de 7e..
@vanlotjegetikt
Mijn respect dat je daar voor uitkomt.
@zonnescherm
Zet iedere maand op een lijstje wat er binnenkomt en wat er uitgaat (en waaraan). Dan pas krijgt u een goed overzicht en mogelijk zijn er zaken waarop u kunt bezuinigen.
Met het storneren van een incasso moet u oppassen, dat kan voor nog meer ellende zorgen.
@vanlotjegetikt Ik was eerder klant bij Budget en was juist tevreden daar. Heb zelf in het verleden ook een poosje voor Online.nl/Canal Digitaal klantenservice gewerkt via een uitzendbureau en het was destijds al een zooitje daar, waardoor ik die provider jaren lang heb vermeden. Inmiddels is dat bijna 10 jaar geleden en hoopte dat het nu beter geregeld zou zijn dus heb ik het toch een kans gegeven toen ik werd benaderd voor een op het oog leuke aanbieding maar helaas.. Ik had beter moeten weten. Het begon al goed met installatieproblemen en een monteur die eraan te pas moest komen om naar een wijkstation te rijden waar ik eerst dagen heb moeten wachten tot er iemand beschikbaar was voor die monteursafspraak. Sindsdien telkens freezing beeld waar al tig keer voor gebeld is en wat gewoon niet opgelost kan worden schijnbaar. Settop box die soms blijft hangen. Klantenservice die vaak laks overkomt ook. En nu dit als klap op de vuurpijl nog eroverheen.
En wat wanbetaler betreft: heb ik toch geluk dat ze me al geaccepteerd hebben daar bij Budget. Zou trouwens ook gek zijn aangezien het zeker niet standaard is dat een incasso mislukt. Zou toch gek zijn als je direct als wanbetaler staat aangemerkt als dit een keertje gebeurt..
U had kennelijk niet voldoende saldo en Online boekt automatisch af, neem ik aan. Het systeem, eigenlijk alle systemen die automatisch van de rekening worden, kunnen niet reageren als u het ineens een keer handmatig gaat doen. Geen idee of het goede betalingskenmerk heeft gebruik, kennelijk niet. Maar u zal toch echt moeten betalen. Als alles in orde iscrediteren ze het wel (het zijn geen dieven). Dat u naar Budget gaat zegt niets: doet u daar hetzelfde; gebeurd er ook hetzelfde.
Ik heb wel degelijk het juiste kenmerk gebruikt. Zowel mijn klantnummer als mijn factuurnummer!
De medewerker gaf ook aan dat de betaling gewoon zichtbaar was in zijn systeem en gekoppeld aan mij als klant.
Het probleem was volgens hem enkel dat het betaalsysteem al een dag eerder op de 20e dan dat de betaling verwerkt was (ik had betaald op dezelfde dag de 20e en dit was verwerkt een dag later op de 21e) de oude factuur bij de nieuwe factuur had op geteld en als nieuwe incasso had klaargezet. Medewerker gaf aan er bekend mee te zijn dat er bedrijven zijn waarbij dit later nog bijgewerkt wordt wanneer het systeem ziet dat het bedrag ondertussen al op andere wijze is binnen gekomen. Hun systeem is echter niet zo slim. De reden dat ik die incasso van 98 vervolgens niet heb laten plaatsvinden is omdat ik dan juli weer dubbel zou hebben betaald terwijl ik dit geld op dat moment niet kon missen. Ik ging ervan uit dat vervolgens enkel de 49 euro voor de maand augustus open zou komen te staan waarna ik deze gewoon handmatig (of via iDeal) kon betalen zodat het weer klopte allemaal en de volgende keer er gewokn weer middels incasso het juiste bedrag betaald kan worden.
Dat is het probleem ook allemaal niet. Mijn vraag is enkel of het juridisch/wettelijk wel mag om de betaaltermijn van een oude vordering door te trekken naar een nieuwe vordering, terwijl het al lang bekend en bevestigd is dat de oude vordering waar dit op gestoeld is reeds 15 dagen is voldaan. Terwijl voor het nieuwe bedrag voor augustus, dat er dus pas enkele dagen geleden is bijgekomen en wat momenteel dus nog wel openstaat, de betaaltermijn nog niet is verstreken. Mag een bedrijf dan wettelijk gezien hun maningsproces incl herinneringskosten en afsluiting etc door blijven voeren nu er van die oude vordering geen sprake meer is?
En daarbij is het ook vooral de toon van de medewerker die ik sprak dat echt de deur dicht doet. Snauwen, je als klant niet uit laten praten en vervolgens de hoorn erop gooien.. Zo ging ik toch echt niet met klanten om en heb zelf een aantal jaren customer care werkzaamheden gedaan, nota bene ook een poosje voor Online.nl/Canal Digitaal zo'n tien jaar geleden. Destijds stonden ze daar al niet bekend om hun goede service wat ik onder eigen ogen heb ondervonden, maar dat is helaas niets verbeterd in al die jaren.
En nog iets, u zegt dat het systeem niet kan reageren als men iets op andere wijze dan automatische incasso voldoet. Online.nl stuurt echter zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen. Via iDeal maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is!
Ik denk dat als u kunt aantonen de verschuldigde bedragen overgemaakt te hebben dat er geen grond is u af te sluiten, ik denk dus dat het in dat geval niet mag. Maar tegelijkertijd loopt u een flinke kans dat dit toch zou kunnen gebeuren als u hun systeem blijft frustreren.omdat u een flexibiliteit eist die de systemen blijkbaar niet hebben. Als u zich echt niet kunt conformeren aan hun eisen zult u het risico dan maar moeten nemen en hopen op het beste.
Ik moet het helaas enkel doen met een bijstand waar ik niet voor heb gekozen (chronische ziekte/arbeidsongeschiktheid wat heeft geleid tot een slepend medisch proces met te late diagnose tot gevolg waardoor mogelijkheden bij uwv voor een arbeidsongeschiktheidsvoorziening al een gepasseerd station waren). Daarbij torenhoge zorgkosten waarvan een groot deel niet vergoed wordt en helaas recentelijk nog een aantal persoonlijke tegenvallers waardoor ik de eindjes letterlijk aan elkaar moet knopen maandelijks.
Afin, daar hebben anderen natuurlijk geen boodschap aan maar ondanks alles betaal ik wel altijd netjes mijn rekeningen en ben echt geen wanbetaler. Heb dit ook nog niet eerder meegemaakt. Helaas is het me nu dus een keertje niet gelukt om de incasso er tijdig af te laten gaan en dan direct dit?
En nog iets, Online.nl stuurt zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen. Via iDeal maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is. Dan zou dus ook hun systeem dit gewoon moeten snappen.
Er staat op hun site helemaal niet dat je een gemiste incasso ook handmatig kunt betalen. Je had de herinneringsmail moeten afwachten waarmee je via Ideal had kunnen betalen. Dan was de betaling goed verwerkt en had je dit probleem nu niet gehad.
Dit staat op de site: Heb je een automatische incasso-betaling gemist? Dan ontvang je een herinnering per e-mail, waarmee je eenvoudig via iDEAL kunt betalen.
Online heeft zelf gezegd dat een handmatige betaling natuurlijk ook mag maar dan hoogstens iets minder snel terug te zien is. Ook in de mail die ik heb bijgevoegd (zie latere reacties) staat dat als er al op andere wijze is betaald de mail als niet verzonden kan worden beschouwd. Ze noemen het dus zelf ook gewoon.
Het probleem lijkt mij niet wat nou precies mag of niet. Als u de bedragen heeft overgemaakt horen ze u niet af te sluiten maar wie durft er zijn hand voor in het vuur te steken dat er met de automatische verwerking toch niet iets mis gaat omdat die het niet meer begrijpt. Ik niet, en dus loop je het risico dat ze de zaak toch afsluiten.
Topantwoord
Hallo Zonnescherm ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/afsluiten
Voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-onder-protest-betalen-om-afsluiten-te-voorkomen
Automatische systemen zijn (zoals ik zelf gemerkt heb, door een typefoutje en € 1,65 te weinig betaald wat dezelfde dag gecorrigeerd werd) niet of nauwelijks te beïnvoeden. U kunt proberen een net overzicht te maken van data en betalingen, en vooral te zorgen dat u "bij" bent met betalingen, en dan beleefd groeten. Het zou anders ook kunnen dat uw betalingswijze wordt doorgegeven aan uw volgende provider.
Internet/telefoonproviders zijn niet gecharmeerd van shoppers die bij een andere aanbieder een schuld hebben staan.
Daarom is er oa bij de Zorgverzekering een regel dat je niet kan overstappen naar een andere verzekeraar als je schulden hebt gemaakt de de verzekeraar die je opzegt. Datzelfde principe geldt bij energie leveranciers(hoge borg) en er zal ook wel bij de telecomjongens ook wel zoiets worden gehanteerd.
Het is de eerste keer in de hele duur van het contract dat dit gebeurt (ik ben er nu 10 maanden klant). Ik heb een paar weken geleden al een overstap geregeld via een vergelijkingssite en heb van Budget ook al goedkeuring dat ze me als klant hebben aangenomen..
Geachte Zonnescherm,
Het antwoord op uw vraag is niet zo makkelijk te geven.
Waarom heeft u niet gewoon de automatische incasso afgewacht?
U heeft het incasso-systeem in de war geschopt door zelf de betaling te doen.
Dat blijkt nu wel. Als ik dit had geweten had ik dit niet zo gedaan uiteraard. Ik wilde de betaling juist snel gedaan hebben om ervan af te zijn en juist snel aan mijn betaalverplichting te voldoen. Maar ja, dat is nu dus achteraf..
Geachte Zonnescherm,
Ik zou u graag nog een tip willen meegeven:
Zet al uw incasso-opdrachten op 1 dag na uw inkomens-uitbetalings-dag : dus wordt uw inkomen op de 23ste gestort, betaal dan alle incasso's de 24ste.
Bepaalde bedrijven hebben helaas niet de mogelijkheid en flexibiliteit om zelf een incassodag uit te kiezen. Hoewel dit er steeds meer zijn.
En nog iets, u zegt dat ik het systeem in de war heb gebracht door op andere wijze dan automatische incasso het openstaande bedrag te voldoen. Online.nl stuurt echter zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen via iDeal, maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is! Dan zou het systeem dit dus wel degelijk gewoon moeten snappen en niet na het verwerken van de betaling alsnog doorgaan met een vordering die niet meer klopt!
En trek bij de Gemeente aan de bel voor tegemoetkomingen en vraag kwijtschelding aan voor gemeentelijke lasten en doe dat ook bij het Waterschap. Kost wat tijd maar alle kleine beetjes helpen.
Zet inderdaad de incasso's zo dat er net na storten van de Toeslagen en uitkering wordt geind.
Bij Budget zal het in een vergelijkbare situatie niet anders gaan.
Die informatie is niet correct, want ik heb gelezen dat het bij hun wel aangepast wordt als iets handmatig betaald is en er vervolgens een incasso niet meer juist is. Bij hun wordt het bedrag dan na verwerking van de betaling geüpdate en wordt er een nieuwe incasso met het juiste bedrag gegenereerd. Ook wordt bij het mislukken van die incasso dan weer een nieuwe herinnering verstuurd waarbij die oude vordering helemaal niet meer ter zake doet. Zoals het hoort dus en zoals verreweg de meeste bedrijven opereren.
Waar heb je dat gelezen?
Het is een betalingssysteem en had die boete gewoon moeten betalen en terug moeten vragen aan online. Het systeem ziet u nu als wanbetaler en gaat door tot het geld binnen is. Zo werkt het bij opzeggen ook. Eerst alles betalen en erna wordt er terug betaald. Door zelf te storneren is het systeem in de war. Een leidinggevende aan de telefoon kan het waarschijnlijk oplossen. Wordt moeilijk als er ruzie aan de telefoon wordt gemaakt.
Ten eerste betreft het geen boete maar een normale maandbetaling en er was totaal geen sprake van een ruzie. Ik heb heel kalm en beheerst tegen de medewerker gesproken en bleef alleen aangeven dat ik het idee had dat het juridisch niet helemaal klopte wat het systeem deed. Ongeacht het feit dat ik zelf niet slim was geweest om het bedrag handmatig te betalen in de veronderstelling dat het systeem dit zou begrijpen (zoals bij veel andere bedrijven wel het geval is).
Medewerker bleef star zijn zelfde riedeltje herhalen en praatte gewoon door mij heen en begon zelf zijn stem te verheffen. Vervolgens zei hij ineens: "nog een prettige avond" en gooide de hoorn erop. Zijn laatste woord "avond" was zelfs maar voor de helft hoorbaar. De toon van de medewerker was ronduit arrogant en zijn houding liet echt doorschemeren dat het hem verder niet kon interesseren en dat hij zijn geld toch wel verdiende. Ik ken deze houding als geen ander, aangezien ik zelf bij meerdere klantcontactcenters werkzaam ben geweest en dit in mijn (korte) periode dat ik voor Online.nl heb gewerkt ook geregeld voor kwam. Op klantcontactcenters is het niet ongewoon dat er collega's onderling grappen maken over bepaalde klanten of er zijn zelfs gevallen waarbij klanten bewust worden gepest. De opdrachtgever is hier uiteraard niet blij mee maar er is niet altijd makkelijk tegen op te treden, aangezien bepaalde medewerkers er dan ook maar een paar weken werkzaam zijn. Vaak worden er mensen aangetrokken via allerlei uitzendbureaus en is het verloop hoog. Klanten kunnen natuurlijk altijd een klacht indienen maar lang niet iedereen doet dit. Ook duren klachtenprocedures vaak enorm lang en zijn er ook nog leidinggevenden die bepaalde werknemers de hand boven het hoofd houden..
In die tijd waren er zoveel dingen die wat mij betreft niet in de haak waren als dienstverlenend bedrijf. Er werd gelogen over de te behalen internetsnelheden van vdsl. Er werd van alles toegezegd terwijl de afstand tot het wijkstation dit helemaal niet toe liet. Er werden door een callcenter dat was ingehuurd om een nieuwe klanten binnen te halen gratis film- of zenderpaketten als HBO beloofd bij een nieuw abonnement, terwijl dit achteraf helemaal niet geleverd kon worden. Het callcenter dat vervolgens de dienstverlening overnam kreeg, zoals je natuurlijk kunt verwachten, talloze klachten van bepaalde klanten dat ze niet kregen wat was beloofd, waarbij dan glashard moest worden ontkend dat deze extraatjes ooit waren toegezegd in de hoop dat de klant zich dit niet meer goed wist te herinneren. In de hoop dat klanten dan niet alsnog opzegden en/of hun 14 dagen bedenktermijn al voorbij waren. Ook werd er soms lacherig en laks omgegaan met klanten die geregeld belden omdat ze storing hadden waar maar niks mee werd gedaan. Ik had gehoopt dat het bedrijf inmiddels, zo'n tien jaar later, bepaalde zaken wel beter geregeld had maar blijkbaar is er niets veranderd daar.
Geachte Zonnescherm,
Kunt u een foto van de mail van Online.nl,waarin u wordt verzocht uw gemiste incasso te betalen, hier plaatsen?
Het makkelijkst is om de mail uit te printen,uw privé gegevens afdekken met een papiertje, en daarna een foto maken met uw smartphone.
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.
Nu vraag je toch teveel hoor @GA. ☺
@Tenormin,
Misschien , dat er toch iets vreemds in die mail staat...;<))
@ga, ik kreeg vorige week (helemaalof topic) mijn Jumbo boodschappen bezorgd. Alleen, probleem was dat het pincode apparaat van Jumbo niet werkte. Ik kon dus met mijn telefoon betalen. Alleen:ik heb geen mobiel. Het bezorg meisje zei: geen problem hoor, bij de volgende bestelling betaalt u gewoon de laatst bestelde boodschappen. Prima. Maar Jumbo is kennelijk, vond ik uit, zeer gesteld op money money direct. Dus gelijk een mail wat ik moest betalen. Laat ik nu verkeerd de rekening lezen: €90,90. Dus dat bedrag overgemaakt en gelijk = we missen 6 cent. Uiteraard gelijk 6 cent overgemaakt maar wel denkend: was vroeger maar terug. "Schrijf maar op de rekening". Natuurlijk weten jongelui niet anders dan de wereld waarin we nu moeten leven, maar kan best verlangen naat 'vroeger', al mag dat niet meer.
@tenormin Domme reactie door te insinueren dat ik niks kan/wil bewijzen.. Het is werkelijk hoe het gegaan is en dat kan ik gewoon aantonen aan de hand van de correspondentie en betaalbewijs.
@Geboren Amsterdammer
Ik heb de twee mails in aparte bijlages gedeeld. De eerste twee zijn de eerste mail. Deze kreeg ik binnen op 21 juli zoals u bovenaan kunt zien. Hier wordt gesproken over een openstaande betaling van 98 euro inclusief de openstaande maandpremie van juli. Een dag eerder (zie laatste screenshot) had ik deze reeds voldaan per overschrijving. Vervolgens kwam op zaterdag 5 augustus de tweede mail dat het bedrag nog open zou staan. Vervaldatum staat op 7 augustus en de vordering is nogsteeds inclusief de premie van juli die dus al meer dan 2 weken geleden betaald is. Er staat ook nog duidelijk onderaan in die mail dat als het bedrag al op andere wijze is betaald de mail als niet verzonden kan worden beschouwd. Toen ik belde kon de medewerker dit bedrag gewoon zien en zei dat het bedrag van 98 ook niet meer het bedrag was dat open staat, maar nu enkel de 49 euro van augustus. De vervaldatum van 7 augustus blijft volgens hem echter wel gehandhaaft omdat dit door het systeem niet als nieuwe openstaande schuld wordt gezien (terwijl het dat in feite wel is) en ik dus alsnog wordt afgesloten als het bedrag niet op 7 augustus is voldaan. Terwijl ze de premie voor augustus dus pas een paar dagen geleden hebben proberen af te schrijven voor het eerst (inclusief die foute vordering van juli die dus al lang betaald was). Voor augustus is de betaaldatum dus nog niet eens verstreken.
Ten slotte wordt het nog gekker. Er staat dat het op de 7e moet zijn betaald (een foutief bedrag dus) en volgens medewerker word ik dan afgesloten. terwijl in de mail staat dat ik op de 16e word afgesloten.
Ook heb ik van de medewerker vandaag een nieuwe mail gehad met een nieuwe iDeal link welke 7 dagen geldig is. Ook dat is dus weer tot na 7 augustus terwijl dezelfde medewerker die me die mail gestuurd heeft dat 7 augustus het binnen moet zijn!
Geachte Zonnescherm,
Dank voor de foto's.
Graag even rustig aan met collega-forum-lid Tenormin : zij is al in de 80......;<))
Geen probleem!
En zeker niks persoonlijks tegen Tenormin. ;-)
Ik vatte haar reactie wellicht verkeerd op omdat het voor mij leek alsof er werd getwijfeld aan mijn intenties en objectiviteit.
Als dit niet zo bedoeld was dan mijn oprechte excuses hiervoor!
+10 @zonnescherm.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer