la
door lanser50 Jan 13, 2010 om 15:37
Geldzaken & recht

Energie belasting is voor de minima een ramp

Daar men totaal op stroom 300 % ,belasting betaalt , en op gas 200 %
zijn de minima daar de klos van.
daar deze ook meestal in de slecht ge'isoleerde woningen wonen.
De energiebelasting nog verder om hoog 2010 . dit is ook Woekerrente.
laten ze die bankiers eerst maar eens aanpakken , en niet altijd de gewone Mens , En er word Aardgas vloeibaar gemaakt -160 graden celsius , en grootschalig aan het buitenland verscheept en verkocht , hoezo milieu vervuiling .

905 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder hier een politieke discussie te starten, maar volgens mij is de PVDA iets socialer dan het CDA. Maar ja... Het blijven allemaal boeven, alles beloven en weinig doen.
Verder denk ik dat het iets voor het Forum is, aangezien er geen vraag in staat vermeld.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leg dit is uit in elk geval krijg je dus al terug op je stroomrekening nl 31.59 en dat x 12.= dus al meer dan 375 euro
En dan wil ik wel eens weten hoe u aan die 300% komt als u dus een stroom prijs heeft van 10 cent dan zou u dus buiten wat u terug krijgt 40 cen per kw betalen.
Dus u weet waarschijnlijk niet hoe u rekening is opgebouwd.
Zou ik maar eerst eens uitzoeken.

Die stroom bel. idie u dus terug krijgt is van 2008 dus 2009 zal het wel in die buurdt zitten heb ik nog geen rekening van gezien.
Met vr groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op woensdag 13 jan 2010, 15:54: Leg dit is uit in elk geval krijg je dus al terug op je stroomrekening nl 31.59 en dat x 12.= dus al meer dan 375 euro
En dan wil ik wel eens weten hoe u aan die 300% komt als u dus een stroom prijs heeft van 10 cent dan zou u dus buiten wat u terug krijgt 40 cen per kw betalen.
Dus u weet waarschijnlijk niet hoe u rekening is opgebouwd.
Zou ik maar eerst eens uitzoeken.

Die stroom bel. idie u dus terug krijgt is van 2008 dus 2009 zal het wel in die buurdt zitten heb ik nog geen rekening van gezien.
Met vr groet Valerius

kijk gewoon op de schijf tarieven DeltaNV energie hoe het is opgebouwd stroom kost 4,6 cent. maar je betaald 21 cent ,
btw is ook belasting 19% dus is te veel , voor die eerste levens behoefte in deze tijd.
over die teruggaven , 12 X 31,59 heb ik niet meegerekend , sorry niet aan gedacht.
maar mijn maand bedrag wat ik moet betalen is ge afgelopen jaren 4 X zo hoog.
ondanks minder gebruik door nieuwe HR ketel en dubbel glas , daar hoef ik niet voor te rekenen ,dit zijn harde feiten . zuiniger stoken en veel meer betalen.
Een echte minima , Kan geen HR ketel betalen en dubbelglas , is afhankelijk van de verhuurder . die vaak te wensen overlaat , in mijn geval dus niet.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u zich toch vergist met die stroomprijs als ik is naar de vergelijk site's kijk dan kan ik nergen die 4,6 cent terug vinden.
Volgens mijn rekening is de energie bel. op stroom -/+ .14 cent.
Ik heb hret dus bij nagerekende betaal dus totaal incl btw 24 cnet per kw. daarvan was dus 12 cent stroom kosten dus de belasting is dus 110 % zonde de terug gave.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vaste prijs Leveringsprijs Energiebelasting BTW Totaalprijs
Enkeltarief € 0,0664 € 0,1114 € 0,0338 € 0,2116
Dubbeltarief normaal € 0,0820 € 0,1114 € 0,0367 € 0,2301
Dubbeltarief laag € 0,0474 € 0,1114 € 0,0302 € 0,1890
Je hebt gelijk Valerius maar ik kijk naar laag tarief daar ik daar op let.
met groot stroom verbruik , zoals wassen en zo . maar zoals je ziet is de belasting gelijk.
en bespaar maar een luttelle 4 cent , en dubbel tarief meter is normaal duurder.
Sorry maar € 0,0474 € 0,1114 € 0,0302 € 0,1890 is bij mij dan +/- 300% belasting.
Bedankt voor het mee denken .

M.V.G Lanser

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat vast dat de minima de laatste 20 jaar niets anders hebben gedaan dan inleveren en het klopt ze wonen ook nog eens in de goedkoopste huizen.

Maar dat krijg je als je CDA en PvdA stemt, dan worden de verschillen tussenarm en rijk steeds groter.

Want hoe wordt men rijk, door de armen te plukken nietwaar?

Meld je klacht bij de redactie van Kassa, of tros Radar, of Twee Vandaag, of een krant.....gewoon doen...aandacht vragen ervoor!

Vr.gr.Elena