pl
door plopje2 Jan 2, 2012 om 22:50
Geldzaken & recht

Geweigerd om mijn zorgverzekering te verhogen

Hallo
Ik wilde vragen of iemand van jullie weet of Interpolis mij mag weigeren als ik mijn aanvullende verzekering te wil verhogen.
Het is namelijk zo dat ik Interpolis belde om de aanvullende verz. te verhogen naar 4 sterren, de mevr. vroeg mij of ik in het afgelopen jaar fysiotherapie had gehad, ik antwoorde ja dat heb ik (zij kon dit ook zien hoor) en toen vroeg ze of ik het in 2012 ook nodig zou hebben.
Ik antwoorde waarschijnlijk wel want als alles goed gaat krijg ik een nieuwe heup.
Toen zij de vrouw, sorry maar dan mag ik u niet accepteren, ik zei wat zegt u, nee zei ze dat kan niet want u heeft in het afgelopen jaar ook al fysio gehad en met u voor uit zicht mag dit dan niet.ik heb 17 behandelingen gehad.
Ik heb hier en daar wat informatie gewonnen en heb op 19 dec. weer gebeld, ik kreeg toen een man aan de tel. hij vroeg mij hetzelfde en ik gaf de zelfde antwoorden, hij zei dus ook , sorry maar dan mag dan niet, toen zei ik moet ik dan liegen! en zei daar bij dat de operatie ook niet door zou kunnen gaan, omdat ik eerst nog getest moet worden op opiaten, aangezien ik daar niet goed op reageer.
De man zei toen, ik zet u op 4 sterren en u ontvangt een nieuwe polis. Nou die kregen wij op 30 dec.alleen was die van mijn man verhoogt! wij dachten ze hebben zich in de geb. datum vergist, mijn man is 13-04 en ik 03-04 dus ik meteen een mail gestuurd want het was 30 dec. dus erg krap in tijd.
2 jan.kregen wij een mail dat wij alle twee weer op 3 sterren stonden en dat ik weer door moest geven wat er ging gebeuren etc.ik heb meteen gebeld, en er werd gezegd dat ik geweigerd werd en dat ik maar op de mail moest reageren want daar zat het hoofd van de afdeling.
Nou dat heb ik dus gedaan, en had binnen 1 uur een mail terug dat ze van 19 dec. geen tel. van mij op die dag konden vinden, maar wel die van 15 dec. waar die mevr. mij geweigerd heeft.Ik weer gebeld dat ik dit erg vreemd vond want de nieuwe polis was op 21 dec. aangemaakt, hoe kon dit dan, de mevr die ik toen aan de tel. had zei dat ze het ging uitzoeken, en belde mij later terug met een excuus dat er iets fout was gegaan maar dat ik als nog geweigerd werd en dat ze dit heel vervelend vond maar dat ik wel een klacht in kon dienen.
Ik vertelde haar en dan, dan zeggen ze dat ze geen tel. gesprek van 19 dec. hebben maar wel van 15 dec. waar ik geweigerd ben!! en daarbij hebben wij de nieuwe polis ontvangen op 30 dec. dus kan ik ook niet meer overstappen naar een ander, ik sta dus met mijn rug tegen de muur.
Ik moet dus bij die 3 sterren blijven terwijl wij al jaren bij Interpolis zijn en mijn man die 4 sterren dus wel kreeg wat een foutje was, terwijl hij in 2010 een jaar lang 2 keer per week fysiotherapie had!!! en ik in al die jaren nooit.
Is dit nu allemaal correct of word ik gewoon in de maling genomen door Interpolis.
Wie weet hier een antwoord op.
Bijvoorbaat bedankt

3164 7 Rapporteer

mastag
door mastag - Jan 2, 2012 om 23:20
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Plopje,
De verzekeraars hebben de macht en ze maken er daadwerkelijk machtsmisbruik van.
Ze schatten de kansen in dat ze moeten betalen en als ze denken dat u iets meer kost dan de gemiddelde klant wordt u gewoonweg geweigerd. Ik wilde graag van 2 naar 3 sterren bij mijn tandartspolis en dat was niet mogelijk zonder medische keuring, gelukkig was dit geen punt, maar van 3 naar 4 sterren voor een ander extra pakket lukt me ook niet, heb laatste twee jaar wel 100 x fysio gehad en dus is het risico te groot. Enige voordeel wat ik heb is dat fysio na operatie onbeperkt is bij mijn verzekering, ik blijf dus trouw gaan, want als ik een maand stop en het opnieuw op pak ben ik de klos,

Mastag

mi
door miraltje - Jan 2, 2012 om 23:41
462 Antwoorden / 0 Vragen

voor de aanvullende verzekering geldt geen acceptatieplicht.

dit is toegestaan en niet te voorkomen.

u kunt proberen om over te stappen naar een andere verzekeraar,voor het aanvullende verzekeringen gelden afwijkende opzeg data,dit is na te gaan bij de polisvoorwaarden van de betreffende zorgverzekeraar, bij achmea is dat bijv tot 1 februari.

indien u overstapt naar een andere zorgverzekaar hou er dan ook rekening mee dat deze u voor het aanvullende deel ook mag weigeren,de kans bestaat dat u een vragenlijst moet ingevullen over u gezondheid.

de kans dat u van een 3 naar een 4 sterrren polis kunt is nagenoeg uitgesloten, u bent voor de verzerkeraars een te groot financieel risico.

pl
door plopje2 - Jan 2, 2012 om 23:44
12 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Mastag
Bedankt voor je antwoord.
Bij onze verzekering is het ook zo dat als je geopereerd bent dan is het ook onbeperkt, dat gaat dan na 20 behandelingen via de basisverzekering.
Maar de behandelingen die je nu voor de operatie moet heben om je spieren om de heup te versteviggen vallen er niet meer onder.
Dat is voor een iedereen nu zo, maar het is toch te gek voor woorden, toen ik ze niet nodig had en wij nog wel 4 sterren hadden werd er niets gezegd!!
En normaal was het geen probleem geweest als ik het via de site had gedaan, maar ik ben zo stom geweest om te bellen.
Maar nogmaals bedankt.

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2012 om 23:48
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Toevallig vertelde mijn vriendin vanavond dat per gisteren de eerste 20 behandelingen zelf betaald moeten worden (2 sessies per week heeft ze, al 20 jaar lang) en moet nu zonder want ze kan het niet betalen. Ze hadden ons toch wijsgemaakt dat je "gewoon" kon overstappen van Zorgverzekeraar? Stelletje leugenachtige Mij'en; voor dit soort verhalen was ik al bang dat ze zouden komen daarom ben ik maar blijven zitten waar ik zit.

pl
door plopje2 - Jan 2, 2012 om 23:49
12 Antwoorden / 9 Vragen

Miraltje
ook bedankt voor je antwoord.
maar als ik nu overstap voor alleen de aanvullende verzekeringen, kan dit wel maar heb je een soort proeftijd van 6 maanden.
Eerder kan je er dan geen gebruik van maken, wel als je ook de basisverzekering bij hun neemt.
Maar dat kan nu niet meer.
Bedankt.

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2012 om 00:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je het via de site had gedaan, had je misschien wel de gewenste verzekering kunnen afsluiten, maar had je zeer waarschijnlijk toch problemen gekregen (zie het vetgedrukte):

Art. 2.2 van de AV van Interpolis:

Wij beëindigen zowel de aanvullende verzekering van uzelf als van de verzekerde(n) die op uw aanvullende verzekering zijn meeverzekerd:
- op een door ons te bepalen tijdstip wanneer de verschuldigde bedragen binnen de door ons in de tweede schriftelijke aanmaning gestelde betalingstermijn nog niet zijn betaald.
- met onmiddellijke ingang:
- wanneer u niet tijdig voldoet aan een verzoek om inlichtingen (desgewenst schriftelijk), als die inlichtingen nodig zijn voor een goede uitvoering van de aanvullende verzekering;
- wanneer achteraf blijkt dat u het aanvraagformulier onjuist of onvolledig hebt ingevuld, of omstandigheden hebt verzwegen die voor ons van belang kunnen zijn;
- bij aangetoonde fraude, zoals omschreven in artikel 18 van de Interpolis Basisverzekering.

getty
door getty - Jan 3, 2012 om 18:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ik vraag me af of in deze situatie de revalidatie na de operatie niet onder de basisverzekering valt? Na een dergelijke operatie is vaak lange tijd fysio nodig en mogelijk kan hier een chronische indicatie voor afgegeven worden? Ik weet dit niet zeker, maar informeer eens bij het ziekenhuis (de orthopeet die de operatie doet, zou een dergelijke indicatie dan moeten afgeven). Het is de moeite waard om het te proberen denk ik.