kr
door kremer Jan 25, 2008 om 15:15
Geldzaken & recht

Garantie wehkamp

mijn vraag is deze 16 maand geleden hebben wij een leren bankstel gekocht met 3 jaar garantie nu waren de zittingen gescheurt van binnen er is een monteur geweest die heeft de kussens geplakt op 17 dec jl.met de kerst dus amper een dikke week later was het alweer mis dus mijn klacht weer gemeld bij wehkamp is weer een langs geweest die zei het is het beste om er nieuwe schuimrubber in te maken maar wehkamp stuurt ons nu een brief met de mededeling de klacht is een normaal gebruiksverschijnsel en de kosten worden in rekening gebracht waar slaat dit eigenlijk op er word bij ons alleen s,avonds op gezeten kleine kinderen hebben wij niett meer zijn allang het huis uit wie kan mij advies geven hoe pakken wij dit aan?

930 4 Rapporteer

door 4711 - Jan 25, 2008 om 16:21
885 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn normale winkels met 5 of 10 jaar volledige garantie dus kijk voor de koop ook altijd naar de garantie voorwaarden!
Ook de eventuele afschrijving in 3 jaar vind ik erg kort, dus soms is de plaatselijke duurdere toch goedkoper!

kiran
door kiran - Jan 26, 2008 om 15:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kremer

Interieur garantie Wehkamp binnen de 3 jaar:

1e jaar kosten van reparatie zijn 100% voor Wehkamp

2e jaar kosten voor rekening Wehkamp = 2/3

3e jaar kosten voor rekening Wehkamp = 1/3

Voor zover klopt het dus. Maar de klacht is terug gekomen. Het lijkt mij een fabrieksfout.

Ik heb nog enige info opgezocht over de Interieur Garantie. Letterlijk: Mocht in het 2e of 3e jaar een reparatie naar oordeel van Wehkamp's Servicedienst - duur gaan uitvallen, dan krijgt u een opgave van de kosten zodat u de beslissing in eigen hand houdt. Als een gebrek om welke reden dan ook onherstelbaar is dan krijgt u 6 maanden tijd om een vervangend artikel uit te zoeken.

U zou hiermee aan de slag moeten gaan. Want dat het een normaal gebruiksverschijnsel moet wezen? Nee hoor. Heb ook wel eens een leren bankstel van de Wehkamp gehad. 9 jaar op gezeten, zonder mankeren. En toen ik hem zat was, heeft hij ook weer een andere baas gevonden. Doet nog dienst!

Wordt de klacht niet naar wens afgehandeld, kunt u de klacht neerleggen bij: Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (u dient dit binnen 3 maanden te doen)

kr
door kremer - Jan 26, 2008 om 15:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

oke, dat ga ik zeker doen bedankt voor de tip

kr
door kremer - Jan 26, 2008 om 15:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja mooi praten wat binnen in kapot gaat is niet onze schuld dat kan bij een exsteem dure bank ook gebeuren .