Eenzijdige aanpassing faktuurbedrag
Sinds enige maanden heeft Casema eenzijdig de maandelijkse kosten voor internet met 10 euro verhoogd. (Van 19,95 naar 29,95). Daarnaast is het vaste bedrag van onbeperkt bellen verhoogd van eur 9,95 naar eur 10,00.
Na 2x contact met Casema blijkt men niet van zins om de verhogingen terug te draaien, ondanks dat het zwart op wit op papier staat.
Als reden geeft men aan de samenvoeging met Multikabel. Hier heb ik als consument niets mee te maken. Ik ben een overeenkomst aangegaan onder die voorwaarden.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met Casema en wat voor stappen kunnen er vervolgens ondernomen worden?
Bedankt voor de reakties.
Hallo marcelfoe,
Dat je op een bepaald moment een abonnement afsluit voor een bepaald
bedrag wil natuurlijk niet zeggen dat je tot in lengte van dagen alléén maar met
dát bedrag te maken hebt, was dat maar waar. Bij elk abonnement, of dat nu een
tijdschrift, telefonie, adsl, TV, krant enz. is, zul je vroeg of laat
wel eens te maken krijgen met een prijsverhoging.
Wèl is het natuurlijk zo dat je op een dergelijk moment het recht hebt
om het abonnement op te zeggen. Bij een wijziging van de voorwaarden
en/of de prijs heb je altijd het recht je abonnement op te zeggen. Het
is dus je eigen keuze of je de verhoging accepteert of dat je opstapt.
m.vr.gr. Freya
Beste Marcelfoe,
Kan het zijn dat je enige tijd geleden klant bent geworden bij Casema? Bijvoorbeeld een dergelijke aanbieding:
NÚ INTERNET VOOR MAAR € 19,95 PER MAAND
(Geldig voor de eerste 6 maanden, daarna € 29,95)
Deze kleine lettertjes komen soms nogal eens als een nare verassing.
Mvgr - B
Mocht het een aanbieding zijn geweest van eerste half jaar €19,95 en daarna €29,95 dan is opzeggen uiteraard géén optie. Een dergelijk contract sluit je minimaal voor één jaar af.
(zou wat wezen als we na afloop van de goedkope aanbieding gelijk konden opzeggen, dan nam iedereen elk half jaar een ander abonnement)
Freya
Mijn contract is ingegaan op 16 februari jl. In het contract staan geen kleine lettertjes dat het een tijdelijke aanbieding betreft. Alleen voor telefonie wordt een termijn van 6 maanden genoemd. NIET voor internet.
De enige voorwaarde waardoor het actietarief kan komen te vervallen is indien het abonnement op andere onderdelen komt te vervallen.
Men heeft mij op geen enkele manier in kennis gesteld van de gewijzigde tarieven. Men zegt een brief gestuurd te hebben, echter deze brief is niet ontvangen. Enkele mensen in mijn omgeving hebben hetzelfde, en hebben ook geen brief van Casema ontvangen waarin de tarieven worden gewijzigd en waardoor het abonnement opgezegd kan worden. Casema geeft zelf aan dat de opzegtermijn is vervallen, dus zit ik nog een half jaar vast aan dit contract.
Volgens mij kunnen ze niet tijdens de looptijd van je contract het bedrag wijzigen.
Je hebt gewoon een bepaalde afspraak met ze.
voorbeeld mijn telfort telefoon, is een abonnement voor een jaar, na dat jaar MAG ik een nieuwe abonnement afsluiten met looptijd en actie, hoeft niet, dan blijf ik mijn telefoon gewoon behouden, maar dan met opzegtermijn per maand EN voor de blijvende voordelige teraieven totdat ik weer een nieuw contract met ze afsluit.
Bij internet lijkt mij dat niet anders, voor de periode van 1 jaar geld dat en verlenging van 1 jaar automatisch... Jij mag pas na 1 jaar het contract ontbinden hun ook dus, mits je je aan de voorwaarden houdt, pas bij ingang van een nieuwe periode mogen ze dus verhogen, en mag jij op dat moment ook weigeren, als je niet hebt mogen weigeren, mogen hun ook niet verhogen, aangezien ze je niet die kans hebben gegeven en je nieuwe abonnement automatisch is verlengd dan met dezelfde voorwaarden zouden ze je die verhoging nu ook niet kunnen aanbieden op het nieuwe automatische abonnement. Hun probleem.
TENZIJ er in de voorwaarden expliciet vermeld staat dat het tarief onder voorbehoud is van tussentijdse prijswijzigingen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer