hfrantzen
door hfrantzen Oct 26, 2012 om 13:30
Geldzaken & recht

Hoe betrouwbaar is Post.nl

Geachte lezers, wederom weer een klacht over het onbetrouwbare bedrijf POST. NL.
Op 12 juli 2012 een besteling geplaatst bij de online internetshop het Kruitvad.nl.
Ik had daar een zelf opblaasbaar luchtmatras van € 35.- gekocht incl. bezorgkosten door POST.NL.
Deze bestelling zou op 13 juli 2012 bezorgd worden door ons onbetrouwbare bedrijf POST.NL. Via de mail van de internetwinkel kreeg ik een Track & Tracé nummer toegemailt en kon dus mijn pakketje volgen.
Nu komt het, Op 13 juli 2012 keek ik in de middag bij track & tracé en tot mijn verbazing lag mijn pakket nog in het sorteercentrum bij POST.NL en zou nu 14 juli bezorgd worden.
Op 14 juli 2012 wederom op Track & Tracé gekeken en tot mijn verbazing lag mijn pakket nog steeds in het sorteercentrum van Post.NL en zou nu bezorgt worden op 16 juli 2012.
Toen maar even gebeld met POST.NL a € 0.45 p/m 15 minuten lang.
Daar kreeg ik te horen dat mijn pakket zoek was en dat de verzender, dus het Kruitvat maar een onderzoek moet instellen.
Tevens 2 klachten mailtjes naar POST.NL gestuurd en zie hier hun 1e reactie”

Geachte mevrouw xxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw pakket met verzendcode [edit-redactie] nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Helaas kan ik met deze verzendcode niet achterhalen waar het pakket momenteel is. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. Als opdrachtgever van PostNL kan hij/zij een formeel onderzoek naar deze zending aanvragen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

[edit-redactie]
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten”

2 reactie POST.NL, ‘’ Geachte xxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw reactie. Net als mijn collega verwijs ik u door naar de verzender. Spijtig om te lezen dat we niet aan uw wensen voldoen. Mochten we in de toekomst u toch van dienst kunnen zijn, dan doen wij dat natuurlijk graag.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,
[edit-redactie]
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

Schandalig toch, POST.NL zou een onderzoek in moeten stellen naar hun eigen onbetrouwbare personeel wat daar loopt te stelen, want dat kunnen ze daar gezien het aantal klachten over dit bedrijf.
Vorig jaar is er een pakket met bedrijfskleding van mij verdwenen wat is afgeleverd door POST.NL en afgetekend, maar niet door mij, heb ik dus ook nooit meer ontvangen, Ook hier heeft de verzender een onderzoek ingesteld maar nooit meer iets van gehoord.
Afgelopen december 2011, 3 mapjes met kerstzegels online besteld bij POST.NL, nooit aangekomen maar na contact met verzender zijn deze gelukkig nageleverd.
Nu, 19 juli 2012, ik kijk weer op de track & Tracé van de online winkel het Kruitvat en wat staat er ” tijdstip wanneer mijn luchtmatras bezorgt wordt is onbekend, verzending is vertraagd, verwachte bezorgdag is aangepast en de status is ” mijn pakket ligt nog in het bezorgcentrum van POST.NL.
Dit zien we dus nooit meer terug en ik denk dat er nu een postbezorger op ligt te slapen, ik hoop dat hij het matras flink hard opblaast en als hij zijn roes uitslaapt dat ding explodeert onder hem.
Wanneer gaat de overheid iets aan dit onbetrouwbare bedrijf doen, nogmaals zie de vele klachten over Post.nl.

4531 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2012 om 13:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo langzamer hand lijk het erop dat post NL door de splitsingen niets meer onder controle heeft. Door al die losse krachten is het niet meer te overzien wat voor een personeel zij dit laten doen. In de tijd dat het nog PTT was, werd er goed gekeken wat voor een personeel er werd geselecteert.
Maar sinds het is geprivatiseert gaat het alleen maar om de winst. Klanten zijn daar alleen maar goed voor.

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2012 om 13:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Morgen wordt PostNL behandeld in Kassa.
Klik

PostNL levert veel klachten op. Ook bij mij. Pas werd ik aangesproken door mensen die in een andere straat op hetzeflde huisnummer wonen. Zij hadden een paar brieven gericht aan mij ontvangen en bij mij bezorgd.

Fijn dat zij dit onbezoldigd doen, maar het lijkt mij beter als de postbezorgers op het juiste adres leren bezorgen.

sw
door swat1500 - Oct 27, 2012 om 23:38
3809 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad heeft PostNL gelijk v.w.b. het punt dat niet u maar de verzender moet klagen over het niet aankomen van het pakket.

U kunt het Kruidvat informeren over het niet aangekomen zijn van het door u bestelde en hen gelijk verzoeken u opnieuw het artikel toe te sturen.

Het risico van niet aankomen ligt (in dit geval) bij het Kruidvat en niet bij u.

Hetzelfde gehad met een bestelling bij Bol.com. Die stuurde netjes het bestelde artikel nogmaals op en dat arriveerde wel.

Heb de uitzending van vanavond gezien en kan mij, ook gezien de vele klachten die ik ook om mij heen hoor, niet voorstellen dat PostNL inderdaad de kwaliteit levert die zij (zelf!) stelt te leveren.

Overigens ook zo'n "de slager keurt zijn eigen vlees verhaal". Uit eigen onderzoek concludeert PostNL dat 99,3 % van de verzonden post aankomt.

Misschien moeten ze ook maar eens (duidelijk herkenbaar) 100 I-phones 5 per post verzenden (uiteraard onverzekerd) en bezien of er 99 ook daadwerkelijk aankomen. Uiteraard wel verzenden naar de grote steden en niet naar een dorpje op het platteland waar iedereen de postbode nog bij naam kent.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 28, 2012 om 01:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 23:38]Inderdaad heeft PostNL gelijk v.w.b. het punt dat niet u maar de verzender moet klagen over het niet aankomen van het pakket.

U kunt het Kruidvat informeren over het niet aangekomen zijn van het door u bestelde en hen gelijk verzoeken u opnieuw het artikel toe te sturen.

Het risico van niet aankomen ligt (in dit geval) bij het Kruidvat en niet bij u.

Hetzelfde gehad met een bestelling bij Bol.com. Die stuurde netjes het bestelde artikel nogmaals op en dat arriveerde wel.

Heb de uitzending van vanavond gezien en kan mij, ook gezien de vele klachten die ik ook om mij heen hoor, niet voorstellen dat PostNL inderdaad de kwaliteit levert die zij (zelf!) stelt te leveren.

Overigens ook zo'n "de slager keurt zijn eigen vlees verhaal". Uit eigen onderzoek concludeert PostNL dat 99,3 % van de verzonden post aankomt.

Misschien moeten ze ook maar eens (duidelijk herkenbaar) 100 I-phones 5 per post verzenden (uiteraard onverzekerd) en bezien of er 99 ook daadwerkelijk aankomen. Uiteraard wel verzenden naar de grote steden en niet naar een dorpje op het platteland waar iedereen de postbode nog bij naam kent.Hoe kunnen zij dit controleren bij de mensen die geen post krijgen?Ik heb ook wel eens een schrijven gehad of wanneerik die brief had ontvangen dus kon ik het vertellen.

fe
door festinger - Oct 28, 2012 om 02:49
410 Antwoorden / 18 Vragen

Iedereen moet toch zo langzamerhand begrijpen hoe het gaat. Post.nl gaat de marktwerking opzoeken. Dat betekend geld maken. En alle bijkomende schade zoveel mogelijk beperken door een staf van juristen in dienst te nemen die maar 1 taak heeft. Het zo lang mogelijk afschrikken en nu uitstellen van aansprakelijkheid. En die paar gevallen die blijven volharden en de rechter vragen doen we af met excuses en vergoeden we alle gemaakte kosten.

En je kunt wel schelden en tieren op de onderlaag van Post.nl ,maar daar is het probleem niet.Iedere massale commerciële onderneming doet exact hetzelfde. Blijkbaar werkt het zo en zorgt het voor banen.