pi
door pieter1975 Oct 4, 2017 om 16:35
Geldzaken & recht

All great dealz

Ik word gebeld door all great dealz dat ik ooit in een gesprek iets zou hebben besteld en nu moet ik 65 euro betalen. ze hebben een band opname zeggen ze waarin dit duidelijk naar voren is gekomen. ik kan me dat gesprek wel herrinderen en heb duidelijk aangehaald dat ik niks betaal en er niet aan mee wil doen. nu hinh hij op en dat ze me terug gaan bellen met de band opname.

Zit ik nu ergens aan vast of moet ik dit gaan betalen?  ik heb ze geen gegevens gegeven.

alvast bedankt p.

10695 22 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2017 om 16:45
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Zou me er geen zorgen om maken, zie wel Cheap Flights maar zoals u het spelt: niet te vinden, voor mij dan. Laten ze u die bandopname maar beluisteren; zelfs dat kan gemanipuleert worden, trouwens. Maar: geen gegevens gelukkig. Volgens mij zit u echt nergens aan vast, hoor.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 4, 2017 om 16:54
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, misschien deze Great Deals On Flights

ge
door gewicht - Oct 4, 2017 om 16:45
170 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, waarom zou u.  Als u er zeker van bent dat u niets hebt toegezegd of besteld. Als ze ooit nog terugbellen, geen persoonlijke gegevens verstrekken.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 4, 2017 om 16:46
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Wacht de bandopname even af dan weet u het zeker. Alle kans dat u niets meer van ze hoort.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 4, 2017 om 16:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, natuurlijk niet, als u ze geen gegevens heeft gegeven dan hebben ze geen poot om op te staan. Bovendien moeten ze u op uw herroepingsrecht hebben gewezen en dat is vast niet gebeurd. Herroepingsrecht is uw 14 dagen bedenktijd om alsnog van de overeenkomst af te zien.

pi
door pieter1975 - Oct 4, 2017 om 17:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Snap het nu sorry was ook aan het zoeken is all great deals. Hij sprak vrij snel en hing ook snel op toen ik om de opnames vroeg.

marita5
door marita5 Oct 4, 2017 om 17:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Pieter1975 , de titel van uw topic en de vraag was duidelijk , er staat All Great Dealz

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2017 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In het vervolg helemaal negeren. Gesprek meteen beëindigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 4, 2017 om 17:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Nog meer klachten:

Update 13 juli 2017 - onterechte incasso's

De Consumentenbond krijgt klachten dat All Great Dealz via automatische incasso de betreffende bedragen afschrijft, zonder dat daar toestemming voor is gegeven. Consumenten die geen handtekening hebben gezet voor de automatische incasso's, kunnen die storneren omdat ze in dat geval onrechtmatig zijn. Dat kan binnen 56 dagen na afschrijving via internetbankieren. Daarna kan dit via de bank met een MOI-procedure (Melding Onrechtmatige Incasso) tot 13 maanden na afschrijving.
Link

ha
door harryromijn - Oct 6, 2017 om 11:59
272 Antwoorden / 0 Vragen

Hij die eist, bewijst.
En er is er maar één, die bepaalt of u betalingsverplichtingen heeft, en u dwingend op kan leggen te betalen: de rechter.
Een incassobureau is net Bello, de gemuilkorfde pitbul: mag blaffen, grommen, maar bijten kan die niet.

dr
door dragstar - Oct 6, 2017 om 12:10
35 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon negeren, ze zullen u nog proberen te imponeren maar daar moet u zich niets van aantrekken.
Ze hebben met hun zogenaamde opnamen geen poot om op te staan zolang ze geen door u getekende
document kunnen tonen waarvoor u dan zou hebben getekend voo ontvangst.

dr
door dragstar - Oct 6, 2017 om 12:12
35 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon negeren, ze zullen u nog proberen te imponeren maar daar moet u zich niets van aantrekken.
Ze hebben met hun zogenaamde opnamen geen poot om op te staan zolang ze geen door u getekende
document kunnen tonen waarvoor u dan zou hebben getekend voo ontvangst.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 6, 2017 om 12:26
509 Antwoorden / Vragen

Als er al bandopnames zijn moet je daarvoor toestemming gegeven hebben . Dat is te horen aan het begin van de band. Ga er maar vanuit dat ie geen bandopnames heeft ,anders had hij deze wel paraat gehad.

ge
door george321 Oct 6, 2017 om 14:14
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als er al bandopnames zijn moet je daarvoor toestemming gegeven hebben

Niet helmaal waar, Iedereen mag zijn/haar telfoongesprekken voor zichzelf opnemen, zonder de "tegenpartij" daarvan op de hoogte te brengen. Je mag het zelfs, mits namen verwijderd/wegggepiept uitzenden op radio en tv, kijk maar naar vara kassa en tros radar en opgelicht als voorbeeld. (google maar)

Een opname is geen contract als er geen ondertekend contract op volgt.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 6, 2017 om 21:05
509 Antwoorden / Vragen

Iedereen mag zijn/haar telfoongesprekken voor zichzelf opnemen

In dat geval hebben we in dit geval over onbruikbare opnames  . Daar heb ik geen lang verhaal voor nodig.

1paul
door 1paul - Oct 6, 2017 om 14:10
3103 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer niets schriftelijk vast ligt is er geen kontrakt, zelfs niet met een bandopname van u...

marita5
door marita5 - Oct 6, 2017 om 15:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Pieter1975 ,

dat ze me terug gaan bellen met de band opname.

Nog een aanvulling:

Kan ik het opgenomen gesprek opvragen of beluisteren?

Ja, u kunt de voicelog opvragen of beluisteren. Weigert de ondernemer u de voicelog te geven of de opname te laten beluisteren? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens voor meer informatie over de privacyregels en de mogelijkheden die u hebt richting de ondernemer.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/mag-ondernemer-telefoongesprek-opnemen-mag-ik-opname-beluisteren

hammond
door hammond - Oct 6, 2017 om 16:22
122 Antwoorden / 15 Vragen

Google eens all great deals dan ziet u gelijk wat voor praktijken dit zg bedrijf uithaald. Ze zijn zeer agressief en rekenen hierdoor dat mensen bang worden en betalen. Nergens op reageren en dit "bedrijf" op laten nemen in het bel me niet register.

vi
door vitara - Oct 6, 2017 om 16:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje knippen en plakken van opgenomen gesprek en u heeft 6 auto's besteld.... Voortaan meteen gesprek beeindigen. Nu niet druk over maken.

mo
door mof - Oct 6, 2017 om 19:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou die opname afwachten

pierre60
door pierre60 - Oct 11, 2017 om 13:59
132 Antwoorden / 14 Vragen

Als u zeker weet dat u niets besteld hebt en bovendien niets hebt ontvangen dat moet u zeker niet betalen. Laat zij maar met de bewijzen komen.

gi
door girlbad - Oct 14, 2017 om 13:43
13 Antwoorden / 1 Vragen

zie Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/pas-op-met-all-great-dealz

Pas op met All Great Dealz

All Great Dealz belt consumenten met de mededeling dat ze een prijs hebben gewonnen: een vliegreis naar een land van keuze. Wel moet de ‘winnaar’ zelf €65 bijbetalen. Vervolgens komt er een brief met daarin een aantal kortingsvouchers voor een nog te boeken reis en hotelovernachting. Pas in de brief staat vermeld dat terugsturen van de vouchers op eigen kosten is. Wie dit doet, is in veel gevallen nog steeds niet van het bedrijf af: uit de klachten blijkt dat All Great Dealz regelmatig beweert dat de retourzending niet of beschadigd is ontvangen. Het bedrijf probeert daarna met behulp van intimiderende incassopraktijken alsnog betaling af te dwingen.

marita5
door marita5 Oct 14, 2017 om 13:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@girlbad , deze link had @sjoppie en ik al vermeld , er staat nu een update van 10 okt in .

kr
door krulspeld - Jan 10, 2018 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen

ik ben benaders door een incasso bureau met het gegeven dat ik een openstaande rekening moet betalen ik weet nergens van wat moet ik nu doen kunnen jullie mij advies geven

Geachte heer/mevrouw Otter - Nedermeijer

ol
door old fellow Jan 10, 2018 om 12:11
90 Antwoorden / Vragen

Wie eist, die bewijst! En natuurlijk als u een slimmerik belt die uw gesprek even eenzijdig monteerd, tja. Daarom staat er op mijn tel altijd een opnamesysteem aan, dat meld ik niet en hoeft ook niet. Maar in voorkomende gevallen staat de vordering meteen op niet legaal.

tijger1
door tijger1 Jan 10, 2018 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@krulspeld. Lees de reacties boven u.

marita5
door marita5 Jan 10, 2018 om 12:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Krulspeld , negeren en vooral niet betalen , lees ook hier klik op de rode regel .https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/25-11-2017/direct-solutions-let-op-voor-de-werkwijze-van-deze-incassobemiddelaar/

ju
door juliomariner - Jan 10, 2018 om 11:38
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Zolang ze geen door u ondertekende opdrachtbevestiging hebben kunnen ze alleen maar dreighen. Helaas niets op uit doen. Het zijn gewoon boeven die hopen dat u vatbaar bent voor hun dreigementen

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2018 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@krulspeld

Lees het topic eens helemaal door, daar staat toch geen Chinees in!

U moet helemaal niets doen en die kwestie verder negeren. Ook als een zogenaamd incassobureau u belt. Gesprek direct beëindigen.

Pas als er een deurwaarder aan de deur staat, die komt niet, maar als, dan gaat u naar zie zitting.

Dit zijn gewoon louche praktijken.

In het vervolg zulke gesprekken met “WINNEN” “GRATIS” enzovoort, direct beeindigen en geen gegevens verstrekken.

En nog wat, haal uw naam weg uit uw topic. Dit is een openbaar forum en voor iedereen te lezen.