hehahi
door hehahi Jul 26, 2019 om 09:21
Geldzaken & recht

Ervaring met boete voor door rood rijden aanvechten?

Ik kreeg post van het CJIB; 249 (!) euro boete voor door rood rijden. Ik ben mij nergens van bewust. Gelukkig kun je online de foto's van het 'vergrijp' terugzien. Op eentje staat dat de roodtijd 0,6 seconden was + mijn auto bevindt zich ter hoogte van het stoplicht. Was dus echt een grensgeval... In mijn herinnering reed ik ook niet door rood licht. Wie heeft er weleens zo'n boete aangevochten, met of zonder succes? (Ik hoop/verwacht dat de mijne wordt kwijtgescholden)

33505 36 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2019 om 09:27
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is het dan geen grensgeval. Zo u bezwaar maakt zal het argument zijn dat u voldoende tijd had om bij geel licht te stoppen. Toen u over 'de streep ging'was het rood zij het nog maat kort. Het enigste dat u zou kunnen doen m.b.t. eventueel bezeaar is nagaan op de 'geeltijd' van het bedoelde verkeerslicht voldoet aan de wettelijke norm.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 26, 2019 om 09:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Denk dat u geen schijn van kans maakt maar misschien het proberen waard:
https://www.cjib.nl/contact

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2019 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het stoplicht staat op rood en uw auto is bij dat stoplicht. Wat is daar grensgeval aan?

Stel dat u 50 km per uur reed, dan is die roodtijd al ruim 8 meter.

hehahi
door hehahi - Jul 26, 2019 om 09:35
57 Antwoorden / 70 Vragen

de auto is op de flitsfoto naast het stoplicht te zien, de bestuurderspositie is voorbij de paal. Dat kan m.i. die 0,6 seconden zijn...

panter22
door panter22 Jul 26, 2019 om 14:05
6599 Antwoorden / Vragen

Op de foto staat ook de snelheid die je op dat moment reed.

hehahi
door hehahi Jul 26, 2019 om 16:39
57 Antwoorden / 70 Vragen

40 km per uur

Iv
door Ivo W Jul 26, 2019 om 21:54
728 Antwoorden / Vragen

40km/u is ruim 11 meter per seconde ofwel bijna 7 meter in 0,6 seconden.

Bij de meeste kruisingen die ik ken, ligt de stopstreep aanzienlijk minder dan 7 meter van de stoplicht-paal verwijderd. U bevond zich dus hoogstwaarschijnlijk nog enkele meters voor de stopstreep toen het licht op rood sprong.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 26, 2019 om 10:11
6599 Antwoorden / Vragen

Als het stoplicht niet precies bij de stopstreep staat, maar net iets verder weg, dan kun je nog net oranje hebben  bij de stopstreep, maar onder het stoplicht rood.En dan krijg je een boete,
Lees deze info eens:
https://verkeersboete.nl/boete_rood_licht/

ne
door neodutchio Jul 26, 2019 om 10:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Al staat het verkeerslicht aan de overkant van de straat, je mag de stopstreep niet passeren als het licht op rood staat.

hehahi
door hehahi Jul 26, 2019 om 10:49
57 Antwoorden / 70 Vragen

paal staat niet naast de streep maar iets verder naar voren, de achterkant van de auto raakt de stopstreep op de foto

ne
door neodutchio Jul 26, 2019 om 22:55
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat wil dus zeggen dat u zeker 4 meter voor de stopstreep staat. En dan mag niet als het licht op rood staat.

ne
door neodutchio - Jul 26, 2019 om 10:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Binnen de kom staat een verkeerslicht 3 seconden op rood. U rijdt 13 meter per seconde, dus als u minder dan 3x13=39 meter van het verkeerslicht verwijdert bent kunt u nog doorrijden. Bij 0,6 seconde legt u 8 meter af. Toen het licht op oranje sprong was u dus verder dan die 39 meter van het verkeerslicht af. Zodra het licht naar oranje gaat duurt het een seconde voordat u dat waarneemt, dus 13 meter verder. Daarna kunt u gaan remmen en de remweg bij 50km/u is 12 meter. Dus binnen 25 meter had u stil kunnen staan. U had nog 14 meter over om voor de stopstreep te kunnen stoppen.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 26, 2019 om 10:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kreeg post van het CJIB; 249 (!) euro boete voor door rood rijden. Ik ben mij nergens van bewust. Gelukkig kun je online de foto's van het 'vergrijp' terugzien. Op eentje staat dat de roodtijd 0,6 seconden was + mijn auto bevindt zich ter hoogte van het stoplicht. Was dus echt een grensgeval... In mijn herinnering reed ik ook niet door rood licht. Wie heeft er weleens zo'n boete aangevochten, met of zonder succes? (Ik hoop/verwacht dat de mijne wordt kwijtgescholden)

Of het nu 0,1 of 3,0 sec roodtijd was, u bent door het roodmeetpunt, de stopstreep, gereden terwijl het verkeerslicht op rood stond. Dus een boete van € 240 + 9 = € 249. Mijns inziens heeft u geen kans op kwijtschelding. Bij geel/oranje licht wéét je dat het rood gaat worden, dus gewoon stoppen.

me
door mein33 - Jul 26, 2019 om 11:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gelukkig kun je online de foto's van het 'vergrijp' terugzien. Op eentje staat dat de roodtijd 0,6 seconden was + mijn auto bevindt zich ter hoogte van het stoplicht.

Betalen, betalen, betalen want de foto is het onomstotelijk bewijs van de door u gepleegde overtreding.
Grensgevalletjes bestaan, je kan aan de goede kant staan en dan is er "geen" foto van, maar u bent echter de grens gepasseerd en daar is het 'wettig en overtuigend bewijs' van geleverd.  ;-))

Gr
door Grunn1 - Jul 26, 2019 om 11:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Rood is rood.
Men wordt geacht bij oranje al te stoppen tenzij dit niet meer mogelijk is en als dit niet meer mogelijk is bent u dus al te dichtbij en kunt u nooit door rood rijden.
Het is wettelijk zelfs verboden om zodra het oranje wordt gas bij te geven om nog door te rijden.
Al is het nog maar 0,1 seconde rood dan heeft u alle tijd gehad om te stoppen en is de bekeuring al terecht.

Gaat al het bovenstaande niet op dan heeft u te hard gereden.

De duur van oranje heeft te maken met de snelheid terplaatse. Daar waar je 70 mag zal een stoplicht langer op oranje staan dan daar waar je 30 mag.

Ka
door Kassagebruiker Jul 26, 2019 om 12:16
683 Antwoorden / 5 Vragen

Via het tijdverschil van de twee foto's kan je de snelheid berekenen als de afgelegde meters te vinden zijn.

costnix
door costnix Jul 26, 2019 om 12:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@kassafebruiker: Dan zou je ook nog een boete kunnen krijgen voor te snel rijden ;-)

me
door mein33 Jul 26, 2019 om 13:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De eerste foto is voor rood en de tweede voor het roodst, maar alle twee zijn even 'heet' !  ;-))

ne
door neodutchio Jul 26, 2019 om 22:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De tweede foto kan als bewijs dienen dat je stilstond. Als er bv een voorrangsvoertuig langs moest en je daardoor de stopstreep moest passeren. Dat is een andere beweging dan het vak volgen waar je in reed.

lo
door lovewinnie Jul 27, 2019 om 20:15
1204 Antwoorden / 1 Vragen

2e foto is indd om te zien of je reed of stilstond. Zo heb in keer geflitst voor door rood te rijden omdat er een ambulance door moest en ik zo dus naar voren moest en zijkant om hem door te laten. Geen boete gekregen okk omdat ze dan zien wrm ik door rood ging. Bij een foto was het gewoon rijden door rood geweesr

re
door red1 - Jul 26, 2019 om 12:53
329 Antwoorden / 1 Vragen

Tijd genoeg gehad om bij oranje te stoppen die kleur is meestal allang van te voren te zien

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 26, 2019 om 12:57
641 Antwoorden / 77 Vragen

Waarom al die discussies? U reed gewoon door rood en moet daarom dokken.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2019 om 13:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat was geen grensgeval, u had al bij op oranje springen kunnen en moeten stoppen. U reed door rood dus terechte bekeuring. Gelukkig maar dat u geen ongeluk veroorzaakt heeft, zoals met een fietser of overstekend kind om maar iets te noemen.
Met het aanvechten van deze zeer terechte bekeuring wordt alleen maar nog meer belastinggeld verkwist.

he
door henk51 - Jul 26, 2019 om 13:31
90 Antwoorden / 0 Vragen

Bij rood, en dus een overtreding, maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt op de eerste lus of doorgereden is en ook de tweede lus heeft bezet.

Uw auto bevond zich ter hoogte van het stoplicht dus al na de eerste lus die ligt ruim voor stoplicht. Conclusie betalen dus. Als u even googled vind u de uitleg van de werkeing van een roodlicht camera met fotos erbij van de lussen. In het verleden voor digitale tijdperk zag je ook altijd 2 flitsen achter elkaar lus 1 en lus 2

groeten Henk

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2019 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In mijn herinnering reed ik ook niet door rood licht.
Maar dus wel door geel/oranje en dus met de kans dat je door rood reed zoals nu dus geconstateerd is.
Zonde geld. ;-(
Volgende keer toch maar tijdig stoppen.

jo
door jorisw - Jul 26, 2019 om 14:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De grenssituatie is al verstreken. Voordat het rood wordt heb je immers al een paar seconden oranje genegeerd.

Topantwoord

lu
door luigi63 - Jul 26, 2019 om 14:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het heeft totaal geen zin hierop beroep aan te tekenen. Wij hebben het verloren en na een gesprek met een gepensioneerde agent, dit ook nog even doorgenemen.
Het kost je een hoop energie voor niets.
Pech.
Bij het naderen van verkeerslichten even gas terugnemen, voor het geval.

mo
door mof - Jul 26, 2019 om 14:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geensgeval? U reed door rood! Voor rood is altijd eerst nog oranje.

ook voor oranje moet u stoppen tenzij u echt niet meer kan stoppen. Maar als u al in het rood zat en ter plekke van het stoplicht dan had u normaal gesproken als u zich aan de snelheidslimiet heeft gehouden alle tijd gehad om te stoppen.

aanvechten gaat u niet winnen.

Uit mijn tijd in Duitsland is wel eens iemand benoet voor door oranje rijden omdat deze niet hard kon maken dat hij niet voldoende tijd had te remmen. Of de nl rechter het waagt hier zijn vingers aan te branden betwijfel ik, maar nogmaals, u reed door rood.
dat noemen ze tegenwoordig een verkeershufter.

mo
door mof - Jul 26, 2019 om 14:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

????

lo
door lopaka - Jul 26, 2019 om 14:43
70 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer het niet geschoten is altijd mid
succes

hehahi
door hehahi Jul 26, 2019 om 16:37
57 Antwoorden / 70 Vragen

Ga ik doen, ben benieuwd!

adriaan2
door adriaan2 - Jul 26, 2019 om 14:59
104 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de vraag al is bizar.

hehahi
door hehahi Jul 26, 2019 om 16:38
57 Antwoorden / 70 Vragen

Hoezo? in mijn herinnering was het oranje, plus 249 euro is natuurlijk een vorstelijk bedrag dat ik liever niet betaal.

Th
door Thijs124 Jul 26, 2019 om 16:54
289 Antwoorden / Vragen

Slechte herinneringsvermogen

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2019 om 00:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je al niet door hebt gehad dat je door rood bent gereden is een bekeuring alleen een te lichte straf. Dat betekend dat je niet bewust bezig bent met het rijden zelf en een gevaar op de weg bent.

Wat me wel opvalt dat je op geen enkel antwoord reageert behalve op de 1 of 2 die je gelijk geven.

Topantwoord

kr
door kroonw - Jul 26, 2019 om 15:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

Een goede kans maak je om de geel en rood tijden op te vragen bij de wegbeheerder. (Gemeente, provincie, waterschap, Rijk)
Ik heb eens een succes behaald door dit op te vragen.
Het bleek dat de geeltijd bij 70 Km anders moet zijn als bij 50 Km. De installateur van de verkeerslichten had dit verkeerd ingesteld. Dit heb ik verwoord in mijn bezwaar en heb mijn situatie gewonnen. Zware voertuigen als vrachtauto's moeten dit ook kunnen halen met de remweg. (1 seconde reactie tijd en dan remmen)
De geeltijd moest bij 70 Km groter dan 4,5 seconden zijn en je kreeg een bekeuring bij 1 seconde na de start van rood. Ingesteld was dat de geel tijd slechts 2,5 seconde was.

Ka
door Kassagebruiker Jul 26, 2019 om 16:46
683 Antwoorden / 5 Vragen

En als blijkt dat de regels zijn nageleefd, zal u moeten betalen.

p.
door p.drabbe - Jul 26, 2019 om 16:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

MEESTAL DELF JE HET ONDERSPIT. TENZIJ JE HET POLITIONEELKORPS TE KAKKEN ZET ! IK BEVOND MIJ OP EEN FIETS, DIE DOOR DE TE LANGE ROODTIJD BIJ EEN T-SPLITSING VAAK DOOR FIETSERS MASSAAL WERD GENEGEERD. DERTIG METER OVER DE KRUISING HEEN SPRONG EEN AGENT VOOR MIJN FIETS EN HIELD MIJ AAN. IK WAS DOOR ROOD LICHT GEREDEN EN KREEG EEN BEKEURING. TERWIJL DE AGENT BEZIG WAS MIJN GEGEVENS OP TE SCHRIJVEN, KWAM ER VANUIT ZIJN PORTOFOON EEN GELUID VAN : DAAR KOMT ER WEER EEN FIETS DOOR ROOD MET EEN BEIGE JAS AAN ! OOK DEZE VROUW WERD AANGEHOUDEN EN MOEST BLIJVEN WACHTEN TOT IK KLAAR WAS MET MIJN GEGEVENS VRIJ TE GEVEN AAN DIE AGENT. TOEN DIE BEKEURING WAT LATER BIJ MIJ OP DE MAT VIEL TEKENDE IK GELIJK PROTEST AAN MET VOLDOENDE KRACHTTERMEN. ER STOND IN VERMELD DAT DE AGENT HAD GECONSTATEERD DAT IK DOOR ROOD WAS GEREDEN. DIT WAS NIET JUIST, ZIJN COLLEGA AAN DE OVERKANT IN EEN GEBLINDEERD BUSJE HAD DEZE OVERTREDING GEZIEN EN DOORGEGEVEN PER PORTOFOON. IK BETICHTTE DAAROM DE POLITIE VAN VALSHEID IN GESCHRIFTE EN GAF TEVENS AAN DAT IK DEZE BEKEURING NOOIT ZOU BETALEN. EEN TIJDJE LATER KREEG IK EEN SCHRIJVEN VAN JUSTITIE: DE ZAAK WERD GESEPONEERD OMDAT DE TIJD TUSSEN VERBAAL MAKEN EN DE TUSSENLIGGENDE TIJD RUIM WAS OVERSCHREDEN, ZODAT IK MIJN 60 GULDEN TERUGGESTORT ZOU WORDEN BINNEN EEN PAAR WEKEN.

Ka
door Kassagebruiker Jul 26, 2019 om 17:11
683 Antwoorden / 5 Vragen

edit

Ka
door Kassagebruiker Jul 26, 2019 om 17:12
683 Antwoorden / 5 Vragen

A: Hoofdletters betekend: Luid spreken/schelden. mogelijk ook dat u slechtziend bent.
B: de door u genoemde 60 gulden is wel effe geleden.
C: een geconstateerde overtreding wordt op ambtseed van de diender die het gezien heeft op zijn/haar naam uitgeschreven door de collega.
D: uw verhaal slaat nergens op, rood betekend stoppen en niet doorrijden, ook voor fietsers en voetgangers.
E: de geconstaeerde overtreding van de vraagsteller gaat over een tweetal foto's ......... daar komt geen diender aan te pas.
F: ik geloof geen ene .... van uw verhaal.

costnix
door costnix Jul 26, 2019 om 17:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze een afwijking zoals rood/groen kleurenblindheid is geen excuus om de boete te kunnen ontlopen.
Het rode licht zit boven en het groene licht zit onder.
Een collega, die die bij de rechter als verweer voerde, werd door die rechter flink terecht gewezen.

panter22
door panter22 Jul 26, 2019 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

Het was nog in de guldenstijd? Hoe lang is dit geval al niet geleden. Trouwens ts reed in een auto

diumenge
door diumenge Jul 26, 2019 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo, na een jaar of twintig (?) kan je eindelijk een keer dit sterke verhaal kwijt. Gefeliciteerd kerel!

Ka
door Kassagebruiker Jul 26, 2019 om 20:16
683 Antwoorden / 5 Vragen

De datum van de invoering van de euro in Nederland, is gelijk aan die van alle andere landen waar de munt is ingevoerd, namelijk op 1 januari 2002. Nu is het bijna aug 2019, dus bijna 18 jaar geleden gebeurd, dat heet dus recent. Of niet.

ne
door neodutchio Jul 26, 2019 om 23:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus eigenlijk zette u het korps niet te kakken, maar is de geseponeerd vanwege de tijdsduur. Het is voor u gewoon geluk geweest aangezien u niet weet wat de uitkomst geweest zou zijn als u wel had moeten voorkomen.

gerbera
door gerbera Oct 10, 2019 om 22:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@p.drabbe, Uw verhaal klopt van geen kanten, er is door een agent geconstateerd dat u door rood bent gereden. En als een collega dit doorgeeft aan diegene die de bekeuring uitschrijft blijft overeind dat de overtreding door de politie is geconstateerd. Dat u geen reactie heeft gehad op uw beschuldiging van valsheid in geschrtifte wil er bij mij niet in. Uw bericht hoort, met vette hoofdletters, thuis in "de fabeltjeskrant"

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Jul 26, 2019 om 21:44
30 Antwoorden / Vragen

Met het CJIB valt niet te onderhandelen, waar ik dat wel met succes deed was de politieagent. Maar ja, die heb je niet gehad.

ne
door neodutchio Jul 26, 2019 om 23:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Onderhandelen met een agent? Boete's staan vast, daar valt niet over te onderhandelen. En het CJIB staat voor Centraal Justitieel Incasso Bureau. Deze incasseren het geld, meer niet.

ne
door neodutchio - Jul 26, 2019 om 23:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nieuwe berekening, u reed 40 km per uur zei u. Gezien de snelheid ga ik wederom uit van binnen de bebouwde kom. Binnen de kom staat het verkeerslicht 3 seconden op oranje. Dit wordt bewust gedaan om met max 50km/u tijdig te kunnen reageren. 50km/u is 13 meter per seconde, dus 3 seconde is 39 meter. Bij 50km/u is de stopafstand 26 meter, dus ruimschoots binnen die 39 meter dat het verkeerslicht op oranje staat. Dus als je minder dan 26 meter voor het verkeerslicht bent terwijl deze op oranje gaat kan je nog veilig doorrijden met deze snelheid.

U reed langzamer, namelijk 40 km/u, oftewel 11 meter per seconde. Binnen 20 meter sta je met deze snelheid stil. 0,6 seconden rood staat, met uw snelheid, gelijk aan 6,6 meter na het passeren van de stopstreep. In de 3 seconden daarvoor legde u 33 meter af, dus bijna 40 meter na het zien van de kleur oranje wordt u geflitst. Binnen 40 meter had u 2 keer kunnen stilstaan. U had gewoon uw gas kunnen loslaten en rustig laten uitrollen. U kunt mij niet wijs maken dat dit een randgevalletje is.

er
door erky - Jul 27, 2019 om 10:40
243 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte Hehahi,
Formeel, dus volgens de verkeerswet had u al voor het oranje licht moeten stoppen. Kon u dat oranje stoplicht niet zien omdat er een hele grote vrachtwagen voor u reed, dan bent u nog steeds in overtreding, want die zelfde verkeerswet zegt ook dat u afstand behoort te houden tot uw voorligger.
Dus als het rode stoplicht 0,1 seconden aan is en u heeft 1 wiel over de witte streep, dan is volgens de wet nog steeds de boete terecht.
U zult dus met zéér goede argumenten, rekening houdend met uw snelheid, de weersomstandigheden en andere factoren van invloed een gok kunnen wagen. Had u net tevoren een bericht gehad dat er iemand op sterven lag? Kunt u de boete niet betalen omdat u onder curatele staat? U zult dan met aanvullend bewijs moeten komen ...
U zult vervolgens kunnen ervaren dat er rechters zijn die uw argumenten laten meewegen en de boete verminderen met 10%, maar er zijn ook rechters die u zullen insmeren dat u onnodig gebruik maakt van het rechtssysteem en de boete dus verhogen.
Hopende u enig perspectief te hebben gegeven.
Mijn persoonlijke advies: Wees nog één dag boos (op uzelf) en accepteer daarna de boete. Opwinding is alleen maar slecht voor de hoge bloeddruk.
Succes,

Erky

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2019 om 17:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat de auto voortaan maar staan want u bent een gevaar op de weg en zit er kennelijk niet mee als u zulke fouten in het verkeer maakt.
U slaapt achter het stuur en mensen die dat doen veroorzaken de grootste ongelukken zoals mensen doodrijden en/of een leven lang in een rolstoel met helse pijnen bezorgen.
Het bedrag van de bekeuring is veel te laag.
U reageert alleen op mensen die u gelijk geven, wat uw verkeersbesef nog dubieuzer maakt. Ik hoop niet dat u rijdt waar ik ook kom.

lo
door lovewinnie - Jul 27, 2019 om 20:10
1204 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen grens geval. 0,66sec met 50 km per uur is echt al wel rood. Reed u harder is het zelf rood zien worden en alsnog doorrijden.
Kunt u remmen hoort u dit bij oranje al te doen.

pc
door pcmjacobs - Jul 27, 2019 om 20:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nergens van bewust ???? Hoe lang heb jij je rijbewijs al ???? Heb je nooit geleerd wat de kleuren van een verkeerslicht betekenen ???? Die boete moest veel hoger zijn. Mijn dochter is omgekomen bij een verkeersongeluk waarbij de chauffeur "er ook geen erg in had". Rood is rood en betekend gewoon STOPPEN.

eddopeddo
door eddopeddo - Jul 28, 2019 om 18:45
30 Antwoorden / 8 Vragen

Is mij jaren geleden wel gelukt. Moest door rood om een staartbotsing te voorkomen. Ben wel midden op het kruispunt stil gaan staan. E.e.a. was gelukkig duidelijk op de foto's te zien.

Ka
door Kassagebruiker Jul 28, 2019 om 19:37
683 Antwoorden / 5 Vragen

Lijkt mij een andere situatie als de vraagsteller van nu, die heeft en geen schade gereden en er ook niet over gerept.

ph
door phenyl85 - Sep 27, 2019 om 16:43
6 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt maar op deze site staat een nieuwsartikel over wat er allemaal mis kan zijn met dit soort boetes.
https://www.boete.nu/door-rood-rijden/ Er staan daar veel positieve reacties.

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 28, 2019 om 10:42
423 Antwoorden / 4 Vragen

U schrijft
Op eentje staat dat de roodtijd 0,6 seconden was + mijn auto bevindt zich ter hoogte van het stoplicht.

En wat staat er op de andere?
Bij rood licht worden altijd 2 foto's gemaakt.

Oranje licht betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden. (Bron ANWB)

hehahi
door hehahi - Oct 10, 2019 om 15:57
57 Antwoorden / 70 Vragen

o ja, ter info: beroep aangetekend, verworpen door de officier. Rood is rood, 250 (!) euro betalen.
Einde bericht :)

Th
door Thijs124 - Oct 10, 2019 om 16:05
289 Antwoorden / Vragen

Toch bedankt voor de terugkoppeling. Iets beter opletten dus.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2019 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prima dus.

ge
door gerardvantol - Oct 10, 2019 om 22:16
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ook bij oranje dien je al te stoppen indien mogelijk. Daar roodlicht +0,6 was lijkt het er toch echt op dat u nog wel kon stoppen, tenzij u een te hoge snelheid had.

pino123
door pino123 - Oct 11, 2019 om 10:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je krijgt zelfs het bewijs op je deurmat... Ik hoop niet dat jouwe wordt kwijtgescholden, maar dat je weet dat oranje duidelijk genoeg moet zijn.

me
door mein33 Oct 11, 2019 om 10:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pino,

Goedemorgen, al wakker !! Lees even de reactie van @hihaho die is geplaatst op 10 oktober om 15.57h en u zult zien dat  uw "hoop" reeds in vervulling is gegaan.   :-((