johandv
door johandv Jan 14, 2006 om 17:03
Geldzaken & recht

Ervaringen met Pretium carrier select?

Een oude dame vertelde mij dat ze na vele telefoontjes in zee gegaan is met pretium, een aanbieder van lage gesprekskosten. Kent iemand dit bedrijf en is bekend hoe ze er weer van af kan komen?

919 4 Rapporteer

ha
door harwin - Jan 16, 2006 om 21:16
16 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben ook lid geworden van pretium carrier select geloof ik maar dan hoef je helemaal niets te betalen toch ik mocht het vrijblijvend 1 jaar proberen ofzo. Je kan dan op een veilingsite dingen kopen ofzo ik snapte er niet van die verkoper was nogal opdringerig

ch
door chippoa - Jan 26, 2006 om 15:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

NIET mee in zee gaan. Het zijn grote oplichters!! Je denkt alleen een contract voor telefonie te hebben en krijgt dan de zgn. gratis Privilege-Pas. Hiervoor wordt echter na 1 jaar een bedrag van 50 euro geïncasseerd, zijnde lidmaatschapsgeld!!!

Er zijn al vele gedupeerden, die onwetend hiervoor getekend hebben, en nu hiermee geconfronteerd worden. Niet doen dus!!

Succes met het vinden van een geschikte carrier!

Vriendelijke groet,

Tonny van Els

ve
door velden78 - Feb 15, 2006 om 16:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb twee zeer nare ervaringen met Pretium m.b.t. de laagste prijsgarantie. Ik bel nu met "bel1601" en die zijn veel goedkoper als pretium. Je moet formulieren invullen en het bewijs leveren. Het naast elkaar afdrukken van de tarieven accepteert men niet.

Het tweede geval van laagste prijsgarantei betrof de aanschaf van vliegtickets via vliegwinkel. Ik kocht op dezelfde dag 3 tickets AMS_SEA bij worldticketcenter en 3 tickets AMS-SEA bij vliegwinkel. Zelfde vluchtdata, zelfde tijden, zelfde toestel. Prijsverschil € 474.-

Ik claimde dezelfde dag het dubbele verschil. Na weigering naar mijn advocaat gestapt. Opnieuw weigerde Pretium de claim te betalen. Bij voorleggen aan de rechter in Haarlem (laatste optie) moest ik rekening houden met € 2000.- advieskosten van mijn advocaat.

Advies: Je krijg gelijk, maar je krijgt de kosten vaneigen advocaat niet terug.

mo
door mosie - Feb 20, 2006 om 21:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik onderschrijf de andere reacties: niet met Pretium in zee gaan,
vanwege de twee al eerder genoemde redenen (prijsvergelijking wordt
nooit geaccepteerd en uitbetaald en de kosten voor de Pas). Als de oude
dame in uw vraag nu ook akkoord is gegaan met zo'n pas, dan zit er
niets anders op dan de verplichte termijn uit te zitten. Is de dame
alleen akkoord gegaan met telefonie via Pretium, dan kan zij (of u)
gemakkelijk instellingen terug zetten via 0800-1273. Hier kunt u heen
bellen vanaf de aansluiting van de "oude dame" en kiezen voor de opties
instellingen wijzigen, alle instellingen gelijktijdig wijzigen en
vervolgens de instellingen verwijderen. Binnen 24 uur belt zij dan weer
via KPN. Succes ermee.