Re
door Reinira Dec 11, 2016 om 16:50
Geldzaken & recht

Extra aflossen

Ik heb een bedrag extra boete vrij af gelost  ik heb een annuiteit hypotheek
  Nu
heeft Delta  LLod  dat bedrag   niet afgetrokkeen  van de hoofdsom,  maar verrekend in de maandelijkse aflossingen  die  ze verminderd hebben

 Is dat normaal mijn maandelijse aflossing was al niet hoog

Ik wilde eerder van mijn hypotheek schuld af  niet de lasten omlaag. anders had ik niet afgelosd   nu is het ook geen aflossing
 wat vinden jullie???
  ( ps altijd goed optijd betaald nooit geen problemen )

2073 8 Rapporteer

ph
door philip36 - Dec 11, 2016 om 17:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dan had u dat aan Delta Lloyd moeten laten weten.
Standaard zal wel zijn dat de looptijd hetzelfde blijft maar de maandelijkse kosten, door de extra aflossing, lager worden.
Dus laat Delta Lloyd weten wat uw bedoeling was met die extra aflossing, maandelijkse kosten gelijk maar looptijd korter.

Ni
door Nientje1980 - Dec 11, 2016 om 17:22
46 Antwoorden / Vragen

Hoe weet u dat uw bank het bedrag niet heeft afgetrokken van uw hoofdsom?
Staat dit dan niet op uw overzicht vermeld?
Als ik een extra aflossing doe op mijn hypotheek, word het totaalbedrag lager, en daardoor mijn maandbedrag ook.
de looptijd blijft echter hetzelfde. Zover ik weet is dit de normale gang van zaken mbt extra aflossingen.

ph
door philip36 Dec 11, 2016 om 17:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk heeft de bank de extra aflossing van de hoofdsom afgetrokken.
De looptijd van de hypotheek is hetzelfde gebleven waardoor de maandelijkse kosten lager worden. TS wilde liever de maandelijkse kosten gelijk houden waardoor de looptijd wat korter zou worden. Of dat mogelijk is bij Delta Lloyd?

Ni
door Nientje1980 Dec 11, 2016 om 17:40
46 Antwoorden / Vragen

Zover ik weet is dat niet mogelijk nee. (Ook niet bij andere verstrekkers trouwens, met deze hypotheekvorm)
Maar was erg verbaasd over TS zijn stelling dat het afgeloste bedrag volgens hem niet van de hoofdsom is afgetrokken. Vandaar mijn vraag aan de TS.

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2016 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die extra aflossing van tevoren aangekondigd? En hebt u ook aangegeven dat u hetzelfde maandelijkse bedrag wilde blijven betalen!

En het is natuurlijk wel afgetrokken van de hoofdsom, en omdat die hoofdsom nu lager is betaald u ook minder rente.

diumenge
door diumenge - Dec 11, 2016 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een gebruikelijke gang van zaken. Het verschil tussen de oude en nieuwe aflossing kunt u wegzetten en later weer voor een extra aflossing gebruiken.

ja
door janf43 - Dec 11, 2016 om 18:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

Fiscaal is het toch de aantrekkelijkste oplossing om de looptijd van de hypotheek zo lang mogelijk te houden. U kunt de ruimte in uw budget gebruiken om te sparen en eind volgend jaar weer een deel af te lossen. Uiteindelijk komt u op die manier ook sneller van uw hypotheek af.

ph
door philip36 Dec 11, 2016 om 18:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nou met de lage spaarrente van tegenwoordig toch niet zo aantrekkelijk.

jantje7
door jantje7 Dec 11, 2016 om 19:04
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Hoe eerder u van uw hypotheek af bent, hoe eerder u het huurwaardeforfait niet hoeft bij te tellen. Weinig rente betalen leverd geen winst op zodra het minder is als het huurwaardeforfait.

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2016 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar fiscaal aantrekkelijk aan? In uw voorstel gaat de Ts maandelijks een bedragje opzij leggen, tegen super minimale rente, en aan het eind van het jaar gaat het naar de hypotheekbank. En betaalt hij daardoor volgend jaar pas minder rente.

diumenge
door diumenge Dec 11, 2016 om 19:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

We weten niet hoe lang de hypotheek al loopt, bij een annuiteitenhypotheek is de rente in het begin hoog en tegen het einde minimaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2016 om 20:38
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Als u dat anders wil is er maar één manier: contact opnemen met uw hypotheeknemer = Delta Lloyd.

newmikey
door newmikey - Dec 11, 2016 om 20:47
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik wilde eerder van mijn hypotheek schuld af  niet de lasten omlaag. anders had ik niet afgelosd   nu is het ook geen aflossing"

Natuurlijk is het wel aflossing, het totaalbedrag van de schuld is immers omlaag gegaan? Daarmee blijft er dus minder over om per maand aan aflossing te betalen. Je kunt uiteraard met een aflossing ook de looptijd verkorten maar aangezien dat minder voordelig is voor u zal de bank dat niet zo maar uit zichzelf doen. U maakt dan immers korter gebruik van renteaftrek. De bank weet dit en kiest de voor u voordeligste optie - het zou pas vreemd zijn als ze dat niet deden.

ne
door neodutchio - Dec 12, 2016 om 11:08
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een extra aflossing moet altijd van te voren worden aangegeven. Als u zo ineens geld overmaakt wordt dit inderdaad verrekend met de eerstkomende periodieke betaling. Op de site van Delta Lloyd is een formulier te vinden die u moet invullen. Daarna kan er tot een max bedrag extra worden afgelost.

diumenge
door diumenge Dec 12, 2016 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De aflossing is niet verrekend met de eerstkomende periodieke betaling. De toekomstige maandelijkse aflossing zijn verlaag vanwege het afnemen van de schuld.

ne
door neodutchio Dec 12, 2016 om 16:06
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dan is dat een andere regeling waar ik toendertijd 'last' van had. In ieder geval moet het van te voren schriftelijk word aangegeven als er een extra aflossing gedaan wordt.