ka
door karly Jul 16, 2010 om 21:59
Geldzaken & recht

Dubbeldupe DSB???

Als gedupeerde van DSB werd ik enige tijd geleden telefonisch benaderd(ps ik sta 'belmijniet' geregistreerd.Ik zou geselecteerd zijn als gedupeerde om mijn DSB-probleem op te lossen.Geheel vrijblijvend zou een onafhankelijk bureau mijn situatie bekijken en mij zeker kunnen helpen.Eind van het verhaal :lening overgesloten,extra kosten,extra onnodige verzekeringen nog steeds niet verlost van DSB daar dit bureau niet correct heeft gehandeld en valse beloften deed.Vragen: Wie is ook op deze manier benaderd en ingestonken?Hoe zouden zij aan mijn gegevens komen?En mag dit zomaar?Wat zou Interbank hiermee te maken kunnen hebben?Want zij blijken telkens de uiteindelijke geldverstrekker.

2509 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 16, 2010 om 23:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ongelofelijk. Nadat je (sorry hoor) zo dom bent geweest om met de loansharks van DSB in zee te gaan is nagenoeg hetzelfde nóg een keer gebeurd. Realiseer je je na die eerste keer dan nog steeds niet dat je heel erg moet uitkijken met wat voor een firma je zaken doet?
Om je vragen te beantwoorden: geen idee, waarschijnlijk via de curator, waarschijnlijk wel en geen idee.

mastag
door mastag - Jul 16, 2010 om 23:39
955 Antwoorden / 19 Vragen

Was interbank niet gewoon een dsb dochter, zo zijn ze aan uw gegevens gekomen. Wel oliedom om 2x in hetzelfde truukje te stinken. Je zou denken na zo'n dure les toch beter op te letten.

Mastag

ka
door karly - Jul 17, 2010 om 09:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad heel dom...Absoluut mee eens.Maar als zo iemand bij je thuis zit en verteld alleen maar bezig te zijn met DSB-klanten te helpen en daar de nodige ervaring in zegt te hebben, op iedere toch wel kritische vraag een passend antwoord heeft."Hij heeft tenslotte vaker met DSB te maken gehad, en die kunnen je niets maken". Noem het naief maar als je op die manier telefonisch benaderd wordt, denk je geholpen te worden. Zeker na een periode waarbij je meerdere acties hebt ondernomen. Er wordt landelijk hulp beloofd. Dan denk je dat dit de helpende hand is.
Mijn vraag blijft: mag er zomaar met mijn gegevens gestrooid worden.
Want ik heb vaag het vermoeden dat Interbank( is geen dochter van DSB,maar onderdeel van ABN AMRO) dit doet om zo de bestaande leningen om te zetten naar nieuwe en de betreffende tussenpersoon daarbij weer een verzekering kan slijten..Deze persoon beweerde ons de bestaande dure verzekering bij DSB af te kopen Een veel goedkopere bij hem te nemen.En het geld wat daaruit overbleef gebruiken voor aflossing. Maar ik heb hier weer van geleerd. Echt niemand doet zomaar iets om de ander te helpen.Ja,zichzelf. En deze wolf was zeer goed vermomd.

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2010 om 09:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens heb ik niet de indruk dat die InterBank hier zelf achter zit, waarschijnlijker is het een tussenpersoon die met deze DSB-look-alike zaken doet. Hoe kom je erbij dat dit onderdeel zou zijn van ABN AMRO? Wat ik erover vinden kan is dat het een bankje net als de DSB is, maar dan van ene meneer Fletcher i.p.v. Scheringa.

Wat is de naam van dat "onafhankelijke bureau" dat de DSB-"gedupeerden" (van hun geld af) "helpt"?

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2010 om 10:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. ik gebruikte nogal wat aanhalingstekens; het woord "gedupeerden" heb ik expres tussen aanhalingstekens gezet omdat ik vind dat deze mensen zich met open ogen hebben laten nemen, ze hebben hun ogen gesloten voor de exorbitante rente-tarieven van de DSB groep en hebben zonder na te denken hun handtekening gezet. Klinkt heel hard, ik weet het, maar zo is het nou eenmaal. Ik vind dus eigenlijk dat de term "gedupeerd" niet geheel terecht is in dit kader. De mensen zijn wel beetgenomen, maar hebben zelf niet nagedacht en/of zich beter laten adviseren. Raar is dat, als het om heel veel geld gaat denken mensen ineens niet meer na lijkt het.

ka
door karly - Jul 17, 2010 om 10:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat het een onderdeel is van ABN Amro staat in de door mij getekende stukken.
En het zogenaamde onafhankelijke bureau is Monetalis.
En nee,het klinkt niet hard. Als iemand anders met dit verhaal zou komen, zou ik het zelfde zeggen. Maar er is wel nagedacht voor we tekende. Alleen kregen wij de getekende stukken pas ter inzage om goed door te lezen, na heel veel mailtjes en telefoontjes van onze kant. En toen was de bezwaarperiode al verstreken. En zaten we er aan vast

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2010 om 10:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Monetalis is dus de partij die jouw gegevens heeft bemagtigd. Het is een intermediair dat wel een vergunning heeft om te bemiddelen in consumptief krediet, maar niet om daarin te adviseren. Het lijkt me niet helemaal fris om op basis daarvan voormalige DSB klanten iets aan te smeren. Het zou kunnen blijken dat Monetalis de zorgplicht wat licht heeft opgevat. Zie WFD register. Als dat zo is, kun je gebruik maken van het Meldpunt Financiële Markten.

Verder ben ik tegengekomen dat InterBank al in 2007 door ABN AMRO verkocht zou zijn. Zie o.a. dit bericht.

ka
door karly - Jul 17, 2010 om 10:46
5 Antwoorden / 2 Vragen

Edwardus, bedankt voor de informatie. Ik ga er mee aan de slag.Bij Monetalis had ik al een officieële klacht ingediend.Daar zijn ze mee bezig. En wat Interbank betreft is het wel wat misleidend om je nog onderdeel van ABN te noemen en je een bankpas te sturen die alleen te gebruiken is bij ABN.

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2010 om 10:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Succes, veel wijsheid en laat het verloop / de afloop nog eens weten.

ka
door karly - Aug 6, 2010 om 12:37
5 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels is deze kwestie met Monetalis besproken en naar ieders tevredenheid opgelost. Daarbij is ook duidelijk geworden hoe men aan mijn gegevens is gekomen en het blijkt dat Interbank hier verder niets mee te maken heeft gehad.

je
door jelle dirk - Mar 4, 2011 om 13:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Monetalis is inmiddels aktief onder de naam "'Het Nederlansche Leenplan"...