xandor020
door xandor020 Jan 29, 2008 om 15:36
Geldzaken & recht

Geld en reizen

Hoeveel cash geld mag ik meenemen Nederland in als ik binnen een de EU reis?  (Ik heb documenten die verklaren waarom ik veel geld op zak heb en het is geen Nieuw EU land met beperkende regels.)

576 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2008 om 18:52
16888 Antwoorden / 202 Vragen

ik zie hier niets over beperkingen binnen de EU.

http://www.douane.nl/overig/verordening_liquide_middelen maar mogelijk kunt u elders op de douane site iets vinden. Doe anders voor alle zekerkeid navraag bij de ANWB.

xandor020
door xandor020 - Jan 29, 2008 om 18:54
180 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zie overal 10.000 als je  van buiten een EU land de EU in komt, maar niet hoe het binnen de EU is

poltol
door poltol - Jan 29, 2008 om 19:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Xandor,

Waarom zou er een beperking zijn? Het enige wat u kan overkomen is dat u in een verkeerscontrole verzeilt raakt en men daar wil weten waar de cash vandaan komt er waar het heen gaat. Als u een duidelijk antwoord heeft is er m.i. niets aan de hand. In de EU is er vrij verkeer van goederen. Moet dus "gewoon" kunnen.

Vr.gr. poltol