hu
door hutsefluts Jun 8, 2010 om 22:15
Geldzaken & recht

Geleverd kozijn lekt

Anderhalve maand geleden zijn via de vereniging van eigenaren een groot aantal kozijnen geplaatst in een aantal woningen, door een kozijnenfirma. Na oplevering heb ik bij de vereniging van eigenaren verwittigt van het feit dat mijn kozijn lekt. Ondanks herhaald toezegging dat de kozijnenfirma contact met mij op zou nemen is dit tot op heden niet gebeurd.

Mijn vraag is: Welke stappen moet / kan ik redelijkerwijs ondernomen hebben voordat ik bijvoorbeeld rechtsbijstand in ga schakelen?

Overigens ben ik niet de enige woningeigenaar met probleem aan de geleverde kozijnen.

1871 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2010 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutsefluts

Advies: verzamel de bewoners met problemen en maak een vuist naar de VVE. Heeft dat geen sukses, schakel dan de rechtbijstandverzekeraar in.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik een "in gebreke stelling" ingediend had, kreeg ik een interessant argument.

De vereniging van eigenaren, klinkt eigenlijk logisch, dat ben ik zelf, samen met mijn buren. Bij mezelf en mijn buurman klagen daar schiet ik niet veel mee op.

Mijn klacht heb ik neergelegd bij een bedrijf dat zich omschrijft als "VvE- en vastgoedmanagement" en wat voor ons, de bewoners, dus het "VvE-management" voor de rekening neemt.

Dit bedrijf heeft vervolgens alles geregeld/gecoordineerd met de kozijnenleverancier en dat is de reden waarom ik in de veronderstelling ben/was dat dit VvE-managment in gebreke blijft. Het argument van hen is echter "De firma Horsten werkt in opdracht van de Federatie, niet in opdracht van [VvE-managementbedrijf].

Mijn vervolg vraag is dus, wie moet ik in gebreke stellen:
A) mijn buurman omdat hij voorzitter is?
B) het VvE-managementbedrijf omdat zij de coordinatie op zich genomen hebben?
C) de leverancier van de kozijnen (en iedere bewoner moet dat op zijn/haar beurt zelf doen?
D) anders, namelijk: ...

ve
door verwijderd - Jun 9, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zegt: "lekkende kozijnen", mag ik dan aannemen dat je bedoelt dat er (regen)water lekt tussen muur en kozijn?

Als dat klopt, dan gaat het om de montage, waarop de firma die ze geïnstalleerd heeft garantie moet verlenen. Die firma is verantwoording verschuldigd aan de opdrachtgever en dat zou dan die Federatie moeten zijn als ik je verhaal begrijp. Die Federatie moet dus de firma ter verantwoording roepen. Nu is het mij even niet duidelijk wie er nalatig is, is dat de Federatie die maar geen contact zoekt met de kozijnenfirma, of is dat de kozijnenfirma die maar geen contact opneemt met de bewoner(s)?