an
door anitaoldekeizer 16 feb. 2017 om 09:28
Geldzaken & recht

Eigenaar woning betreed woning wanneer bewoner huurhuis niet thuis is

Ik woon in een huurhuis. Particulier gehuurd. Nu gaat de eigenaar van de woning mijn woning binnen als ik er niet ben. Mag dit zomaar?

6157 17 Rapporteer
door tijger1 - 16 feb. 2017 om 09:30
32789 Antwoorden / 17 Vragen
0

Nee, natuurlijk niet. Hij mag dat alleen voor dringende zaken, onderhoud of zo, na tijdige aankondiging en met uw toestemming. 

Houdt hij zich daar niet aan, verander dan de sloten.

door audb 17 feb. 2017 om 16:47
1146 Antwoorden / 5 Vragen

Als het dringend is dan mag zelfs de deur worden open gebroken

door carola.83 - 16 feb. 2017 om 09:30
11939 Antwoorden / 33 Vragen
1

Nee, natuurlijk mag een verhuurder niet zonder toestemming en/of in aanwezigheid van huurder je woning binnen komen. Zet zo snel mogelijk een ander slot op je buitendeur.

Wat een idioot figuur die verhuurder. Waar haalt hij het lef vandaan, bezopen! Zo'n man zou dus ook binnen kunnen komen terwijl je onder de douche staat of ligt te slapen.

Waarschuwing: als je op zoek gaat naar een slotenmaker, trap dan niet in de eerste Google resultaten van die z.g. 24-uurs service slotenmakers. Die zijn ronduit onbetrouwbaar en rekenen achterlijke prijzen.

Zoek een website van een slotenmaker bij jou in de buurt. Er zijn ook schoenmakers die een slotenservice hebben. Als er nog geen penslot in zit, zou je die kunnen laten aanbrengen, sowieso goedkoper dan het originele slot vernieuwen. Of misschien heb je een handig iemand die dat voor je kan doen? Als je dan in de toekomst het penslot gebruikt, kan hij er nooit meer in.

door koekeloer 17 feb. 2017 om 12:59
303 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe weet U dat alle 24-uurs slotenmakers onbetrouwbaar zijn ? Waar hheft U deze info vandaan gehaald?

door marita5 - 16 feb. 2017 om 09:36
4515 Antwoorden / 3 Vragen
3

Hallo AnitaOldekeizer , 

Ik woon in een huurhuis. Particulier gehuurd. Nu gaat de eigenaar van de woning mijn woning binnen als ik er niet ben. Mag dit zomaar?

Nee .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/verhuurder-mag-het-gehuurde-niet-zo-maar-betreden

door uwjurist - 16 feb. 2017 om 09:43
999 Antwoorden / 0 Vragen
6

Nee, dat mag uiteraard niet zonder aankondiging en uw toestemming; dat ligt alleen anders bij calamiteiten. U hoeft niet de sloten te vervangen, enkel de cilinders. Bewaar de oude zodat u deze terug kunt plaatsen als u gaat verhuizen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ma
door manwijf 18 feb. 2017 om 17:56
484 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal goed Monique. Ik verhuur zelf een appartement en zo hoort het.

door carola.83 - 16 feb. 2017 om 09:52
11939 Antwoorden / 33 Vragen
1

Klopt dat TS ook kan volstaan met het vervangen van het cilinder (heb ik zelf ook gedaan), maar dan moet TS wel precies de voor het slot geschikte cilinder kopen. Niet iedereen weet dat uit te pluizen. Het aanbrengen van een penslot is nauwelijks duurder en heb je meteen een extra beveiliging.

DOOR UWJURIST - 16 FEB. 2017 OM 09:43 
797 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN
0

Nee, dat mag uiteraard niet zonder aankondiging en uw toestemming; dat ligt alleen anders bij calamiteiten. U hoeft niet de sloten te vervangen, enkel de cilinders. Bewaar de oude zodat u deze terug kunt plaatsen als u gaat verhuizen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

door edrick3 - 16 feb. 2017 om 09:53
24663 Antwoorden / 82 Vragen
1
door carola.83 16 feb. 2017 om 09:59
11939 Antwoorden / 33 Vragen

Lezen gaat niet zo goed meer, edrick?;-) Specsavers? Hans Anders? Je hebt je reactie ge-edit, zie ik.

door edrick3 16 feb. 2017 om 10:04
24663 Antwoorden / 82 Vragen

Pearle! ;-)

door carola.83 16 feb. 2017 om 10:06
11939 Antwoorden / 33 Vragen

Mag ook.;-)

door marita5 16 feb. 2017 om 10:07
4515 Antwoorden / 3 Vragen

@edrick3 , maakt niks uit , we zijn aan elkaar gekoppeld , beter 2x dan helemaal niet .

door carola.83 16 feb. 2017 om 10:10
11939 Antwoorden / 33 Vragen

Het verschil tussen 0x en 2x = 1x.;-)

ik
door ikzelf1942 17 feb. 2017 om 14:14
81 Antwoorden / 14 Vragen

@Carola83
het verschil tussen nul keer en twee keer is nog steeds TWEE KEER !!!

door edrick3 17 feb. 2017 om 14:17
24663 Antwoorden / 82 Vragen

@ikzelf1942: grinnik. ;-)

door emcede - 16 feb. 2017 om 10:37
789 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hoe weet je dat hij je huis binnengaat? Bijzonder...

door muis1972 17 feb. 2017 om 13:10
20 Antwoorden / 2 Vragen

Niet zo moeilijk. Dat kan op verschillende manieren: Dat kan gezien zijn door buren, maar ook d.m.v. een webcam of iets in die richting.

door hutch - 16 feb. 2017 om 12:06
3948 Antwoorden / 29 Vragen
3

Juiste antwoorden genoeg. Een aanvulling:

wat die eigenaar doet/deed noemt men ook wel: huisvredebreuk / insluiping.

Zie artikel 138 Wetboek van Strafrecht. Het is zelfs een misdrijf met een maximum gevangenisstraf van 1 jaar (of een geldboete).

mo
door mof - 17 feb. 2017 om 13:52
584 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nee. Het is een geldige reden de huur op te zeggen zonder opzegtermijn, zeker als u de eigenaar hebt gewaarschuwd.

door uwjurist 19 feb. 2017 om 09:39
999 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin.

door lenyenfred - 17 feb. 2017 om 14:14
87 Antwoorden / 6 Vragen
0

Kort en goed      NEE !!!!!

door shepu 17 feb. 2017 om 14:27
32 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is het enig passende antwoord

door marita5 17 feb. 2017 om 15:55
4515 Antwoorden / 3 Vragen

@shepu , de antwoorden zijn allemaal goed , ik zie er geen èèn staan die zegt ja ;-))

door 1paul - 17 feb. 2017 om 14:35
717 Antwoorden / 0 Vragen
0

NEE, dit is huisvredebreuk en hiervoor kunt u aangifte doen...

door audb - 17 feb. 2017 om 16:48
1146 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kan zelfs aangifte doen wegens huisvredebreuk maar je mag de sloten zelf vervangen als je maar na het opzeggen van je huurcontrackt de oude sloten terug zet.

Zelf zou ik een zeer luide alarm op de deur aanbrengen :)

door uwjurist 19 feb. 2017 om 09:40
999 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heb je aan een alarm als je er niet bent?

door audb 20 feb. 2017 om 15:09
1146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb hier een sirene liggen zou ik die eens naast u mogen laten afgaan dan weet u misschien wat ik daar mee bedoel.

Alles van boven de 115 decibel is zeer pijnelijk voor je oren en een goede alarm bliijft doorgaat tot dat deze door de eigenaar wordt afgezet.

door tot15karakters - 17 feb. 2017 om 17:24
2155 Antwoorden / 14 Vragen
1

Wilt U mijn hond lenen?
Ja, ik leen hem  graag uit zodat deze weer gratis vers vlees mag eten.

Hij is strafbaar, huisvredebreuk maar U niet.
U hoeft geen rekening te houden met dit soort niet toegestane eigenaren.

Ook de Politie moet voorzichtigheid betrachten omdat naast vuurwapen gevaarlijke er ook huisdieren kunnen rondlopen.
Ook als ze niet gevaarlijk zijn,  als je vogels wilt los laten vliegen en er ontsnapt er een is hij ook verantwoordelijk.

Nieuw slot en bordje "Wacht U voor de Hond" en als jij geen hond hebt word dat erg lang wachten voor hem!

jo
door jorisw 17 feb. 2017 om 18:02
3131 Antwoorden / 1 Vragen

Hij is strafbaar maar (aanzetten tot) eigen rechter spelen mag ook niet hoor.

door hutch 17 feb. 2017 om 19:39
3948 Antwoorden / 29 Vragen

Eigen rechter spelen als iemand een hond thuis heeft, die, als de eigenaar er niet bij is, een insluiper naar de strot vliegt en hem half op (vr)eet??? Dat is een perfecte hond waar helemaal niets fout aan is. Noem mij een artikel in welke wet dan ook, waarin staat dat dit verboden is. En daar heb ik zelfs nog geen waarschuwingsbordje voor nodig.

re
door red1 - 17 feb. 2017 om 18:16
168 Antwoorden / 1 Vragen
0
door uwjurist - 19 feb. 2017 om 09:38
999 Antwoorden / 0 Vragen
0

door carola.83 - 16 feb. 2017 om 09:52
Klopt dat TS ook kan volstaan met het vervangen van het cilinder (heb ik zelf ook gedaan), maar dan moet TS wel precies de voor het slot geschikte cilinder kopen. Niet iedereen weet dat uit te pluizen. Het aanbrengen van een penslot is nauwelijks duurder en heb je meteen een extra beveiliging.

 

Zo'n bijzetslot vereist erg veel werk om te plaatsen. Dat moet iemand ook maar kunnen en willen (of ervoor betalen om dat te laten doen). De meeste bijzetsloten worden overigens te hoog geplaatst (boven het normale slot) en hebben dan ook weinig veiligheidsfunctie. De kwetsbaarheid van een deur zit aan de onderste helft.

De meeste cilinders zijn hetzelfde en je kunt bij twijfel ook een paar verschillende kopen en de onjuiste terugbrengen (let erop dat het in winkel is waar je geld terugkrijgt en geen tegoedbon).

Groot voordeel is dat je ze in je volgende huis waarschijnlijk weer kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

 

 

door fgrijder - 26 feb. 2017 om 22:03
51 Antwoorden / 11 Vragen
0

Dit moest hij bij mij eens proberen, dan sla ik hem er met een lode pijp naar buiten, desnoods met een achterwaartse saloto het raam uit.

door marita5 26 feb. 2017 om 22:10
4515 Antwoorden / 3 Vragen

wel ja , geweld is echt een oplossing .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

de
demullertjes - 22 sep. 2017 om 14:54
Computers & telefonie

Hoe kom ik van avg af

Heb avg internetsecuretie, pc-tune up en de driver updater. Wil hiervan af maar lukt niet Lees meer

ma
mark van atteveld - 22 sep. 2017 om 11:13
Winkels & webshops
Facebook reageert niet op de door hen gevraagde identiteits gegevens

Facebook reageert niet op de door hen gevraagde identiteits gegevens

Om te kunnen inloggen op mijn bedrijfspagina vroeg facebook mij om mijn identiteit te mogen controleren. Ik stuurde ze dus een scan van mijn paspport plus electriciteitsrekening. Vervolgens krijg ik allen een standaardmail terug waarin wordt gezegd dat er iets niet klopt. Wat dan? Al mijn gegevens kloppen wel degelijk! Ik heb al het mogelijke geprobeerd facebook te bereiken maar krijg alleen algem ... Lees meer

de
demullertjes - 22 sep. 2017 om 18:25
Computers & telefonie

Had eerder vraag van, hoe kom ik van avg af, verkeerd gesteld. Ik wil van de aut

Voor avg internet security, pc tune-up en driver update worden automatisch verlengd en betaal met de credit kaart. Hier wil ik van af maar vindt niet hoe ik dat moet doen. Lees meer