Foutieve afschrijving bouwdepot ING
2 weken geleden kwamen wij tot de ontdekking dat de ING uit ons bouwdepot een bedrag van € 605,- afgeschreven heeft. Deze factuur hebben wij niet ingediend en moest uit een ander bouwdepot afgschreven worden.
Wij hebben gelijk aan de bel getrokken en het zou direct opgepakt worden. De ING gaf toe dat het inderdaad een fout was die niet gemaakt had mogen worden.
Nu zijn we inmiddels 2 weken verder, heb ik 4x gebeld omdat het niet gecorrigeerd is terwijl het toegzegd was. Nu heb ik weer de belofte gekregen dat het nu dan toch echt in orde gemaakt zou worden. Wij hebben er een hard hoofd in....
Inmiddels hebben we een klacht ingediend, nog niets van gehoord uitetaard en een melding gemaakt bij de MFA.
Welke stappen kunnen we nog meer zetten om de druk wat op te voeren? Wij willen ons geld terug...
Alvast bedankt!
Groeten Manon
Maar even afwachten wat het antwoord op de klacht is.
Het is nog maar 14 dagen geleden. Je moet de bank de tijd geven om eea te regelen.
Natuurlijk geef ik de bank tijd om wat te regelen. Maar ze hebben inmiddels 4x beloofd dat het binnen 3 dagen weer op de rekening zou staan. Het gaat om geld wat ik moet gebruiken voor mijn verbouwing dus 8 weken wachten op een reactie van de klacht duurt te lang.
Hoe kom je aan 8 weken?
Inmiddels (slechts) twee weken verder, dan zal uw geduld nog wel even op de proef worden gesteld.
Overigens geen reden tot zorg aangezien het e.e.a. netjes zal worden gecorrigeerd.
Dat geld is trouwens niet van u maar van de bank en u mag het alleen maar even lenen om het later weer terug te betalen. ;-))
Er is inmiddels 4x beloofd dat het gecorrigeerd zou zijn. Iedere keer is er weer iets waardoor het niet gebeurd is.
Het geld is wel degelijk van mijzelf aangezien de overwaarde van mijn vorige huis in de hypotheek zit en ik keurig moest overschrijven naar de notaris voor de overdracht. Wij kunnen nu niet verder met de verbouwing omdat het geld niet in het bouwdepot zit.
Als u door 695 euro niet verder kunt met uw verbouwing is het wel heel erg.
Lijkt mij ook, daar komt zelfs een klusjesman niet voor.
De Ombudsman van KiFiD benaderen en zie https://www.kifid.nl/de-ombudsman-biedt-effectieve-hulp-bij-financiele-klachten/
Bedankt! Ik ga de link even bekijken.
Houd er dan wel rekening mee dat als je naar het Kifid of de Ombudsman gaat dat je nog veel langer moet wachten, want je denkt toch niet dat die instanties alles laten vallen omdat jij te ongeduldig bent om te wachten en de ING de kans te geven om...
@THECLA58 Bij het KiFiD zal men aangeven dat er eerst een schriftelijke reactie van de bank zal moeten zijn maar als dat lang duurt zal men de bank daarop attenderen!
Geen stappen ondernemen. Afwachten... je denkt toch niet niet dat de MFA alles laat vallen om jouw klacht meteen in behandeling te nemen? Denk dat daar wel andere zaken prioriteit hebben. Ook ING moet de kans hebben om het goed uit te zoeken. Trouwens ze hebben geen deadline gegeven waarop het afgehandeld is.
Patience is a virtue... Oftewel geduld is een schone zaak...
Wow wat vijandelijke reactie. Waar zeg ik dat ik verwacht dat de MFA alles laat vallen om mij te helpen? Misschien moet je geen aanname doen.
De ING heeft inmiddels 4x vertelt dat het morgen opgelost zou zijn dus er is wel degelijk een deadline gegeven. 4x dus...
Iedere keer verzinnen ze weer iets nieuws waarom ze het niet in orde hebben gemaakt. En daar gaat het dus mis. Ben niet ongeduldig maar wil graag dat beloftes nagekomen worden.
Het KiFiD is DE klachtmogelijkheid en het is aan iedereen vrij om het KiFiD te benaden op het moment dat hij/zij denkt dat het zinvol is.
Ik verwacht zonder meer dat het gecorrigeerd zal worden, maar als u iedere keer gaat bellen en klagen, wordt u onderop de stapel gelegd.
Waarom steeds bellen? Heeft u iedere keer dezelfde medewerker gesproken? Mogelijk niet, veel mensen werken parttime en vandaag de dag weet de één niet wat de ander doet..
Stuur een brief naar het hoofdkantoor, dan heeft u het zwart op wit en vraag binnen 2 weken te reageren of te corrigeren.
"Heeft u iedere keer dezelfde medewerker gesproken? Mogelijk niet, veel mensen werken parttime en vandaag de dag weet de één niet wat de ander doet."
We leven niet meer in 1980. Advies en service afdelingen hebben de volledige communicatie met klanten in CRM systemen waardoor collega's eenvoudig dossiers kunnen overnemen of raadplegen om klanten te helpen met problemen of vragen.
Leefden we nog maar in de jaren '80 wat betreft personeel.
Ik heb ruim voldoende werkervaring dat ik weet dat niet iedere medewerker het CRM-systeem 100% bijhoudt (ook ervaring). Grote banken werken trouwens met een callcenter, ik dacht Yource.
Niet verder kunnen met verbouwen omdat er € 605,00 (onterecht maar tijdekijk) is afgeschreven ?
Overigens het geld van de overwaarde van de oude woning zit in de huidige woning en op staat los van het bouwdepot.
Wie of wat is de MFA ?
@mein33, Multi Factor Authenticatie. Maar denk niet dat dit van toepassing is hier.
;-))
MaFiA?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer