pa
door patric Mar 13, 2007 om 10:54
Geldzaken & recht

Geld terug ontvangen

Ik heb eind november 2 playstion spellen besteld via internet, de levertijd konden zij niet nakomen, dus heb ik de bestelling geanuleerd.Ik bel nu al 3 maanden voor mijn geld, maar er is telkens een smoes waarvoor ze het geld niet terug storten. Nu is het bedrijf overgenomen door een ander en wordt het nog lastiger om mijn geld terug te krijgen. Weet iemand hoe ik dat het beste aan kan pakken? Want om nu rechtsbijstand in te schakelen voor 60 euro..... 

699 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

cyvonne
door cyvonne - Mar 13, 2007 om 11:12
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

Terugeisen
Milica Antic is advocaat en gespecialiseerd in kopen via internet. Ze legt uit dat als een webwinkel niet levert binnen 30 dagen, je met een brief de koopovereenkomst kunt ontbinden en je geld kunt terugeisen. Krijg je daarop geen reactie, dan volgt de volgende stap.
Alleen als een webwinkel is aangesloten bij de overkoepelende organisatie Thuiswinkel.org (www.thuiswinkel.org), kun je naar de geschillencommissie, anders moet je naar de rechter en dat kan aardig in de papieren lopen. Als je zelf een advocaat in de arm neemt, ben je al snel een paar duizend euro kwijt. Heb je een rechtsbijstandverzekering, dan betaalt deze de kosten van de advocaat, of als de zaak wordt geschikt, krijg je een geldbedrag van de verzekeraar. Kom je in aanmerking voor gefinancierde rechtshulp, dan betaal je een eigen bijdrage die kan variëren van € 92 tot € 690,-

Risico
De kans is groot dat je in het gelijk wordt gesteld, want het bedrijf levert een wanprestatie. Maar ja, krijg je dan ook je geld terug? Als een webwinkel failliet is, wat waarschijnlijk het geval is bij Hardwaretotaal, kun je fluiten naar je centen omdat de consument uiteindelijk achter in de rij van schuldeisers staat.
Hoewel het gebruikelijk is om vooraf het gehele bedrag te betalen, is daar dus een groot risico aan verbonden. Ter bescherming van de consument zou het beter zijn om maximaal 50% vooruit te betalen. Als een bedrijf 100% vooruitbetaling heeft opgenomen in haar voorwaarden, kun je je hiertegen verzetten door een brief te sturen, waarin je aangeeft niet akkoord te gaan. Dit moet je doen vóór je betaalt, want als de betaling eenmaal gedaan is, ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van het bedrijf. De webwinkel is verplicht om te leveren, ook als je maar 50% hebt vooruitbetaald.


Toevallig is dit onderwerp zaterdag in Kassa geweest. Dit is het stuk wat op de site zelf staat. Veel succes met het terugeisen van uw geld. 60 euro is niet iets om zomaar te laten liggen vind ik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2007 om 12:35
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

aanvullend op het al m.i. uitstekende antwoord: quote: Want om nu rechtsbijstand in te schakelen voor 60 euro..... Ja, juist wel doen. Al is het alleen al om te voorkomen "dat men er (weer) mee weg komt. In feite kan sprake zijn van oplichting. Herhaald, juist wel melden aan uw rechtsbijstandsverzekeraar want die heeft u daar toch voor? 

stacey
door stacey - Mar 13, 2007 om 17:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

-- Want om nu rechtsbijstand in te schakelen voor 60 euro..... Ja, juist wel doen. -Kans bestaat dat ze voor zo`n `laag`bedrag niets doen.


(zul je in de voorwaarden na moeten kijken)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer