ingjoy
door ingjoy Jul 12, 2023 om 15:32
Geldzaken & recht

Hebben meer mensen last dat de post vanuit het Internationale office niet word bezorgd ??

Ik heb afgelopen 20 Juni een pakketje verstuurd vanuit Spanje met Track & Trace naar mijn kleinkinderen in 's Hertogenbosch, echter bij de Track & Trace info staat dat het al sinds 21 Juni 2023 bij het Internationale postkantoor NLHAGI ligt....daarna zie ik niks meer en hoor ook niks terwijl alle gegevens op het pakket vermeld staat, ook was een paar maanden geleden een pakket vanuit Madrid terug gestuurd naar nederland en daar door PTTPost verkeerd geleverd ipv Maasdijk was het in Houten bezorgd en moesten daar 4 euro voor betalen terwijl het een fout van het Internationale postkantoor was.....In mijn optiek werken er daar GEEN betrouwbare mensen !  Enfin om mijn kleinkinderen niet teveel teleur te stellen heb ik 10-7 on-line bij Bol.com in Nederland opnieuw Badstof zomer poncho's gekocht en die zijn gisteren al bezorgd ?? en waarom mijn pakket vanuit Spanje niet ??

5501 7 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jul 12, 2023 om 15:47
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Bol.com levert elke nacht zelf af bij PostNL waardoor deze gewoon de volgende dag bezorgd word.

Wat bij u de oorzaak is is gissen. Het kan een domme menselijke fout zijn, maar het kan ook al in Spanje fout zijn gegaan. Gegevens op een doos word niet naar gekeken, wel naar de gegevens op de sticker. Die sticker word namelijk gelezen op elk depot. Mocht daar een fout in geslopen zijn word het verkeerd verwerkt.
Internationale track en trace zegt overigens niet zoveel. Vanuit Spanje word het uitbesteed aan een Nederlandse vervoerder. Als Spanje als verwachting had dat het op 21 juni in Nederland zou moeten zijn, dan kunnen ze dat als info naar u doorgeven. Maar het kan best zijn dat het pakket dan nog onderweg is.

sira
door sira - Jul 12, 2023 om 16:16
2340 Antwoorden / 24 Vragen

NLHAGI is het sorteercentrum in Den Haag.
U moet er rekening mee houden dat het momenteel een rotzooi is bij Post.nl, ze hebben geen sorteerders voldoende. Ik krijg al 3 weken mijn tv-gids niet, zelfs de postbode klaagt er over.

Zet uw klacht op https://www.klachtenkompas.nl/

Ik vond dit ook nog voor u: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/pakket-lang-op-nlhagi-locatie/details?complaintId=6f524420-7720-4222-a4fa-af80f7598ea2

tenormin
door tenormin Jul 12, 2023 om 19:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, inderdaad een zooi bij PostNl. Mijn pakketje uit Spanje: 4 weken wachten, terwijl het na twee dagen bezorgd zou worden, stond er. Gelukkig dus wel ontvangen. En van mijn gids, Avrobode, die ik deze tijd van het jaar per twee weken ontvang: zij schreven me een mail dat ook zijn zoveel klachten krijgen van lezers dat we, als we de gids niet krijgen, we het nu online krijgen. Natuurlijk service gericht, maar ik heb dat ding liever in handen.

ingjoy
door ingjoy Jul 12, 2023 om 19:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk bedankt voor de Tip en de link naar klachtenkompas.nl  SIRA , ik heb inmiddels een klacht ingediend met bewijzen bij de Consumentenbond en hoop er het beste van ! Groet Ingjoy

sira
door sira Jul 12, 2023 om 19:55
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin
Ik kreeg enige tijd geleden de nieuwe tv-gids tezamen met de gids van 2 wkn daarvoor. De postbode vertelde mij de volgende dag dat hij er ook een foto van had gemaakt.

@Ingjoy
Mooi, succes. Laat ons weten als het opgelost is.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 12, 2023 om 17:23
538 Antwoorden / Vragen

Vraag of ze het via correosexpress kunnen versturen. Via express zou wel snel moeten kunnen. China Nederland express zelfs gegarandeerd binnen 12 dagen.

https://www.correosexpress.com/web/correosexpress

ingjoy
door ingjoy Jul 12, 2023 om 19:35
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de Tip Thijs12 !  Zal ik de volgende keer doen.

JMA2
door JMA2 - Jul 13, 2023 om 00:31
116 Antwoorden / 2 Vragen

Tja als PTT post nog in het spel is dan snap ik het wel.

rj
door rjw Jul 14, 2023 om 22:51
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Een bedrijf dat al decennia niet meer bestaat kan ook niets bezorgen.

Ka
door Kazuri - Jul 14, 2023 om 12:29
3 Antwoorden / Vragen

Ik woon in ES en heb enige ervaring met postbestellingen vanuit ES naar NL. Sommige pakketjes zijn heel snel bij de geadresseerde, anderen doen er soms een eeuwigheid over. Pakketje zijn binnen ES nog te volgen met de tracker van Correos.es. Wanneer ze verzonden zijn naar NL heb je er de NL tracker van Post.nl voor nodig of van een andere vervoerder. Duurt het heel lang, dan is het heel wel mogelijk dat het pakket bij de douane terecht is gekomen voor nader onderzoek. Duurt soms even, maar het pakket komt vast weer boven water.

ingjoy
door ingjoy Jul 14, 2023 om 15:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor u reactie, ik woon zelf op de Canarische eilanden en idd de ene keer komt het na 5 dagen al aan in Nederland en de andere keer duurt het een eeuwigheid , maar juist nu zitten mijn kleinkinderen te wachten op de badstofponcho's (een kadootje van Oma) omdat nu de zomervakantie voor hun begonnen is in Brabant :-) maar helaas zullen de kleintjes wat langer moeten wachten door een hele trage douane of Post.nl

ma
door marleenvanh - Jul 14, 2023 om 12:39
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap hier eerlijk gezegd niet zo veel van. NLHAGI is de code van het DOUANE-kantoor in Den Haag. In de EU waar zowel Spanje als Nederland lid van zijn kennen we vrij verkeer van personen EN goederen. Het volgende heb ik van de site van de belastingdienst, pagina 'Van particulier naar particulier'. Dus, incidenteel, een paar kinderponchos.....

Ontvangt u goederen uit een ander land van de Europese Unie?

Ontvangt u goederen uit een ander land van de Europese Unie. Dan bemoeit de Douane zich niet met die zending. Met uitzondering van accijnsgoederen zoals alcohol en tabak. Voor alcoholhoudende producten moet accijns worden betaald. Voor tabaksproducten geldt dat zij moeten zijn voorzien van geldige, Nederlandse accijnszegels. Er is voor accijnsgoederen geen vrijstellingsgrens waaronder geen accijns betaald hoeft te worden.

ingjoy
door ingjoy Jul 14, 2023 om 15:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp er net zo weinng van als U, het enige wat mij opvalt het laaste jaar is dat ik steeds veel problemen heb met de Post in Nederland maar ook met Correos.es en met name de douane afdeling in Madrid die steeds goederen (zoals schoenen / shirts) voor mij bestemd (Ik woon op Gran Canaria) terug stuurt naar Nederland wat voor mij steeds heel veel geld kost ! Enige oplossing is nu denk ik om zelf naar Nederland te gaan en te kopen wat ik nodig heb, want hier is niet alles verkrijgbaar helaas....

sira
door sira Jul 14, 2023 om 23:09
2340 Antwoorden / 24 Vragen

NLHagi is het postsorteercentrum Den Haag. Dat daar toevallig ook douane zit (die niets met Europese pakketten doet), komt waarschijnlijk omdat het internationale sorteercentrum (IMEC) op hetzelfde adres zit.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 14, 2023 om 16:18
538 Antwoorden / Vragen

Express verzending is echt wat nodig is bij elke verzending naar Nederland vanuit elk land ter wereld.
Anders blijft het tot drie maanden in een donker hoekje bij PostNL liggen.

ingjoy
door ingjoy Jul 14, 2023 om 18:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Oké Thijs12 Bedankt voor de Tip !
Mvgr. Ingjoy