an
door annacora Mar 4, 2004 om 14:50
Geldzaken & recht

Garantie tot de deur

Wij hebben een bankstel gekocht bij de stam totaal wonen in rotterdam. ( aangesloten bij c.b.w ) De aankoop was op1-8-2002. De levering was op 7-10-2002.
Op 16-9-2003 hebben wij een klacht bij de stam ingedient over het bankstel wat ruim 4000 euro koste.
Het bankstel is op 7-10 door een service monteur gezien en die vond onze klachten terecht .Na veel bellen is ons bankstel pas op 20 januari opgehaald om retour te gaan naar de fabrikant voor beoordeling.
Wij hebben op 14 januari nog een brief gestuurd naar de stam dat we binnen een maand iets willen weten over de reactie van de fabrikant.
We hebben nog steeds niets vernomen van de stam meubelen.
Het duurt nu toch allemaal wel heel lang en in die tijd zitten we voor schut en zeer ongemakkelijk op een bruikleen bankstel.
Waar staan wij juridisch nu eigenlijk??? Hoelang kan de stam meubelen dit allemaal nog laten duren ??? zijn hier richtlijnen voor???
het liefste willen we geld terug, en hoe pakken we dit aan???.

1501 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:57
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

u kunt uw belangen/klachten laten behartigen door de consumentenbond (tel: 070-4 45 45 45), een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of, voor CBW-erkende winkels, bij de Geschillencommissie Wonen (tel: 070-310 5 310).

il
door iljamb - Apr 16, 2004 om 12:57
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Consumentenbond is niet echt aan te raden, ze hebben iets te veel begrip voor de andere partij en laten zich leiden door convenanten waar je als consument weinig aan hebt. Hou het op de redelijke hersteltermijn (2 maanden), stel het bedrijf in gebreke, vervolgens een hersteltermijn van 8 dagen, stel ze in verzuim en ontbindt de overeenkomst. Zeker wanneer ze niets van zich laten horen is het erg eenvoudig.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:57
76 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ga naar CBW of de St.DeOmbudsman (bekend van de BelBus in Kassa). Het lijkt me dat u vrij sterk staat. Laat u niet afschepen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer