ev
door evelienr Mar 15, 2005 om 22:47
Geldzaken & recht

Ebay

Op Ebay wordt door een verkoper het volgende aangeboden. Een inschrijfformulier om opgenomen te worden voor een bedrag van 5 euro in een database waaruit bedrijven mensen zouden halen die voor dat bedrijf met een gesponsorde auto (met reclame dus) zouden mogen rijden. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit een oplichter? www.gratisrijden.nl

596 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo evelienroos,

Er is op dit forum al eens eerder over dit gratisrijden gesproken.

Kijk eens op:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=584&qid=9007

Groet
cats

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mmmm.... klinkt dubieus... Net zoals die castingbureau's waar je moet betalen om opgenomen te worden en vervolgens nooit meer wat hoort. Administratiekosten, jaja.... Dan zoekt dat bedrijf gratisrijden zelf wel naar geinteresseerden en zal dit zeker NIET via eBay doen. Mensen zien het als een gokje van "maar" 5 Euro maar dat loopt al lekker binnen als veel mensen zo'n gokje wagen. Mijn advies: niet doen !

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag evelienroos,

Dit is zonder twijfel oplichting. Stel dat zich 1000 mensen inschrijven (daarom is het inschrijfgeld zo laag) dan heeft de oplichter toch mooi 5000 euro netto 'verdiend'. Nooit aan mee doen dus!!! Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Evelien,

Als je toch geld weggeeft, geef het dan aan mij. Koop ik wel wat leuks voor je, waar je nog wat aan hebt ook :-)

Brynnar

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze wil ik als eigenaar van de site www.gratisrijden.nl wat helderheid over deze kwestie geven.

Allereerst wil ik even kwijt dat er geen verband bestaat tussen de sites www.gratisrijden.nl en de inmiddels niet meer bestaande site www.gratisrijden.be!

Om even op het voorgaande bericht van yanou te komen. Zij heeft, zonder iets te vragen of even contact op te nemen, een negatieve feedback op mijn ebay profiel achter gelaten. Dit heb ik beantwoord met de vraag waarom zij iets koopt waarvan zij bij voorbaat toch al denkt dat zij opgelicht wordt.

Helaas heb ik veel berichten ontvangen van gedupeerden die inderdaad zijn opgelicht en 20 euro of meer hebben betaald. Het zij duidelijk dat oplichters ook het imago van serieuze aanbieders waaronder Gratisrijden.nl beschadigen. Gratisrijden.nl gaat dan ook samen met gedupeerden de strijd tegen deze oplichters aan. Bent u ook opgelicht? Stuur dan een bericht naar: fraude@gratisrijden.nl

Het feit dat er op dit gebied ook oplichters aan het werk zijn doet echter niets af aan het feit dat het rijden met betaalde autoreclame een prachtig middel is om kosten te besparen, waarvan ik heb gezien dat het bestaat en inderdaad werkt.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi,

Ik was ervan overtuigd dat het wel goed moest zitten en heb me dus ingeschreven. Helaas.... ALLES wat er van en naar de website www.gratisrijden.nl linkt is opgezet op op te lichten. De telefoonnummers van de webdomeinhouder, het adres, alles!

Mensen let AUB op en zorg dat je ver weg blijft van deze website! Ik ben inmiddels aan het uitzoeken hoe ik mijn geld terug kan krijgen en heb daarvoor ook een afspraak gemaakt met de politie.

Arthur

ve
door verwijderd - May 30, 2006 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oude vraag, toch vandaag een reactie naar aanleiding van het feit dat Radar aandacht besteedde aan het fenomeen: "Riekt naar oplichting", er wordt niet meer geboden dan opname in een data-base (vlgs Radar 30-05-06)

ve
door verwijderd - May 30, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje: het programma is Tros-opgelicht. Niet radar.