wa
door wais Jan 26, 2021 om 12:25
Geldzaken & recht

Gratis weekendje weg?

We hebben een badkamer gekocht bij Brugman met als aanbieding GRATIS weekendje weg twv 500,=. Ik zie nu op de factuur dat wij dit weekendje weg zelf moeten betalen. Ik heb gemaild dat ik dit niet wil en een gerectificeerde factuur wil.
Ze zeggen dat er dan 250,= af gaat. Mijn vraag is waar gaat die andere 250,= heen en ben ik verplicht dit te betalen.
Is dit juridisch gezien wel mogelijk.

Kan dit allemaal zo maar?

Graag zsm antwoord

4123 7 Rapporteer

ma
door malty - Jan 26, 2021 om 12:49
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als het gratis weekendje weg is begrijp ik niet waarom er toch geld in rekening wordt gebracht.
Vraag eens aan Brugman hoe dat zit, u bent er bij geweest toen ze dat aanbod deden, ik kan daar geen antwoord op geven.

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 26, 2021 om 12:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je bij  een Wasmachine  een stofzuiger Cadeaux kreeg mag je die weigeren.

Dan heb je  recht  op  50% van de opgegeven prijs.
Voor een dergelijke aanbieding geld hetzelfde... een reis uitzoeken van €500,- vaak  beperkte keuze van hun aanbieder... of  €250,- korting...
Is in de wet geregeld.

Als ze in mijn voorbeeld een Stofzuiger van €295,- aanbieden die  normaal maar €129,- koste?
Dan zal ik zeker dit weigeren....

De reis ter waarde van is vaak  €500,- korting en geen reis van  precies €500,- mogelijk.
Ik noem dit koppelverkoop en U hoeft geen €500,- voor een vakantie bij te betalen...
Verkeerd gelezen.

Donuts
door Donuts - Jan 26, 2021 om 13:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote "Mijn vraag is waar gaat die andere 250,= heen

Die vraag moet u toch echt stellen aan Brugman. Hoe kan een ander nu weten hoe de aanbieding precies in elkaar steekt? U kunt het ook verkeerd begrepen hebben. Ik zie die actie ook niet 1-2-3 in Google voorbij komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 17:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie wel deze actie van Brugman https://www.brugman.nl/veilig-en-duurzaam/actie/#select/ en ook hier zie ik geen weekend gratis weg actie https://www.brugman.nl/blog/evenementen-en-acties/

Indien u werkelijk de aankoop heeft gedaan met daarbij de actie aanbieding die u noemt en het dus echt gratis is, dan is en blijft gratis gratis en kan men zijdens Brugman nooit sstellen dat u dat weekend dan zelf al of niet deels dient te betalen. Het is dus in ieder geval een kwestie van goed de voorwaarden doornemen en in dien men zijdens Brugman inderdaad handelt zoals u zegt behoeft en u wilt toch het weekend gratis weg ( dat overgens geen  500,00 zal kosten) is m.i. Brugman in gebreke en zie dan dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

En let op, indien u er geen gebruik van maakt mag men hoe dan ook niets in rekening brengen voor iets dat dan gratis zou zijn. Het lijkt mij zinvol om na te gaan of Brugman is aangesloten bij een geschillencommissie.

ka
door kassa2551 - Jan 27, 2021 om 11:36
22 Antwoorden / Vragen

Nog steeds trappen allerlei mensen in zogenaamde aanbiedingen wanneer je iets besteld, koopt of wat dan ook.
Eigenlijk zou het verboden moeten worden, maar ja....dat heet commercieel denken.
Maar neem van mij aan dat het woord 'GRATIS' niet bestaat. Net zo min als 2 voor de prijs van 1 en noem maar op.
Alles wat U "gratis krijgt"is ingecalculeerd in de prijs van hetgeen U aanschaft. En op Badkamers, keukens en al wat meer
worden winsten gemaakt waarvan U stijl achterover zou slaan, wanneer U wist wat de werkelijks kosten van de producten
zouden zijn.

mo
door mof - Jan 27, 2021 om 13:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gratis is gratis. Als er kosten voordit weekendje op de factuur staan kunt u die kosten terugkrijgen. Niet meer .... als ze 250€ erop hebben gezet krijgt u alleen de 250€ terug.

1paul
door 1paul - Jan 28, 2021 om 09:47
3147 Antwoorden / 0 Vragen

kan dit zomaar, ja, als er in de regels staat, weekend weg twv 500 of korting van 250E....