![hfrantzen](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4735606.DSC_0021.jpg)
Hoe betrouwbaar is Post.nl
Geachte lezers, wederom weer een klacht over het onbetrouwbare bedrijf POST. NL.
Op 12 juli 2012 een besteling geplaatst bij de online internetshop het Kruitvad.nl.
Ik had daar een zelf opblaasbaar luchtmatras van € 35.- gekocht incl. bezorgkosten door POST.NL.
Deze bestelling zou op 13 juli 2012 bezorgd worden door ons onbetrouwbare bedrijf POST.NL. Via de mail van de internetwinkel kreeg ik een Track & Tracé nummer toegemailt en kon dus mijn pakketje volgen.
Nu komt het, Op 13 juli 2012 keek ik in de middag bij track & tracé en tot mijn verbazing lag mijn pakket nog in het sorteercentrum bij POST.NL en zou nu 14 juli bezorgd worden.
Op 14 juli 2012 wederom op Track & Tracé gekeken en tot mijn verbazing lag mijn pakket nog steeds in het sorteercentrum van Post.NL en zou nu bezorgt worden op 16 juli 2012.
Toen maar even gebeld met POST.NL a € 0.45 p/m 15 minuten lang.
Daar kreeg ik te horen dat mijn pakket zoek was en dat de verzender, dus het Kruitvat maar een onderzoek moet instellen.
Tevens 2 klachten mailtjes naar POST.NL gestuurd en zie hier hun 1e reactie”
Geachte mevrouw xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw pakket met verzendcode [edit-redactie] nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.
Helaas kan ik met deze verzendcode niet achterhalen waar het pakket momenteel is. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. Als opdrachtgever van PostNL kan hij/zij een formeel onderzoek naar deze zending aanvragen.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
[edit-redactie]
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten”
2 reactie POST.NL, ‘’ Geachte xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw reactie. Net als mijn collega verwijs ik u door naar de verzender. Spijtig om te lezen dat we niet aan uw wensen voldoen. Mochten we in de toekomst u toch van dienst kunnen zijn, dan doen wij dat natuurlijk graag.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
[edit-redactie]
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
Schandalig toch, POST.NL zou een onderzoek in moeten stellen naar hun eigen onbetrouwbare personeel wat daar loopt te stelen, want dat kunnen ze daar gezien het aantal klachten over dit bedrijf.
Vorig jaar is er een pakket met bedrijfskleding van mij verdwenen wat is afgeleverd door POST.NL en afgetekend, maar niet door mij, heb ik dus ook nooit meer ontvangen, Ook hier heeft de verzender een onderzoek ingesteld maar nooit meer iets van gehoord.
Afgelopen december 2011, 3 mapjes met kerstzegels online besteld bij POST.NL, nooit aangekomen maar na contact met verzender zijn deze gelukkig nageleverd.
Nu, 19 juli 2012, ik kijk weer op de track & Tracé van de online winkel het Kruitvat en wat staat er ” tijdstip wanneer mijn luchtmatras bezorgt wordt is onbekend, verzending is vertraagd, verwachte bezorgdag is aangepast en de status is ” mijn pakket ligt nog in het bezorgcentrum van POST.NL.
Dit zien we dus nooit meer terug en ik denk dat er nu een postbezorger op ligt te slapen, ik hoop dat hij het matras flink hard opblaast en als hij zijn roes uitslaapt dat ding explodeert onder hem.
Wanneer gaat de overheid iets aan dit onbetrouwbare bedrijf doen, nogmaals zie de vele klachten over Post.nl.
Zo langzamer hand lijk het erop dat post NL door de splitsingen niets meer onder controle heeft. Door al die losse krachten is het niet meer te overzien wat voor een personeel zij dit laten doen. In de tijd dat het nog PTT was, werd er goed gekeken wat voor een personeel er werd geselecteert.
Maar sinds het is geprivatiseert gaat het alleen maar om de winst. Klanten zijn daar alleen maar goed voor.
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
Morgen wordt PostNL behandeld in Kassa.
Klik
PostNL levert veel klachten op. Ook bij mij. Pas werd ik aangesproken door mensen die in een andere straat op hetzeflde huisnummer wonen. Zij hadden een paar brieven gericht aan mij ontvangen en bij mij bezorgd.
Fijn dat zij dit onbezoldigd doen, maar het lijkt mij beter als de postbezorgers op het juiste adres leren bezorgen.
Inderdaad heeft PostNL gelijk v.w.b. het punt dat niet u maar de verzender moet klagen over het niet aankomen van het pakket.
U kunt het Kruidvat informeren over het niet aangekomen zijn van het door u bestelde en hen gelijk verzoeken u opnieuw het artikel toe te sturen.
Het risico van niet aankomen ligt (in dit geval) bij het Kruidvat en niet bij u.
Hetzelfde gehad met een bestelling bij Bol.com. Die stuurde netjes het bestelde artikel nogmaals op en dat arriveerde wel.
Heb de uitzending van vanavond gezien en kan mij, ook gezien de vele klachten die ik ook om mij heen hoor, niet voorstellen dat PostNL inderdaad de kwaliteit levert die zij (zelf!) stelt te leveren.
Overigens ook zo'n "de slager keurt zijn eigen vlees verhaal". Uit eigen onderzoek concludeert PostNL dat 99,3 % van de verzonden post aankomt.
Misschien moeten ze ook maar eens (duidelijk herkenbaar) 100 I-phones 5 per post verzenden (uiteraard onverzekerd) en bezien of er 99 ook daadwerkelijk aankomen. Uiteraard wel verzenden naar de grote steden en niet naar een dorpje op het platteland waar iedereen de postbode nog bij naam kent.
[quote=swat1500 schreef op zaterdag 27 okt 2012, 23:38]Inderdaad heeft PostNL gelijk v.w.b. het punt dat niet u maar de verzender moet klagen over het niet aankomen van het pakket.
U kunt het Kruidvat informeren over het niet aangekomen zijn van het door u bestelde en hen gelijk verzoeken u opnieuw het artikel toe te sturen.
Het risico van niet aankomen ligt (in dit geval) bij het Kruidvat en niet bij u.
Hetzelfde gehad met een bestelling bij Bol.com. Die stuurde netjes het bestelde artikel nogmaals op en dat arriveerde wel.
Heb de uitzending van vanavond gezien en kan mij, ook gezien de vele klachten die ik ook om mij heen hoor, niet voorstellen dat PostNL inderdaad de kwaliteit levert die zij (zelf!) stelt te leveren.
Overigens ook zo'n "de slager keurt zijn eigen vlees verhaal". Uit eigen onderzoek concludeert PostNL dat 99,3 % van de verzonden post aankomt.
Misschien moeten ze ook maar eens (duidelijk herkenbaar) 100 I-phones 5 per post verzenden (uiteraard onverzekerd) en bezien of er 99 ook daadwerkelijk aankomen. Uiteraard wel verzenden naar de grote steden en niet naar een dorpje op het platteland waar iedereen de postbode nog bij naam kent.Hoe kunnen zij dit controleren bij de mensen die geen post krijgen?Ik heb ook wel eens een schrijven gehad of wanneerik die brief had ontvangen dus kon ik het vertellen.
Iedereen moet toch zo langzamerhand begrijpen hoe het gaat. Post.nl gaat de marktwerking opzoeken. Dat betekend geld maken. En alle bijkomende schade zoveel mogelijk beperken door een staf van juristen in dienst te nemen die maar 1 taak heeft. Het zo lang mogelijk afschrikken en nu uitstellen van aansprakelijkheid. En die paar gevallen die blijven volharden en de rechter vragen doen we af met excuses en vergoeden we alle gemaakte kosten.
En je kunt wel schelden en tieren op de onderlaag van Post.nl ,maar daar is het probleem niet.Iedere massale commerciële onderneming doet exact hetzelfde. Blijkbaar werkt het zo en zorgt het voor banen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer