le
door lenny38 Nov 7, 2004 om 08:43
Geldzaken & recht

Geld terug??

Ik ben zo stom geweest om in goed vertrouwen een GSM te kopen via marktplaats (Ik had hier al vaker gekocht en nooit problemen gehad) Nadat ik het geld had overgemaakt, beweert de verkoper dat ze het geld niet ontvangen had, terwijl het wel bij mij op de afschrijving stond. Ik heb haar daar ook een kopietje van gemaild. Zij bleef erbij dat ze geen geld had ontvangen. Nu heb ik het geld terug kunnen laten boeken, maar zij boekt het dus telkens weer terug naar haar rekening. Mijn vraag is dus, is er een manier om toch mijn geld weer terug te krijgen. Alle e-mail verkeer heb ik nog. En ze reageert niet meer op mijn e-mails.

724 4 Rapporteer

te
door teune - Nov 7, 2004 om 09:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat een hele moeilijke zaak worden. Ik weet niet of je de betreffende advertentie bewaard hebt. Je zou dan het probleem voor kunnen leggen aan de webmaster van Marktplaats. Die heeft wellicht een adres achter dit e-mailadres. Mocht je in het bezit gekomen zijn van het daadwerkelijke adres, dan adviseer ik om een aangetekende brief te sturen waarin nogmaals om levering van de telefoon gevraagd wordt. Ik zou trouwens in ieder geval deaster van Marktplaats op de hoogte stellen van je ervaringen. Hij kan dan passende maatregelen nemen om herhaling, zoveel mogelijk, te voorkomen.

le
door lenny38 - Nov 7, 2004 om 10:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de webmaster al het probleem voorgelegd, zij hebben de adverteerster al geblokkeerd. De advertentie zelf heb ik niet meer, wel de adresgegevens en naam van de adverteerder. Misschien kontakt opnemen met een rechtswinkel??

mathieu_1
door mathieu_1 - Nov 15, 2004 om 01:18
35 Antwoorden / 0 Vragen

idd even contact opnemen met de rechtswinkel. Overigens is dit helemaal
geen moeilijke zaak. In jouw geval heb je onverschuldigd betaald (dat
kun je immers bewijzen met je bankafschrift) en geen GSM ontvangen. Je
kunt gewoon je geld terug eisen of alsnog levering van de telefoon.

le
door lenny38 - Nov 16, 2004 om 07:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!!  Ik ga er zo snel mogelijk achteraan en benieuwd of ze me kunnen helpen!