ec
door eckhardt_1 Jun 28, 2009 om 14:31
Geldzaken & recht

Garantie Sissy-Boy Zwolle

Ik heb vorig jaar een mooie bodywarmer gekocht bij Sissi-Boy van 80 euro!!! Na vier maanden ging hij verkleuren, ik ben teruggegaan naar de winkel, en kreeg een tegoedbon, ik was hier niet blij mee en heb het ook gezegd. Ik gaf ze een kans en ik dacht op dat moment nou een heel jaar voor de boeg met een aantal wisselingen in de winkel van kleding, er zit vast wel iets leuks bij, nou niet dus. Ik kom namelijk nooit bij de Sissy-Boy maar ik wilde een leuke bodywarmer en vond hem in deze winkel. I

n september verloopt de tegoedbon. Ieder seizoen ben ik wezen kijken in de winkel of er iets leuks hing om te kopen van de tegoedbon, helaas niets leuks voor mij, en ik woon niets eens in Zwolle (ik kwam er ook nooit omdat ik de rest van de kleding niet leuk vind) Gisteren ben ik naar de winkel gegaan om te melden dat ik mijn geld terug wil. De mevrouw probeerde eerst nog andere dingen te verkopen aan me. Ze zei dat ik ook wel iets van de doucheproducten zou kunnen kopen. Ik zei tegen haar dat ik dat anders ook nooit zou kopen en dat ik gewoon mijn geld terug wil, het is namelijk een productfout want de bodywarmer was verkleurd en hier kon ik niets aan doen.

Ik vind het zo'n misstand dat ik voor een productiefout mijn geld niet terugkrijg! Wat adviseren jullie mij? 80 euro is niet niks.



3020 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@eckhardt


Regeltjes: tegoed bon


Jammer: bodywarmer was produktiefout, niet meer te leveren = geld terug. Bon is aangenomen, kan lastig worden. (zie link)


Misschien nog een optie 'regeltjes: tegoed bon' uit te printen en mee te nemen naar de winkel???? Nooit geschoten is altijd mis. 'T is toch €80,-   Moeite wel waard m.i.  Wens je succes! 

ve
door verwijderd - Jun 28, 2009 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag eckhard,


Feit blijft dat je de tegoedbon hebt aangenomen en met die regeling accoord bent gegaan. Het is dan ook volstrekt niet gepast om nu je geld op te eisen. De winkel is immers niet verantwoordelijk voor het gegeven dat jij een bepaalde smaak hebt en iets anders (nog) niet hebt gevonden.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer