LI
door LIITA Jan 6, 2019 om 20:38
Geldzaken & recht

Ervaring wijzigen zorgverzekering

Op de polis van de zorgverzekering stond dat ik de zorgverzekering kon wijzigen tot en met 31 januari 2019. Nu blijkt dat dat maar ten dele waar is. Kan de betaaltermijn niet wijzigen en waarschijnlijk het eigen risico ook niet. Wat is uw ervaring?

1471 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2019 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn ervaring? U had in 2018 1,5 maand te tijd om zaken te wijzigen. Dus tijd genoeg gehad. Het enige is dat u voor 31-12 moest opzeggen, als u dat wilde en dan tot 1-2 de tijd hebt om een nieuwe af te sluiten.

Maar als u niet opgezegd hebt, loopt de oude op dezelfde voorwaarden door. Heel simpel.

LI
door LIITA - Jan 6, 2019 om 20:51
16 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u leest niet goed.Op de polis stond dat het mogelijk was om de verzekering te wijzigen tot en met 31 januari. Heb het niet over overstappen maar het wijzigen van de verzekering.

marita5
door marita5 Jan 6, 2019 om 20:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Liita , Op de polis stond dat het mogelijk was om de verzekering te wijzigen tot en met 31 januari. Welke zorgverzekeraar is dit ?

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2019 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@llita

Ik lees prima. U zet hier de polis niet neer.

marita5
door marita5 - Jan 6, 2019 om 20:54
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LIIta ,

Tot wanneer zorgverzekering wijzigen bij dezelfde verzekeraar?

Wil je bij dezelfde verzekeraar blijven, maar wel je zorgverzekering veranderen, bijvoorbeeld door je eigen risico te verhogen of een extra aanvullende verzekering af te sluiten? Ook dan heb je tot en met 31 december de tijd om dit te regelen. In de meeste gevallen regel je dit eenvoudig via je persoonlijke online omgeving op de website van je zorgverzekeraar.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.geld.nl/zorgverzekering/service/wisselen-zorgverzekering-tot-wanneer

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2019 om 20:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan had je die polis waarschijnlijk beter moeten lezen. Over welke verzekeraar gaat het hier?

marita5
door marita5 - Jan 6, 2019 om 21:01
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Liita ,

Er zijn niet veel zorgverzekeraars waarbij u tot 31 januari 2019 nog kunt wijzigen .

Lees in deze link de lijst , scroll naar beneden .

https://www.geld.nl/zorgverzekering/service/zorgverzekering-wijzigen-na-1-januari

LI
door LIITA - Jan 6, 2019 om 21:06
16 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor het overzicht Marita. Ga toch maar een klacht indienen bij de zorgverzekeraar. Ben hier niet tevreden over. In de brief staat dat je de hele maand telefonisch wijzigingen door kan geven.

marita5
door marita5 Jan 6, 2019 om 21:24
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , maar ik had graag geweten , welke zorgverzekeraar dit is .

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2019 om 21:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eerst stond het in de polis, nu in een brief. Wat stond er in die brief dan?

marita5
door marita5 Jan 6, 2019 om 21:59
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , het zou mij niet verbazen dat dit gaat over het gespreid betalen van het eigen risico .

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2019 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

https://www.geld.nl/zorgverzekering/service/zorgverzekering-wijzigen-na-1-januari

Zie de tabellen onderaan over diverse verzekeringen.

fi
door fisbel - Jan 7, 2019 om 04:33
851 Antwoorden / 3 Vragen

De wijzigingen betreffen uitsluitend de aanvullende verzekering. Voor wijziging van de basisverzekering is het helaas te laat.

panter22
door panter22 - Jan 7, 2019 om 09:22
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een brief gekregen van de zorgverzekeraar dat de polisvoorwaarden gewijzigd zijn en je tot 1 februari op kunt zeggen?