R
door R Houten Feb 10, 2023 om 13:56
Geldzaken & recht

Fraude Study Store?

Onze zoon Tygo (17) volgt sinds september een HBO-opleiding in Zwolle. Op aanraden van de school heeft hij toen boeken besteld bij 'StudyStore'. Vlak voor het begin van de opleiding gaf Studystore aan de boeken helaas niet te kunnen leveren. Tygo heeft zijn bestelling geannuleerd zoals de voorwaarden aangaven en direct via oa Bol.com de boeken nogmaals aangeschaft.

De annulering is geregistreerd en Study Store zou het totaalbedrag van 400 euro terugstorten. Je raadt het al; ondanks veel telefonisch en mailcontact is dit nog niet gebeurd. Drie weken geleden is toegezegd dat het in twee werkdagen overgemaakt zou worden. (Er zijn vaker toezeggingen gedaan.) Gisteren hoorden we dat het nog vier tot zes weken kan duren.

Kortom, we voelen ons aan het lijntje gehouden. En zeker voor Tygo gaat het om een flink bedrag. We vermoeden dat meer studenten gedupeerd zijn, vandaar ook bij jullie maar even deze melding!

2441 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 10, 2023 om 14:07
2066 Antwoorden / Vragen

Dat "op aanraden van de school" vind ik intrigerend, daar kunt u wellicht nog wat mee, hebt u dat zwart op wit? Voor de rest klinkt dit niet best, een studieboeken winkel die de studieboeken niet kan leveren, klinkt als gedoe met de leverancier, en dan het geld niet terugstorten. Alles bij elkaar ernstige signalen van financiële malaise.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2023 om 14:09
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt naar een deurwaarder gaan. Stuur eerst een gelijke brief en email met 14 dagen betaaltermijn. Met de melding als er niet betaald wordt binnen die 14 dagen dat u de vordering, met alle bijkomende kosten, uithanden geeft aan de deurwaarder. En dat de incassokosten voor de boekverkoper zijn.

th
door thisischris - Feb 10, 2023 om 14:19
3 Antwoorden / 4 Vragen

Als study story beloofd heeft dit terug te betalen moeten zij dit ook doen.
Wat vaak helpt is om een jurist contact met hun op te laten nemen.
Vaak is iets dan snel geregeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 10, 2023 om 15:16
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Een jurist met hen contact laten opnemen kost geld, beginnen met zelf een vordering aangetekend zenden is gemakkeliijker en ook goedkoper.

th
door thisischris Feb 14, 2023 om 11:14
3 Antwoorden / 4 Vragen

@heremietkreeft: mee eens, maar volgens mij heeft diegene die al een paar gedaan en worden afspraken niet nagekomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2023 om 15:14
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Op aanraden van de school besteld?? Welke school?? Hoe dxan ook, informeer die school dan over hetgeen waar ik nu naar verwijs en veel meer ontevredenheid ziet: https://nl.trustpilot.com/review/studystore.nl

  U kunt naleving van terugbetaling vorderen en zie dan https://www.wetrecht.nl/onrechtmatige-daad/ en https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en kunt u hier een voorbeeldbrief vinden: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/

U kunt als hiervoor al gezegd (@MAHADMA) ook een deurwaarder inschakelen of incassobureau maar dat kan dan mogelijk meer kosten dan zelf beginnen met het aangetekend verzenden van een brief met uw vordering. Dat kost u ca. € 10,00 aan porto kosten die u overigens ook kunt vorderen.

marita5
door marita5 - Feb 12, 2023 om 12:30
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo R Houten ,

Lees deze link , het moederbedrijf is : The Learning Network ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-studers-geen-boeken-en-geen-geld

Contact The Learning Network ,

https://thelearningnetwork.nl/nl/contact

mo
door mof - Feb 13, 2023 om 12:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vier tot zes weken is lang, maar niet zodanig uitzonderlijk dat het niet zomogen. Als antwoordop uw vraag sus: ja, het mag.

mo
door mof - Feb 13, 2023 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En van fraude is geen sprake, ook als ze niet terugbetalen. Dan zou er sprake kunnen zijn van oplichting.

Ci
door Ciskaaa - Feb 13, 2023 om 20:03
10 Antwoorden / Vragen

Deze club? Die stopt ermee...

"Te late leveringen, slechte communicatie en lang wachten op terugbetaling. Studystore in Kampen maakt een puinhoop van de distributie van schoolboeken aan studenten op mbo’s, hbo’s en universiteiten. Na een klachtenregen stopt het bedrijf per direct: 26 medewerkers verliezen hun baan." van schoolboeken maakt
Kamper leverancier van schoolboeken maakt puinhoop van distributie: bedrijf stopt per direct
https://www.destentor.nl/kampen/kamper-leverancier-van-schoolboeken-maakt-puinhoop-van-distributie-bedrijf-stopt-per-direct~aef350c8/

" Ben jij de dupe van de puinhoop bij Studystore? Dan komen wij graag met jou in contact. Stuur daarvoor een mail naar j.selles@destentor.nl"

va
door vanlotjegetikt Feb 14, 2023 om 12:50
809 Antwoorden / Vragen

Zet dit soort zaken maar op FB neer werkt veel beter.

ap
door apiejoepie - Feb 14, 2023 om 12:39
130 Antwoorden / 4 Vragen

u bent wel erg laat om het geld terug te krijgen als u al sinds september bezig bent