we
door wendymuts Feb 25, 2008 om 21:55
Geldzaken & recht

Euro lotto service

Op 20 februari kreeg ik de mail dat ik de dagwinnaar was geworden en 4000 euro had gewonnen. Na op internet gekeken te hebben zag ik alleen maar negatieve verhalen. Ik wilde het zekere voor het onzekere weten en heb iemand die er verstand van heeft laten kijken naar de spelregels en de mail die ik gehad had. Die kon geen addertjes vinden. Er stond wel duidelijk bij dat we minimaal 1 maand mee moesten spelen. Je moest je prijs innen door op een link te klikken en te accepteren dat je een maand mee ging spelen. Er stond duidelijk dat ik gegarandeerd had gewonnen.

Dus ik heb hem geactiveerd........ en toen begon de ellende. Ik belde naar het bedrijf in oostenrijk en kreeg een mevrouw aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak. Ik vertelde haar dat ik de mail had gehad en dat ik het lot geactiveerd had. Ik vroeg wanneer ik de 4000 euro op mijn rekening kon verwachten. Ze zei mij dat ik nog helemaal niet gewonnen had en dat ik KANS maakte op die 4000 euro. Dit zou pas bekend worden na 31 december 2008. Volgens haar stond in regel 1 dat ik kans maakte en dat de actie liep tot 31 december 2008. Ik las de regels en daar stond alleen dat de actie tot 31 december 2008 liep en dus niet dat ik KANS maakte. Toen ik haar dat zei werd het haar te heet onder haar voeten en legde ze de hoorn neer. Vervolgens heb ik een mail gestuurd en daar tot de dag van vandaag nog geen reactie op gehad. Vanmorgen zijn we naar het juridisch loket gegaan om te vragen hoe het zat. De medewerkster heeft er ook naar gekeken en die kon ook geen addertjes vinden en ik heb gewoon recht op die 4000 euro! Net als al die andere mensen die die mail hebben gehad.

Graag zou ik in contact komen met mensen die net zo stom zijn geweest als mij om het lot te activeren. Heeft iemand hier ook nare ervaring mee en wat hebben jullie eraan gedaan?????

3739 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 25, 2008 om 22:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Juridisch loket kon geen addertjes vinden ?

Dit zijn gewoon oplichtingspraktijken ;-(

Hier zijn meer mensen die de mail ontvingen te vinden;

---Oplichters gebruiken logo Euromillions op internet

Op het internet circuleert momenteel een e-mail van Euromillions die de winst van een prijzenpot aankondigt voor de gelukkige ontvanger. De Nationale Loterij en de Kansspelencommissie waarschuwen echter dat het gaat om een vorm van internetfraude. --------

TROS Radar :: Bekijk onderwerp - Euro Lotto Service

we
door wendymuts - Feb 25, 2008 om 22:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja het kunnen wel oplichtingspraktijken zijn, maar ze moeten gewoon die 4000 euro betalen! En daar zullen we voor vechten ook.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 25, 2008 om 22:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Wendy,

Als het juridisch loket geen addertjes kan vinden en in de voorwaarden niet staat dat u KANS maakt, maar botweg dat u 4000 euro gewonnen heeft mits u voor minimaal 1 maand meespeelt, dan is dat dus de enige voorwaarde en daaraan voldeed u.

Er is al eerder een uitspraak van een rechter geweest waarbij een dergelijke aanbieder veroordeeld is tot leveren van het beloofde, omdat de aanbieding zo alleen te lezen was. Dat was duidelijk niet de intentie van de aanbieder.

Mogelijk zit hier ook een klein foutje in de tekst waar ze op nat kunnen gaan.

Als u dat wilt en het risicogeld er voor over heeft, zou u een rechtszaak aan kunnen spannen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft is dat zeker een overweging waard, want bij winnen brengt zoiets op dit niveau zeer veel positieve publiciteit voor hen. De strijdwaarde is met 4000,- zeker voldoende. Misschien wil het juridisch loket vooraf een inschatting op winst maken.

Persoonlijk zie ik niets in loterijen. Heb daar de nodige scepsis bij.
Daarom dit advies:
Leg het geld dat u in loterijen zou willen stoppen, in op een spaarrekening met redelijke rente (>4 % is nu mogelijk).
Dan heeft u nooit nieten en op termijn zelfs de hoofdprijs. Niet de KANS daarop, maar ZEKER.

Hardware ERror MAN.

va
door vandun - Feb 25, 2008 om 23:05
15 Antwoorden / 19 Vragen

Ik ben ook zo stom geweest.Maar er stond inderdaad dat je het zou winnen en nergens 1 woord over kans.

hutch
door hutch - Feb 25, 2008 om 23:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Wendy,

het is één grote nepperij:

Zie ook: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=25472&qid=359694

Bij het 'bezoeken' van de site: www.playels.net, krijg ik het volgende te lezen (hierbij aangetekend dat ik niet mee doe, niet gedaan heb en ook nooit zal doen!):

"Uw persoonlijk prijsnummer is reeds geactiveerd.
Uw wordt in 10 seconden nach onze website geleid
."

Alleen al die laatste zin zegt al heel wat. . . . .

Dit bedrijf 'liegt en bedriegt'. Formeel noemt men dit: misleiding.

Gr. Hutch

stacey
door stacey - Feb 25, 2008 om 23:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ja het kunnen wel oplichtingspraktijken zijn, maar ze moeten gewoon die 4000 euro betalen! En daar zullen we voor vechten ook.--

Ik wens je veel succes, justitie hier kan niet eens nederlandse oplichters aanpakken, die gasten in het buitenland die zitten heeeel ver weg verstopt ;-( en komen er zo mee weg

he
door heuvelp - Mar 10, 2008 om 13:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wendymuts,

Hier Petermuts.. ook ik ben erin gestonken en voel me vreselijk genomen! In de mail van 21-2-08 was ik (ook) Dagwinnaar en er stond geen letter Chinees in de tekst. Van nature ben ik niet naief maar door dit soort misleidingen wordt je zelfbeeld even op de proef gesteld.
Heb er enkele mailwisselingen opzitten en er wordt vrolijk verteld dat ik kanshebber ben.. net als al die anderen dus. Heb per direct mijn lidmaatschap opgezegd (per mail) en hoop dat de ellende hiermee af is en dat de 4000,- alsnog mijn kant op komt!

Groeten,
Peter

ma
door marse028 - Jul 2, 2008 om 16:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm, ik ben dus net ook zo stom geweest. Ik dacht , ik kijk wel wat er gebeurd als ik dat nummer activeer en ik kwam op een pagina waar ik van alles in moest vullen en dat heb ik gedaan. Alleen heb ik het vinkje waar ik in aangeef mee te willen spelen uitgevinkt en heb dus ook geen bank of visa nummer in gevoerd. Ik neem dan dus ook aan dat ze geen geld van mijn rekening af kunnen schrijven???? Weet iemand hier toevallig meer over, of zijn jullie wel mee gaan doen aan deze loterij?? Ik kwam ook in de voorwaarden tegen dat de "winaar" niet verplicht is tot afname van één of ander. Dus je zou denken dat je inderdaad recht hebt op die € 4000,=, toch?? Ik ben benieuwd naar reacties hierop. En ik zou er ook best werk van willen maken. het komt inderdaad over alsof je het echt gewonnen hebt en ik kan het ook goed gebruiken moet ik zeggen.....