Is
door Isaac Nov 17, 2020 om 09:24
Geldzaken & recht

Hebben wij recht op Compensatie van basicfit nu wij maar 3x in de week sporten?

Beste allen,

Basicfit werkt sinds Corona met gymtime, in het begin ging dat goed en kon je om de dag sporten en soms iedere dag. Nu hebben ze sinds 3 weken de aantal reservering per kwartier naar 7 laten zakken. Hierdoor kun je nog maar 2 a 3x in de week sporten.

Mijn vraag is hebben wij recht op compensatie?

Alvast Bedankt

7178 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2020 om 09:47
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Formeel gezien ja : In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt

verleend en zou u, zoals al weer enige weken geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/

Het is wel meer informeel de vraag of u dat recht wel wenst te claimen. In ieder geval zou ik even wachten op hetgeen vanbavond wordt gemeld m.b.t. eventuele verruiming van de nu geldende maatregelen m.b.t. ook kunnen sporten. Daarbij is ook aan de orde dat indien er veel mensen hun recht gaan halen door te vorderen het gevaar van financiële problemen bij de sportorganisaties erg groot kan worden met mogelijk surceanesce/failissementen tot gevolg en dan heeft u niets meer.

lo
door lovewinnie - Nov 17, 2020 om 09:50
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben gisteren ons abonnement stop gezet. Man sport 7dg per week. Ik 4/5 x per week ( met zelfde abonnement , familie pas )
Echter als kan reservering heeft staan kan ik niet reserveren en andersom.
Ook kan man maar 1 reservering maken en zodra je binnen bent pas nieuwe reservering maken. Met beetje geluk 3/4 dg later. Soms zelfs pas 5/6 omdat tijden die uitkomen vol zitten. Niet te doen dus. We hebben drm besloten stop te zetten en voorlopig buiten te hardlopen en van die 30 euro pm die we besparen kun je gewichten etc kopen. Zodra corona gedoe om is worden we wel weer lid. In het begin was het prima te doen maar er is nu gewoon geen plek meer  . Ook betalen we 10 euro extra zodat geld gezin kan sporten met 1 pas maat dat wordt onmogelijk gemaakt met max 1 reservering per pas.
Recht op Compensatie is er niet. Je kunt tenslotte sporten. En ze doen echt wel hun best maar vind 30 euro pm betalen voor 1 max 2 x sporten per week zonde geld . Opzeggen is dus zeker een optie. Er zijn genoeg sportscholen die werken zonder reserveringen.

marita5
door marita5 - Nov 17, 2020 om 09:53
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Isaac ,

We zijn super blij dat we je weer mogen verwelkomen in onze clubs! Helaas niet met z'n allen tegelijk want dat is niet goed voor die wereldberoemde 1,5 meter afstand. Omdat door de overheid bepaald is dat er maar een beperkt aantal mensen tegelijk in de club mag zijn, werken we met een reserveringssysteem: Gymtime. Hierin kan jij een tijdslot van 30 minuten tot 90 minuten reserveren. Je kan dit doen in de Basic-Fit app en via my.basic-fit.com en het is super makkelijk!

https://www.basic-fit.com/nl-nl/veiligheid/gymtime

Lees hier veelgestelde vragen ,

https://www.basic-fit.com/nl-nl/coronavirus

sw
door swat1500 - Nov 17, 2020 om 10:22
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Dat wordt ingewikkeld. Ik vermoed dat men zich met succes zal.kunnen beroepen op overmacht. Immers men wordt verplicht een maximaal aantal personen toe te laten terwijl de faciliteiten er wel zijn. Ik vermoed dat de rechter compensatie niet zal toewijzen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 17, 2020 om 22:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij deze aangepaste voorwaarden in Uw nadeel kun je weg gaan  zonder opzegtermijn....
en hopelijk vind je ergens iets anders   of ga je buiten zelf sporten...

1paul
door 1paul - Nov 18, 2020 om 11:33
3155 Antwoorden / 0 Vragen

ja daar heeft u recht op mits u een kontrakt heeft waarin bijvoorbeeld staat dat u onbeperkt kunt sporten....

mo
door mof - Nov 18, 2020 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het niet is geregeldin de algemene voorwaarden, dan ja!

audb
door audb - Nov 18, 2020 om 12:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

NEE dit is overmacht door dat het van overheidswegen is opgelegd.
Was dat niet het geval dan was het contract breuk en had het abonnement stop gezet mogen worden.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Nov 18, 2020 om 13:23
88 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er van uit dat jullie als klant zeker gecompenseerd MOETEN worden ! Want ik ga er van uit dat Basic Fit zich ook aangemeld heeft bij overheid / gemeente voor financiële steun !

ti
door titust Nov 18, 2020 om 16:38
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als Basic Fit financiële steun heeft aangevraagd wordt de vloeropppervlakte van hun sportschool ineens 2 of 3 keer zo groot? Of mogen ze dan afwijken van de 1,5m afstand houden en hoeven zij maar 50cm  of 75cm aan te houden? Dan kunnen ze wel meer mensen toelaten. Vreemde conclusie!

lo
door lovewinnie - Nov 18, 2020 om 15:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem blijkt trouwens te zitten bij basic fit omdat klanten uit België en Duitsland over de grens komen sporten . Omdat daar alles dicht zit. Je mag met abonnement overal sporten. Ook in andere landen. Gebieden vlak bij de grens zitten overvol. Ze proberen er wat aan te doen maar vraag me af wat?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5197544/sportschool-toestroom-duitsland-belgie-nederland-lockdown