pi
door pietbull Jun 4, 2009 om 21:31
Geldzaken & recht

Eindelijk een boek over de aandelenlease affaire

“Schijnwerper op het bedrog van Legio-Lease en de rol van onze rechtspraak”

Een boek over aandelenlease door Cees Roelofs.
Het heeft even geduurd, maar het was onvermijdelijk, een boek over het aandelenlease schandaal waar honderdduizenden het slachtoffer van geworden zijn.

In dit boek wordt op een overtuigende wijze aangetoond dat er bij de verkoop van aandelenleaseproducten sprake was van een vooropgezet plan om op een bedrieglijke wijze honderdduizenden mensen te verleiden dure leningen aan te gaan waaraan Legio-Lease/ Bank Labouchere/Aegon / Dexia miljarden verdienden. Daarbij handelde ze willens en wetens in strijd met verschillende wetten. De toezichthouders lieten dit gebeuren en kwamen pas in actie toen het kwaad was geschied. Om een vloedgolf van processen te voorkomen en om het financiële systeem niet in gevaar te brengen besloot de regering aan te sturen op een schikking. Dat werd de Duisenbergregeling. Een bijzonder slechte regeling die op een bedrieglijke manier aan de gedupeerden werd “verkocht”. Alle gedupeerden zijn alle betaalde rentetermijnen – hun spaargeld – kwijt en het overgrote deel van hen ontvangt geen of weinig vergoeding over de restschuld.
Vervolgens werd deze regeling op een wel zeer dubieuze manier door de rechter algemeen verbindend verklaard. Slechts een klein deel van de 350.000 gedupeerden zetten de juridische strijd voort. Voor deze groep van circa 25.000 gedupeerden is dit boek een must. Voor alle andere slachtoffers is het wellicht een troost om te lezen dat ze echt niet zo dom waren als sommigen ons willen doen geloven.
Meer informatie op de website van PAL

740 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen reclame site.  Weg met dit soort reclamepostings.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2011 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gast,
Dit lijkt me geen commerciele reclame, maar een uitersst nuttige tip voor de circa 500.000 aandelenleasegedupeerden in Nederland om in dit boek van Cees Roelofs nog een terug te lezen hoe ze predcies destijds werden belazerd door leasebanken als Dexia, AEGON, Fortis en DSB. En ook hoe de rechters (m.n. bij het Gerechtshof Amsterdam onder de bezielende leiding van rechter Wouter C. ; een ex-advocaat van Aegon's advocatenkantoor) de rechtmatige misleidingsclaims van gedupeerden het juridische moeras hebben ingemanouvreerd. Met als gevolg dat de aandelenleasebanken (vooralsnog) 90% van hun crimineel verdiende geld aan deze leaseproducten (circa 4,5 Miljard euro) in eigen zak mochten houden. Een inktzwarte bladzijde uit de geschiedenis van de Nederlandse rechtspraak !

ve
door verwijderd - Nov 3, 2011 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nico,

Er zijn inmiddels 2 jaar en 4 maanden verstreken. Dat boek is al lang ingehaald door de ontwikkelingen.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 3, 2011 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat schiet je er mee op je zit in het en niets meer aan te veranderen, al komen er tien boeken uit. Na dit schandaal komen er nog meer foefjes omsnel rijk te worden, en daar wordt dan ook weer ingetrapt door ik weet niet hoeveel st...........
&0 jaar geleden waren er al een pyramidespelen en wordt er nog steedsingtraps .

ve
door verwijderd - Nov 4, 2011 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja,
Welke ontwikkeling van de voorbije 2 jaar en vier maanden ? Kennelijk moeten we daar naar raden !

@Valerius 2,
Het feit dat misleiding van alle tijd is lijkt mij geen argument om te blijven waarschuwen. Wanneer we jouw visie volgens kunnen programma's als KASSA, RADAR, OPGELICHT, ZEMBLA enz. direct van de buis worden gehaald, omdat ze toch zinloos zijn.