eg
door egni Dec 9, 2003 om 14:48
Geldzaken & recht

Faillissement

1 jaar geleden heb ik een 3-en 2 zits bankstel gekocht, nu is het zitgedeelte van het bankstel doorgezakt en de bankkraakt als je er op gaat zitten. Nu blijkt het bedrij waar ik het bankstel gekocht heb failliet te zijn. Het bedrijf was cwb erkend en ik heb een garantie van 3 jaar. Wie kan mij helpen met tips voor het nog te behalen recht op mijn garantie als dat er uberhapt nog is???

828 9 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:17
113 Antwoorden / 1 Vragen

Leg u vraag voor bij het CWB, vermoedelijk kunnen zij u verder helpen. In elk geval met de garantie! Kijk voor de organisatie op www.cbw.org

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:17
113 Antwoorden / 1 Vragen

Even een correctie, bedoel je nu CBW of CWB? Ik denk het eerste, ik gebruik perongeluk beide afkortingen

eg
door egni - Apr 16, 2004 om 12:17
12 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Gepriso,

Hartelijk dank voor uw reactie, echter hanteert CBW dat de garantievoorwaarden in zijn totaal vervallen bij faillissement wat zou u denken wat ik eventueel nog zou kunnen doen? Ik ben echt radeloos en baal ontzettend van mijn bankstel en uiteraard ook van het faillissement van het bedrijf.

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:17
113 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gelijk, de garantie wordt niet overgenomen. Doordat de overeenkomst is gedaan met een inmiddels failliet bedrijf, kunt u daar niets meer halen. De enige mogelijkheid is dat je probeerd de fabrikant te vinden en samen met hem tot een oplossing te komen. Als je de fabrikant niet kunt vinden ga dan eens na een andere winkel en vraag daar wie de fabrikant is van uw type bankstel. Succes!

eg
door egni - Apr 16, 2004 om 12:17
12 Antwoorden / 6 Vragen

Kan ik dat dan gewoon bij een willekeurig bedrijf gaan vragen zullen ze mij dan deze informatie kunnen verstrekken???

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:17
113 Antwoorden / 1 Vragen

Zij zijn op de hoogte, of u het krijgt dat kan ik niet direct zeggen. Je kunt het natuurlijk ook bij meerdere bedrijfen proberen, en het CBW zal het ook wel weten. Bel maar met het CBW en vraag het ze. Je kunt altijd proberen. Als je een merknaam hebt van de bank kun je het waarschijnlijk ook wel op internet vinden.

eg
door egni - Apr 16, 2004 om 12:17
12 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je wel voor alle informatie die je me gegeven hebt, echter heb ik ik geprobeerd naar het merk te zoeken op internet naam bankstel: Leder BV Bovine maar kan hier niets van vinden ben nl ook niet erg handig met internet(Weet je misschien nog een zoektipje hiervoor?)

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:17
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even voor je gezocht, maar het is niet te vinden. Waarschijnlijk hanteren ze eigen merknamen. Alleen de curator kan je dan nog verder helpen.

ju
door juridifix - Apr 16, 2004 om 12:17
20 Antwoorden / 0 Vragen

vraag bij de kamer van koophandel naar leder bv bovine en zoek contact.
suc6