al
door almar123 Sep 30, 2004 om 01:06
Geldzaken & recht

Herinneringskosten

Mag een bedrijf wettelijk bij de eerste herinnering al extra kosten rekenen of mag dit pas vanaf de tweede herinnering of zelfs pas vanaf een aanmaning ??

30734 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit zal per bedrijf verschillen.
Meestal staat dit wel ergens vermeld (in de voorwaarden), of heeft het in de media gestaan dat als je te laat betaald je een (eerste) herinnering krijgt en er extra kosten in rekening worden gebracht.


groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 03:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag almar 123,


Een bedrijf mag bij een eerste herinnering kosten berekenen. Op de  vraag of het wettelijk is? is het antwoord, dat nergens in de wet staat dat het niet mag. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2004 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de betalingstermijn is vertreken bent u in verzuim. Het kost gewoon veel geld om u daaraan te helpen herinneren.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2004 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

KPN stuur de rekening op 22-09 weg en ik krijg hem pas 28-09 en moet dan voor 08-10 betalen. Dat is geen 2 weken en de wettelijke termijn om een rekening te betalen is dacht ik 2 weken. Ze moete die rekeningen op tijd sturen.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 07:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mij werden onlangs ook extra herinneringskosten in rekening gebracht nadat ik de rekening van KPN 5 dagen te laat had betaald. Immers, iedereen vergeet dit wel eens een keer. Vervolgens ben ik op zoek gegaan in de historie, de algemene voorwaarden van KPN en wat de Nederlandse Wet hierover zegt: namelijk het Burgerlijk Wetboek.


Het blijkt dat KPN per juli 2004 deze herinneringskosten heeft ingevoerd. Aan de hand hiervan heb ik een bezwaarschrift ingediend. Na 2 weken kreeg ik een telefoontje van KPN met de mededeling dat ik een nieuwe  factuur kreeg en dat de 4,50 Euro herinneringskosten werden kwijtgescholden.


Mijn bezwaarschrift is succesvol geweest. KPN kan niet zomaar de algemene voorwaarden wijzigen. Ik adviseer iedereen om bezwaar aan te tekenen met meteen de mededeling als KPN niet binnen 30 dagen reageert een klacht bij de Geschillencommissie in te dienen.


Indien je een kopie van mijn bezwaarschrift wilt ontvangen kun je een e-mail sturen naar:


syril.debruin@planet.nl


De brief is te groot om in dit forum in te kopieren.


Ik wens iedereen succes!


 


Met vriendelijke groet,


De hobbyjurist


   

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag almar,


Ik ken een postorderbedrijf die dit ook doet, maar moet er wel bij vermelden dat dit bij hun in de algemene voorwaarden is terug te lezen. Groet, Elena

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer