Ile
door Ile Mar 6, 2018 om 22:55
Geldzaken & recht

Fout in contract

Beste Mensen, Vandaag ben ik er achter gekomen dat er een fout in mijn contract staat. De ingangs datum is later dan de eind datum. Bij de einddatum had 2018 moeten staan. Dit staat er in:

1.1 De werknemer treedt met ingang van zaterdag 11 november 2017 in dienst bij de

werkgever. De wettelijke proeftijd bedraagt een maand.

De werknemer is aangenomen voor bepaalde tijd.

De arbeidsovereenkomst eindigt op 11 juni 2017 van rechtswege, zonder dat opzegging

of een andere handeling is vereist.

Weet iemand wat ik nu moet doen en of dit contract wel geldig is?

Alvast bedankt!!

11952 9 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Mar 6, 2018 om 23:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat zei je werkgever? Neem eerst contact met je werkgever op, een fout kan iedereen maken.

Ge
door Genee - Mar 6, 2018 om 23:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De einddatum laten corrigeren.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2018 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is natuurlijk echt gewoon een tikfoutje. Natuurlijk is het contract geldig tot 11-06-2018.

Waarom zou u iets moeten doen?

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2018 om 23:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij gewoon een type fout die gecorrigeerd kan worden. Moet zo gepiept zijn in: 11 Juni 2018!

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2018 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De werkgever moet echter wel één maand voor het einde van het contract aanzeggen dat het niet verlengd wordt, anders is hij een schadevergoeding verschuldigd.

Lees hier.

https://www.arbeidsrechter.nl/wwz-aanzeggen-einde-contract-bepaalde-tijd

Dus die zinsnede in het contract dat opzegging niet vereist is,  is niet rechtsgeldig.

uwjurist
door uwjurist - Mar 7, 2018 om 08:50
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De aanzegplicht geldt niet bij contracten van 6 maanden en korter.

Die plicht heeft ook niets met opzeggen te maken. De bepaling dat de tijdelijke arbeidsovereenkomst van rechtswege eindigt is gewoon geldig. De overeenkomst eindigt, maar indien er een aanzegplicht bestaat en werkgever houdt zich daar niet aan, moet hij langer loon betalen (maximaal een maand). Maar de werknemer hoeft daarvoor niet te werken.

Laat de typefout even herstellen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2018 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het contract duurt zeven maanden.

ma
door marleenvanh Mar 7, 2018 om 15:23
452 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad Tijger1 ik had ook al zitten tellen....

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2018 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik schreef per abuis dat opzegging vereist zou zijn, dat is niet correct.

Maar er staat in het contract “of een andere handeling is vereist”. Dat is niet juist. Er moet een aanzegging gedaan worden.

panter22
door panter22 Mar 7, 2018 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Of het nu opzeggen of aanzeggen is, de werkgever moet uiterlijk 1 maand van tevoren laten weten over hoe nu verder. Het is een overeenkomst van 7 maanden. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/kabinetsplannen-positie-flexwerkers/aanzegtermijn-tijdelijke-arbeidsovereenkomst

ma
door marleenvanh - Mar 7, 2018 om 15:23
452 Antwoorden / 1 Vragen

Het is m.i. gewoon LOGISCH dat dit niet kan. Dat de einddatum niet juist KAN zijn. Gezien de begindatum en de rest van de tekst van dit contract. Gewoon even aanpassen in overleg met de werkgever, allebei opnieuw ondertekenen en de oude in de shredder. Probleem opgelost.

mo
door mof - Mar 8, 2018 om 09:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw dienstverband wordt niet bepaald door uw contract maar of u daadwerkelijk ergens werkt en betaald wordt.
U kunt ook zonder schriftelijk contract een dienstverband hebben.
Een typefout waarop u nu doelt maakt het contract niet ongeldig, zeker niet als er vooraf voldoende informatie is verstrekt over de duur
van uw contract en de bijbehorende arbeidsvoorwaarden.