ne
door netti Sep 12, 2023 om 13:51
Geldzaken & recht

High ticket closing

Hallo, ik zie video's op internet over high ticket closers. Dat is een online salesbaan waarbij je veel geld kan verdienen. Veel amerikaanse video's, maar het zijn een paar nederlandse video's waar ik niet veel wijzer van wordt. Als je naar de websites van bedrijven waarnaar verwezen wordt gaat, krijg je wederom summiere uitleg over een salesbaan.
Je kunt wel een kostbare cursus afnemen of een gesprek met het bedrijf afspreken, wat ik nog niet heb gedaan.
Reviews van de bedrijven lijken allemaal op elkaar en in dezelfde periode geschreven.
Hoe werkt dit precies? Is het echt een salesfunctie? Kun je echt goed geld verdienen ermee? Is er een dienstverband nodig? Waarom is er weinig info in het nederlands over te vinden? Is dit het verdienmodel van doorklikken naar hun website en een cursus afnemen en dus gebakken lucht dat je er goed mee kunt verdienen in de toekomst? Het is erg onduidelijk.

5030 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 12, 2023 om 14:04
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is geen baan maar een slinkse manier om een waardeloze cursus te verkopen.
Als het toch een sales functie is moet u via Multi Level Marketing allerlei troep verkopen die een gewone winkel vanwege de slechte kwaliteit niet wil verkopen.
Ik raad u aan hier heel ver weg van te blijven.

mahadma
door mahadma - Sep 12, 2023 om 14:09
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Voorop gesteld dat dit een serieuze vraag is, als je graag (veel) geld wil kwijtraken aan niets, zeg ik doen!

ne
door neodutchio - Sep 12, 2023 om 14:19
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als veel geld verdienen zo makkelijk zou zijn, waarom is er dan nog armoede?

Slimme mensen verdienen geld aan domme mensen die ze laten geloven slim te kunnen worden. Wie dat niet begrijpt zal veel geld kwijt raken. In ongeveer de woorden van Youp van 't Hek.

ro
door ronny530 - Sep 12, 2023 om 14:24
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook niet waar.
U kunt veel beter op social media een advertentie plaatsen met de de tekst 'ik weet hoe u in korte tijd heel veel geld kunt verdienen, als u wil weten hoe vul uw n.a.w. gegevens in en maak 250 euro over op deze bankrekening en verdien ook veel geld'.
Zodra u het geld binnen heeft stuurt u een brief of e-mail met de tekst 'doe als ik'.

sira
door sira - Sep 12, 2023 om 14:24
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik je advies mag geven, blijf hier van weg. Het wordt heel mooi voorgesteld, maar dat is niet de werkelijkheid.
Bovendien ook nog een dure cursus moeten volgen, je zakken zijn al bijna leeg en dan heb je nog niets verkocht. Die verkopen vinden (net als MLM) dan ook meestal plaats in de eigen familie en kennissen. Als je uiteindelijk ruzie met familie en kennissen wilt hebben, moet je dit gaan doen.

Mijn indruk is dat het uit Amerika komt en dat kan betekenen dat je een laag salaris ontvangt (als je al een salaris krijgt) en voor iedere verkoop een bonus ontvangt.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar zo werkte het vroeger bij IBM (de verkoop) ook. Meer salaris wilde zeggen veel verkopen (als dat al lukt).

Aanvulling: ik heb net een paar video's bekeken. Het zijn snelle jongens die aan jou geld willen verdienen m.a.w. over jouw rug..

ne
door netti - Sep 12, 2023 om 14:39
67 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor de reacties! Gebakken lucht dus. Ik vrees dat hier veel mensen in gaan tuinen....

sjjoppy
door sjjoppy Sep 12, 2023 om 14:41
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig dat u dit inziet.

rj
door rjw Sep 12, 2023 om 20:32
3266 Antwoorden / 5 Vragen

De meeste mensen vinden zich slimmer dan anderen dus die zullen hier toch niet in trappen?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 12, 2023 om 14:40
7195 Antwoorden / 3 Vragen

We moeten steeds vaker rekening houden met verkooppraatjes en daar kan "High ticket closing" ook nog wel bij.
Het doet mij aan een pyramidespel van vroeger denken waar ook zo veel goedgelovigen aan ten onder gingen.

Laat dit een waarschuwing zijn voor een ieder die dit tegen komt.

ze
door zeemannetje - Sep 13, 2023 om 15:23
120 Antwoorden / 0 Vragen

Als het te mooi klinkt om waar te zijn is het te mooi om waar te zijn.
Klinkt in mijn oren als een scam, een dure waardeloze cursus aansmeren en nooit meer wat laten horen.

@q
door @qwerty@ - Sep 13, 2023 om 15:56
68 Antwoorden / 1 Vragen

1 review zegt genoeg, te mooi om waar te zijn.............:

"Super cursus! Faris werkt niet met scripts en gaat samen met jou op zoek naar wat het best
past bij jouw. In me eerste week meteen een opdrachtgever gekregen en mijn eerste geld
verdient. Inmiddels verdien ik gemiddeld 5 tot 10k per maand.''

mo
door mof - Sep 13, 2023 om 18:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet onduidelijk. Het is gebakken lucht! Niemand wordt slapend rijk behalve als er ook mensen slapend arm worden!

1paul
door 1paul - Sep 14, 2023 om 08:09
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als je gaat solliciteren en je moet gaan betalen word er maar een beter van en dat is degeen waar jij je centjes naar toe stuurt!!