wv
door wvdbosse Aug 10, 2010 om 20:13
Geldzaken & recht

Foutieve factuur, wat nu?

Goedenavond,

Mijn vriend en ik hebben enige tijd geleden een huis gekocht. Omdat het huis 1,5 jaar leeg had gestaan, moest de ketel opnieuw 'op gang gebracht worden'. Wij zouden een nieuwe ketel krijgen, maar voordat deze geplaatst kon worden, moesten we 2 weken zien te overbruggen. We hebben vervolgens een bedrijf ingeschakeld om dit te doen. Er werd een prijsindicatie van €200 gegeven. De factuur blijkt nu €700 te zijn. Hiervoor heeft de ketel het 4 dagen gedaan. Ons is niet medegedeeld dat de factuur zou verdriedubbelen. Kunnen we onder de betaling uitkomen? Hebben jullie een voorbeeldbrief?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

1697 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Aug 10, 2010 om 20:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--moesten we 2 weken zien te overbruggen--

--Hiervoor heeft de ketel het 4 dagen gedaan--

Snap ik niet helemaal............

Maar heb je iets zwart op wit ?
Een indicatie is Geen Prijsafspraak,
en was die indicatie voor die 2 weken of per week ?
Als je iets voor 2 weken besteld en je maakt er maar 4 dagen gebruik van is het niet altijd zo dat je dan ook maar 4 dagen hoeft te betalen.........

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 22:02
886 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hallo wvdbosse,

Allereerst ga ik géén bedrijf goedkeuren! Laten we wel zijn: Het gaat in eerste instantie om een prijsindicatie! Die wordt door de "aannemer" geschat door verschillende factoren: verwachte kosten in materiaal, arbeidsuren, vervanging onderdelen etc. Als blijkt dat na reparatie de onkosten hoger uitpakken dan geschat wordt de rekening navenant ook hoger.
Met een prijsindicatie kan je hier dus op wachten. Ik hamer dan ook altijd op een prijsafspraak.

Ik geef stacey hierin dus gelijk en zorg er voor dat je in de toekomst dit soort dure "fouten" niet meer maakt!

Succes.

G.

fi
door fiza - Aug 10, 2010 om 22:20
10 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo WvdBosse,

Bij een notaris is bij mij hetzelfde overkomen. Mondeling hebben wij een prijs afgesproken en achteraf kreeg ik een veel hogere factuur. Ik heb hem opgebeld en gezegd dat ik het niet ga betalen, deze prijs hebben wij niet afgesproken. Stuur maar een factuur met het bedrag dat wij hebben afgesproken. Binnen enkele dagen kreeg ik een factuur met het bedrag dat wij hebben afgesproken.

Nu is het gelukt maar de volgende keer kan het mis gaan. Dus prijs afspraken en opdrachten schriftelijk vastleggen. Als hij niets wil vastleggen stuur je zelf een briefje of mailtje met de afspraken. Laat hem niet eerder aan de slag gaan.
Ik weet niet om wat voor bedrijf dit gaat of dit een eenmanszaak is maar probeer het maar.

Fiza

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 10, 2010 om 22:47
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een indicatie is geen prijsafspraak. Je had de definitieve prijs op schrift vast moeten laten leggen.
Dat hij het maar 4 dagen gedaan heeft is natuurlijk niet normaal, zeker niet voor dat geld.
Hebben zij vooraf een garantie gegeven dat ze hem weer goed aan de praat konden krijgen, en dat hij het minimaal 2 weken vol zou houden.

Jammer dat je niks op papier hebt.

an
door anicu - Aug 10, 2010 om 22:53
110 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat hebben ze gedaan voor die 700 euro? Dat is normaal de prijs, zonder BTW, als je zelf een ketel koopt. Je moet hem dan wel zelf ophangen, maar toch ...

marcel75
door marcel75 - Aug 11, 2010 om 08:54
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0

Anicu,
Ik weet niet waar jij je combiketels koopt tegenwoordig, maar voordat geld krijg ik niet de ketel die ik wil.

Fiza,
Zou het kunnen zijn dat de notaris geen aantekening had gemaakt dat je een goedkopere prijs had afgesproken? Heb zelf in diverse branches offertes opgesteld en weet dat ze dat intern nog wel eens willen verdwalen.

wvdbosse,
Allereerst gefeliciteerd met jullie aankoop. Wel vervelend van die ketel. Maar ik denk (weet dus niet zeker) dat de installateur gewoon geprobeerd heeft de ketel weer te maken (dat was ook jullie bedoeling). Of de ketel het dan 4 dagen of 4 jaar moet doen maakt niet uit. Een onderdeel dat kapot is zal vervangen moeten worden. Achteraf bezien was het misschien handiger geweest om te wachten met verhuizen totdat de nieuwe ketel geïnstalleerd was. En tijdens het klussen kun je ook heel veel met koud water en een waterkoker (heb ik vorig jaar nog 6 weken lang gedaan. Geen enkel probleem).

wv
door wvdbosse - Aug 11, 2010 om 09:57
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk genoeg ben geweest in mijn verhaal. Onze oude ketel moest voor 2 weken worden gemaakt omdat we al moesten verhuizen. De installateur van de nieuwe ketel kon pas na 2 weken komen vandaar. Uiteindelijk is de oude ketel dus gemaakt voor €700,- en hij heeft het maar 4 dagen gedaan. Toen ging hij weer kapot, maar hebben we ervoor gekozen het zo te laten.

Waar ik vooral mee zit, is dat hij niet met ons heeft overlegd dat de rekening zou verdriedubbelen. Ik heb meermalig tegen hem gezegd dat we er max. €300,- voor over zouden hebben, omdat het maar ging om 2 weken. Hij heeft uiteindelijk verschillende onderdelen vernieuwd, maar als wij hadden geweten wat het ons zou kosten, hadden we dit niet gedaan. Ik ben van mening dat hij dit had moeten overleggen..Hij heeft wel gebeld over een expansievat voor €30,-, maar over een thermokoppeling voor €200,- heeft hij niks laten weten. Ik begrijp echt dat hij van tevoren niet precies kan inschatten hoe duur het gaat worden, maar ik heb zo vaak gezegd dat het niet te duur mocht worden, dat ik er gewoon niet over uit kan dat we nu zo'n factuur op ons bordje hebben gekregen.

Kunnen we hier nog mee? Of is dit een dure levensles voor ons?

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 11, 2010 om 10:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb je mijn bericht niet gelezen?

genius
door genius - Aug 11, 2010 om 10:26
886 Antwoorden / 4 Vragen
0

En heb je mijn bericht ook niet gelezen?

wv
door wvdbosse - Aug 11, 2010 om 10:34
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, wel gelezen.. Conclusie: Omdat ik niks op papier heb gezet, kan ik niks beginnen?

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 11, 2010 om 12:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tenzij je de mondelinge afspraak kan bewijzen, maar dat lijkt me onmogelijk.
Ik denk dat zij ook wel weten dat omdat je niks op papier had, je ze niks kan maken.
Beetje met voorbedachte rade van het bedrijf.

Geen bedrijf waar ik graag zaken mee wil doen.

Dus voor de volgende keer, leg alles schriftelijk vast.

genius
door genius - Aug 11, 2010 om 12:52
886 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote]Kunnen we hier nog mee? Of is dit een dure levensles voor ons?
Zoals eerder door mij aangegeven:[quote]Ik geef stacey hierin dus gelijk en zorg er voor dat je in de toekomst dit soort dure "fouten" niet meer maakt!G.

fr
door frinka - Aug 12, 2010 om 11:39
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een thermokoppel is eerder 20 dan 200 euro. Ik zou eens heel netjes bellen of de rekening wel klopt.

Helaas heb je van te voren geen goede schriftelijke afspraken gemaakt, dus je recht halen is lastig. Maar een vriendelijk telefoontje kan vaak beter helpen dan direct een kwaaie brief!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer