ultraglide1998
door ultraglide1998 Mar 24, 2012 om 16:10
Geldzaken & recht

Hangjeugd

Al enkele jaren hebben we last van hangjeugd, deze wordt de laatste tijd ook steeds agressiever zodat ik geen enkele buur meer meekrijg in eventuele actie`s tegen deze jeugd want praten helpt niet bij die gasten. Gesprekken met gemeente helpen niet. Politie bellen al evenmin. Ik ben bijna zover dat ik met enkele collega`s de jeugd ga wegslaan.
Dat is natuurlijk ook geen oplossing maar wie heeft raad en wat zijn onze rechten in geval van overlast door hangjeugd. Tips graag wel staven met wetsartikelen en niet uit de losse pols of duim.

746 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2012 om 16:28
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Als "Politie bellen" geen succes heeft, vraag ik mij af als "de handhavers van de wet" niets kunnen doen met welke wettelijke artikelen kan je de betreffende jongelieden nog "mee om de oren slaan". Misschien dat je geheel toevallig met een aantal buurtbewoners nu net daar even jullie stevig uit de kluiten gewassen honden gingen uitlaten? Dit is een probleem wat niet of zeer moeilijk op te lossen is.

haarp
door haarp - Mar 24, 2012 om 18:11
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 16:10]Al enkele jaren hebben we last van hangjeugd, deze wordt de laatste tijd ook steeds agressiever zodat ik geen enkele buur meer meekrijg in eventuele actie`s tegen deze jeugd want praten helpt niet bij die gasten. Gesprekken met gemeente helpen niet. Politie bellen al evenmin. Ik ben bijna zover dat ik met enkele collega`s de jeugd ga wegslaan.
Dat is natuurlijk ook geen oplossing maar wie heeft raad en wat zijn onze rechten in geval van overlast door hangjeugd. Tips graag wel staven met wetsartikelen en niet uit de losse pols of duim.

Ik ga er toch vanuit dat jullie een wijkagent hebben!?

Normaliter heeft een wijkagent een wekelijks spreekuur waar je met je frustratie/klachten terecht kan over problemen in je wijk.

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 18:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hier ook tijd probleem geweest in dorp verderop, je moet toch echt de gemeente zien te porren.........
Hier heeft de plaatselijke middenstand zich er ook mee bemoeit omdat ze ook veel overlast veroorzaakten in winkelcentrum en samen met buurtcommissies hebben die wat geregeld kunnen krijgen bij de gemeente.
De jongeren hebben nu een eigen hangplek met overkapping, een soort van bushok waar ze droog kunnen zitten en samen hangen buiten de woonkern.
Ook is er een organisatie actief genaamd Streetcornerwork
Je moet zoveel mogelijk mensen organiseren om een stem te hebben bij de gemeente........en niet de jongeren `aanspreken` maar proberen iets voor ze te regelen, ze vervelen zich rot tegenwoordig, wij hadden vroeger `jeughonken` waar we samenkwamen waar muziek was en je wat kon drinken of een tosti of iets kon krijgen, die zijn tegenwoordig ook bijna allemaal wegbezuinigd ...

tdehond
door tdehond - Mar 24, 2012 om 18:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al een bezoek gebracht met een groep bezorgde buurtbewoners aan de burgemeester met de lokale pers in uw kielzog?

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Mar 24, 2012 om 18:50
149 Antwoorden / 12 Vragen

Allen dank voor uw tips. Er zaten enkele bruikbare bij.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2012 om 20:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 18:50]Allen dank voor uw tips. Er zaten enkele bruikbare bij.
Suk6 er mee zolang ze geen overlast en vernielingen plegen is het moeilijk om in te grijpen. En geweld gebruiken is ook niet goed daar kan je mee in moeilijkheden komen, en dan ben je verder van huis. U zult met de wijkagent eens gaan praten of deze een op;lossing kan vinden.

jo
door jorisw - Mar 25, 2012 om 18:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 16:28]Als "Politie bellen" geen succes heeft, vraag ik mij af als "de handhavers van de wet" niets kunnen doen met welke wettelijke artikelen kan je de betreffende jongelieden nog "mee om de oren slaan". Misschien dat je geheel toevallig met een aantal buurtbewoners nu net daar even jullie stevig uit de kluiten gewassen honden gingen uitlaten? Dit is een probleem wat niet of zeer moeilijk op te lossen is.

Probeer je nu aan te zetten tot geweld of is dit een oproep om de boel te laten escaleren?

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2012 om 19:04
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zet zeker niet aan tot geweld o.i.d. maar als "de wet" niets meer kan of wil, wat moet je dan? Heb jij dan een pasklare oplossing die werkt, daar is TS mee geholpen, meer als in vergelijk met commentaar geven.