Foutieve factuur, wat nu?
Goedenavond,
Mijn vriend en ik hebben enige tijd geleden een huis gekocht. Omdat het huis 1,5 jaar leeg had gestaan, moest de ketel opnieuw 'op gang gebracht worden'. Wij zouden een nieuwe ketel krijgen, maar voordat deze geplaatst kon worden, moesten we 2 weken zien te overbruggen. We hebben vervolgens een bedrijf ingeschakeld om dit te doen. Er werd een prijsindicatie van €200 gegeven. De factuur blijkt nu €700 te zijn. Hiervoor heeft de ketel het 4 dagen gedaan. Ons is niet medegedeeld dat de factuur zou verdriedubbelen. Kunnen we onder de betaling uitkomen? Hebben jullie een voorbeeldbrief?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
--moesten we 2 weken zien te overbruggen--
--Hiervoor heeft de ketel het 4 dagen gedaan--
Snap ik niet helemaal............
Maar heb je iets zwart op wit ?
Een indicatie is Geen Prijsafspraak,
en was die indicatie voor die 2 weken of per week ?
Als je iets voor 2 weken besteld en je maakt er maar 4 dagen gebruik van is het niet altijd zo dat je dan ook maar 4 dagen hoeft te betalen.........
Hallo wvdbosse,
Allereerst ga ik géén bedrijf goedkeuren! Laten we wel zijn: Het gaat in eerste instantie om een prijsindicatie! Die wordt door de "aannemer" geschat door verschillende factoren: verwachte kosten in materiaal, arbeidsuren, vervanging onderdelen etc. Als blijkt dat na reparatie de onkosten hoger uitpakken dan geschat wordt de rekening navenant ook hoger.
Met een prijsindicatie kan je hier dus op wachten. Ik hamer dan ook altijd op een prijsafspraak.
Ik geef stacey hierin dus gelijk en zorg er voor dat je in de toekomst dit soort dure "fouten" niet meer maakt!
Succes.
G.
Hallo WvdBosse,
Bij een notaris is bij mij hetzelfde overkomen. Mondeling hebben wij een prijs afgesproken en achteraf kreeg ik een veel hogere factuur. Ik heb hem opgebeld en gezegd dat ik het niet ga betalen, deze prijs hebben wij niet afgesproken. Stuur maar een factuur met het bedrag dat wij hebben afgesproken. Binnen enkele dagen kreeg ik een factuur met het bedrag dat wij hebben afgesproken.
Nu is het gelukt maar de volgende keer kan het mis gaan. Dus prijs afspraken en opdrachten schriftelijk vastleggen. Als hij niets wil vastleggen stuur je zelf een briefje of mailtje met de afspraken. Laat hem niet eerder aan de slag gaan.
Ik weet niet om wat voor bedrijf dit gaat of dit een eenmanszaak is maar probeer het maar.
Fiza
Een indicatie is geen prijsafspraak. Je had de definitieve prijs op schrift vast moeten laten leggen.
Dat hij het maar 4 dagen gedaan heeft is natuurlijk niet normaal, zeker niet voor dat geld.
Hebben zij vooraf een garantie gegeven dat ze hem weer goed aan de praat konden krijgen, en dat hij het minimaal 2 weken vol zou houden.
Jammer dat je niks op papier hebt.
Wat hebben ze gedaan voor die 700 euro? Dat is normaal de prijs, zonder BTW, als je zelf een ketel koopt. Je moet hem dan wel zelf ophangen, maar toch ...
Anicu,
Ik weet niet waar jij je combiketels koopt tegenwoordig, maar voordat geld krijg ik niet de ketel die ik wil.
Fiza,
Zou het kunnen zijn dat de notaris geen aantekening had gemaakt dat je een goedkopere prijs had afgesproken? Heb zelf in diverse branches offertes opgesteld en weet dat ze dat intern nog wel eens willen verdwalen.
wvdbosse,
Allereerst gefeliciteerd met jullie aankoop. Wel vervelend van die ketel. Maar ik denk (weet dus niet zeker) dat de installateur gewoon geprobeerd heeft de ketel weer te maken (dat was ook jullie bedoeling). Of de ketel het dan 4 dagen of 4 jaar moet doen maakt niet uit. Een onderdeel dat kapot is zal vervangen moeten worden. Achteraf bezien was het misschien handiger geweest om te wachten met verhuizen totdat de nieuwe ketel geïnstalleerd was. En tijdens het klussen kun je ook heel veel met koud water en een waterkoker (heb ik vorig jaar nog 6 weken lang gedaan. Geen enkel probleem).
Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk genoeg ben geweest in mijn verhaal. Onze oude ketel moest voor 2 weken worden gemaakt omdat we al moesten verhuizen. De installateur van de nieuwe ketel kon pas na 2 weken komen vandaar. Uiteindelijk is de oude ketel dus gemaakt voor €700,- en hij heeft het maar 4 dagen gedaan. Toen ging hij weer kapot, maar hebben we ervoor gekozen het zo te laten.
Waar ik vooral mee zit, is dat hij niet met ons heeft overlegd dat de rekening zou verdriedubbelen. Ik heb meermalig tegen hem gezegd dat we er max. €300,- voor over zouden hebben, omdat het maar ging om 2 weken. Hij heeft uiteindelijk verschillende onderdelen vernieuwd, maar als wij hadden geweten wat het ons zou kosten, hadden we dit niet gedaan. Ik ben van mening dat hij dit had moeten overleggen..Hij heeft wel gebeld over een expansievat voor €30,-, maar over een thermokoppeling voor €200,- heeft hij niks laten weten. Ik begrijp echt dat hij van tevoren niet precies kan inschatten hoe duur het gaat worden, maar ik heb zo vaak gezegd dat het niet te duur mocht worden, dat ik er gewoon niet over uit kan dat we nu zo'n factuur op ons bordje hebben gekregen.
Kunnen we hier nog mee? Of is dit een dure levensles voor ons?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer