rd
door rdbije Feb 2, 2004 om 09:39
Geldzaken & recht

Duitse loterijen

Valt onder de malafide bedrijven ook de "Lotto Combi-Play?"

518 2 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:33
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het College van toezicht op de kansspelen krijgt regelmatig klachten over de agressieve en misleidende manier waarop bedrijven zoals Stargames (thans handelend onder de naam Millennium Services) en Combiplay huis aan huis loten proberen te verkopen om in een poule mee te doen aan in het bijzonder Duitse Lotto en Klassenlotterie. Hiervoor is in Nederland geen vergunning verleend. De rechtbank Utrecht heeft Stargames op 18 september 2003 gelast de activiteiten in strijd met de Wet op de kansspelen te staken. Ook krijgt het College regelmatig klachten over andere tussenpersonen, zoals Lottopool, NMC, LLC, WMRB, CLW, LOC, Olympic, Play2win, IMR, K4Lotto, NMC, DSA en JLV, die via mailings deelnemers werven. Het College ontraadt om via dergelijke tussenpersonen mee te doen aan buitenlandse kansspelen, omdat het om illegale activiteiten gaat, waarbij geen enkele garantie bestaat dat eventueel gewonnen prijzen ook daadwerkelijk worden uitgekeerd. In geval reeds een overeenkomst met een dergelijke tussenpersoon is gesloten, raadt het College aan contact op te nemen met de bank en om een selectieve incassoblokkering te verzoeken. Aangezien het hier om illegale kansspelen gaat, zijn de overeenkomsten met dergelijke tussenpersonen niet rechtsgeldig. Indien het een geval van huis aan huis verkoop betreft (colportage), kan de overeenkomst altijd binnen acht dagen nadat deze is gesloten bij aangetekende brief worden opgezegd. Verder kan bij politie of openbaar ministerie aangifte worden gedaan van een strafbaar feit.
Succes Gery

cloud
door cloud - May 12, 2005 om 19:04
7 Antwoorden / 4 Vragen

Een nieuwe ster is Extra-Play. Ze benaderden een collega, een wat minder weerbaar persoon, hebben hem zijn banknummer afgetroggeld en stuurden hem vervolgens een brief dat hij akkoord was gegaan met deelname aan één van de Deutsche Klassenlotterien.

Naar aanleiding van bovenstaande reactie, heb ik namens die collega een gepeperde brief kunnen sturen naar Extra-Play, p/a Postbus 579 te 1250 AN Laren. www adres is extra-play.com

Eén vraag: het is illegaal die kansspelen. Betekent dat daarmee ook de door Extra-Play genoemde terugkrabbeltermijn van zeven dagen ook van nul en generlei waarde is?