ma
door marie-jose Jan 31, 2016 om 20:39
Geldzaken & recht

Heb een probleem met de jaarafrekening van essent

Mijn jaarafrekening ging van 3-1-2015 tot neem ik aan rond 3-1-2016. Nu krijg ik de jaarafrekening en blijkbaar loopt die door tot 25-1-2016 en nu moet ik bij betalen. Wat kan ik daar aan doen?

4352 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Jan 31, 2016 om 20:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Niets, dit is vrij normaal.  U heeft gewoon meer gebruikt dat de al betaalde voorschotten, daar doen die 2 weken langer niets aan af hoor.

sy
door sylvia_71 - Jan 31, 2016 om 21:09
288 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoezo 'blijkbaar"? Het staat toch op de jaarafrekening over welke periode de berekening betrekking op heeft? En wat zou je eraan willen doen? Dit is heel gebruikelijk en niets vreemds aan.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2016 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het verbruik kan natuurlijk nooit tot 25 januari zijn. Dat is net een week geleden. 
Op de afrekening staan precies de periodes vermeld waarover de afrekening gaat. En al zou nu eventueel het vastrecht al berekend zijn tot 25-01-2016, dan is dat slechts een gering bedrag op de hele rekening.

gerbera
door gerbera - Jan 31, 2016 om 22:26
7388 Antwoorden / 14 Vragen
2

Is het niet toevallig de datum dat deze aan u is verzonden. Als u moet bijbetalen zal uw voorschotbedrag te laag zijn geweest.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2016 om 23:54
16872 Antwoorden / 108 Vragen
0

Het zal wel, zoals @gerbera al schrijft, een te laag voorschotbedrag zijn. Helemaal vooraf berekenen kan niet, maar ik zelf ga van het standpunt uit dat je beter iets meer per maand kan betalen; krijg je aan het eind van de rit nog wat terug, toch. ☺


heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 11:58
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

tijger1@ anders dan u stelt kan het wel degelijk als je beschikt over een slimme meter. De verrekendata lopen bij Essent van opname datum tot opname datum na installatie van de slimme meter. Dat u moet bijbetalen roept overigens wel de vraag op of er sprake is geweest van meer gebruik aangezien vooral door de warme winter tot nu toe er gemiddeld sprake is geweest van behoorlijk minder verbruik, vvan gas.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2016 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

@gerritaltena

Kijk nou toch eens even naar de data.

En dan de omschrijvingen. "Neem ik aan". En "blijkbaar". 

Dus "blijkbaar" de afrekening niet bij de hand.

fo
door forumessent - Feb 1, 2016 om 13:59
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Marie-Louise,

Graag willen we samen met u de jaarafrekening doornemen en al uw vragen beantwoorden. Als u dit ook wilt kunt u een email sturen naar webcare@essent.nl met daarin uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en en kopie van uw bericht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

audb
door audb - Feb 1, 2016 om 19:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Een goede tip is dan ook om (wat) meer te betalen dan wat de energie provider u wilt laten betalen.

Ze gaan uit van een gemiddelde gebruik en die is altijd veel lager dan in werkelijkheid verbruikt gaat worden.

De redenen daarvoor snapt u misschien ook wel als ze zouden zeggen dat u €200 permaand zou moeten betalen dan denku meteen dat ze erg duur zijn dus zeggen ze liever dat u maar €125 permaand hoeft te betalen en achteraf zal u dan echt diep in de buidel moeten tasten.

Zeker nu de rente op de spaarrekening laag is kan u net zo goed wat meer betalen en dan wat terug krijgen dan moeten bij betalen.

Behalve als u een socialedienst uitkering heeft als u dan wat terug krijgt schijnen ze het te zien als inkomsten (?) 

marita567
door marita567 - Feb 1, 2016 om 20:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

@audb , 

Behalve als u een socialedienst uitkering heeft als u dan wat terug krijgt schijnen ze het te zien als inkomsten (?) 

Dit word nooit gezien als inkomsten omdat je dat zelf heb betaald , ook niet als je terug krijgt .

ad
door adjopo37 - Feb 2, 2016 om 11:06
3 Antwoorden / Vragen
0

Ad - 2 februari 11 uur

Wij hebben datzelfde probleem telefonisch met Essent besproken, maar erg duidelijk was het antwoord niet.
Ons contract liep van 1 jan. t/m 31 december 2015, maar de faktuur is gemaakt t/m 19 jan. waardoor wij ook moesten bijbetalen.
Het is administratief toch duidelijker om te berekenen gedurende de contractduur.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2016 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@adposdijk

wijzig uw gebruikersnaam. Nu is dat uw mailadres. Dit is een openbaar forum.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer