ha
door harem Dec 17, 2009 om 22:23
Geldzaken & recht

Hoe geld terug na onterechte aanmaning?

In januari hebben wij een bestelling geplaatst bij Bol.com. Deze hebben wij in februari betaald. We kregen een aanmaning van Accountergroup, hierop hadden wij niet gereageerd (wij hadden toch al aan bol betaald). Daarna kregen wij nog een aanmaning met zo veel extra kosten dat we deze maar betaald hebben in april er van uit gaande dat ze dit weer terug zouden betalen als ze zouden zien dat wij al betaald hadden. Ik heb meerdere mails gestuurd naar Accountergroup maar ik krijg steeds wazige mails terug waarin ze informatie vragen hoe wij betaald hebben, met welke rekening, wanneer enz. maar dit heb ik al meerdere malen doorgegeven. Hoe kan ik nu het geld terug krijgen inclusief € 20,= aan extra kosten die wij aan Accountergroup moesten betalen?

4326 17 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Dec 17, 2009 om 23:29
965 Antwoorden / 40 Vragen

@harem
Lekker laten gaan.
Als u al betaald heeft.
Intimideren en innen dat is wat incasso buro`s doen., met hun (scholieren) telefonisten.
Heb zelf een soort gelijk geval aan de orde en dat is al 5 jaar aan de gang.
Stuur een mail naar de onterechte incaseerder met een verwijzing naar dit forum van Kassa. sc6 T

kiran
door kiran - Dec 17, 2009 om 23:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@harem

"Met zoveel extra kosten dat we deze maar betaald hebben in april ervan uitgaande dat ze dit weer terug zouden betalen als ze zouden zien dat wij al betaald hadden".

De accountorgroup incasseert voor Bol.com omdat Bol.com schijnbaar geen betaling heeft binnen gehad. Vandaar hun vraag om de gegevens. Zij ziendat niet.
Zou toch via de mail het blijven doorgeven!

Heb ook nog een telnr. gevonden: 030-2144195, misschien dat bellen beter werkt?
Jammer dat het zo gelopen is, een evt. volgende keer, niet betalen en doorgeven dat er een fout is gemaakt. Mogen ze samen de boel uitzoeken.

raadgever
door raadgever - Dec 18, 2009 om 10:51
123 Antwoorden / 10 Vragen

Ervan uitgaande dat u de rekening hebt betaald en dat u het betalingsbewijs nog in uw bezit heeft geldt slechts 1 advies.
BolCom brief sturen (aangetekend met bericht van ontvangst) met daarin de mededeling dat u hen opdraagt orde op zaken te stellen en dat u verschoond wenst te blijven van correspondentie van het incassoburo. Tevens wenst u restitutie van het door u betaalde bedrag.
Immers, BolCom is de opdrachtger van dat bureau. U heeft daar op geen enkele wijze een relatie mee.
Overigens, bellen of e-mailen heeft geen zin.

ha
door harem - Dec 18, 2009 om 11:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is duidelijke taal.

ha
door harem - Dec 18, 2009 om 11:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie antwoord.
Ik denk inderdaad dat ik naar bol.com ga schrijven. Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten want onderhand ben ik € 36,= extra kwijt. En het was inderdaad dom van me om te betalen omdat ze dreigen met extra kosten en evt. een deurwaarder.

sn
door snagtor - Dec 18, 2009 om 13:41
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook eens betalingsherinnering gekregen van Bol.com, maar ik had al betaald. Ik heb toen een mailtje gestuurd met betalingskenmerk en datum van overboeken. Na een paar dagen kreeg ik een bevestiging met excuses met een code voor gratis verzending van volgende bestelling; prima afgehandeld dus. Zo kan het dus ook.

pierre60
door pierre60 - Dec 18, 2009 om 13:50
132 Antwoorden / 14 Vragen

Als je gaat schrijven naar Bol.com vergeet dan niet een kopie bij te sluiten van de betalingen die je gedaan hebt.

den dries
door den dries - Dec 18, 2009 om 14:35
62 Antwoorden / 1 Vragen

Ik als jarenlange klant van Bol.com lees jouw verhaal met verbazing.
Wanneer je betaald hebt moet je niet ingaan op een aanmaning van een Incassobureau maar contact opnemen met Bol.com.
Deze hebben een uitstekende service en had de kwestie opgelost.
Ik weet niet of je de acceptgiro naar de bank hebt gebracht of dat je het zelf via het internetbankieren hebt overgemaakt, wellicht heb je hier een fout gemaakt?
Succes.

fr
door fransvd - Dec 18, 2009 om 17:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ken ik nog een semi overheidsbedrijf. Daar moet je met een incassobureau gaan dreigen om je ten onrechte in rekening gebrachte terug te krijgen. Ik had nl. mijn waterschapsbelasting reeds betaald en kwam na vakantie terug en er lag een aanmaning in de bus. Ik heb toen alleen de belasting betaald en 7 dagen later storten ze het belasting bedrag terug met een excuus voor de gemaakte fout. Ze hielden wel de aanmaningskosten in. Na 3 maanden van mailen schrijven, bellen en dreigen eindelijk de aanmaningskosten terug gekrgen.
Frans

pi
door pinocchio - Dec 18, 2009 om 19:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hiervoor zijn op internet formulieren te downloaden.

Ook kunt u betreffende Bol.com een brief sturen met de volgende inhoud.

Naar aanleiding van uw vermeende vordering op mij deel ik u als volgt mede:
Voornoemde vordering welke door ons uitdrukkelijk wordt betwist is op:...........
Aan u over gemaakt op datum...........
Naar aanleiding hiervan is door u niet adequaat gereageerd, zodat ik mij thansop het standpunt stel, voldoende inspanning te hebben geleverd om u hiervan op de hoogte te stellen.
Bij deze wil ik u aanzeggen geen moeite meer te willen doen om uw administratie, welke meerdere onvolkomenheden vertoont, op orde te brengen.
Tevens deel ik u mede dat alle geleden en te leiden schade door mij op u zal worden verhaald met inbegrip van door u afgewongen procedures.
Onder behoudt van aale rechten verblijf ik inmiddels, met vriendelijke groet.

dannyzwolle
door dannyzwolle - Dec 18, 2009 om 19:07
21 Antwoorden / 1 Vragen

hoi heel makkelijk op de site van bol.com is een sprekende computer, klik kopje klantenservide aan en zeg dat je nooit de bestellijg hebt ontvangen, je krijgt dan een mail dat het gecrediteerd is, zo doe ik het ook al tijden maanden en jaren, bol.com heeft de administratie niet op orde, ze geven TNT de schuld dat er iets fgout is gegaan, de herinneringen die je ontvangen hebt NOOIT betalen, maar klacht indienen, dan boeken ze het zelf af succes

vi
door vic19460 - Dec 18, 2009 om 19:25
2 Antwoorden / 5 Vragen

Als u werkelijk betaald hebt en u hebt de bewijzen hiervan moet u kontakt opnemen met het bureau waar de accountgroep is aangesloten. In de kleine lettertjes staat waar de accountgroep is aangesloten. Die vragen naar kopieën van de bewijsstukken en dan krijgt u alles terug. Heb hetzelfde aan de hand gehad met Energie Direct.
Vic

kiran
door kiran - Dec 18, 2009 om 20:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=harem schreef op vrijdag 18 dec 2009, 11:14]Dat is duidelijke taal.
Dat bericht is hetgeen je graag wilt horen!

@raadgever - ervaring met Incassobureau's?
"U heeft daar op geen enkele wijze een relatie mee".
O, nee? Bol.com heeft het uit handen gegeven, wenst betaling, heeft nav hun administratie schijnbaar niets binnen gehad. Dus harem heeft daar nu zeker een relatie mee! Nu weet ik niet hoe klantvriendelijk Bol.com is bij problemen. Maar mijn ervaring met Incassobureau's, als het eenmaal is opgestart: de opdrachtgever trekt doorgaans zijn handen ervan af. Mailen en/of bellen geen zin? Je moest eens weten hoe vaak ik niet voor mijn clienten in de clinch heb gelegen met een Incassobureau. En mij bracht bellen méér op dan dat de clienten contact zochten met de 'opdrachtgever'.

Bovendien is de AccountorGroup geen Incassobureau. Is slechts onderdeel VAN!

Maar goed, hoop voor harem dat Bol.com hem/haar tegemoet zal treden. Maar in principe staat Bol.com buiten spel. Afhandelen doe je met het Incassobureau, want Die wil je tenslotte niet meer in je nek voelen hijgen.

ma
door mario47 - Dec 18, 2009 om 21:52
56 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik iets betaalt heb krijg ik meestal een betalings bewijs.Als er een aanmaning komt en ik heb mijn betalingsbewijs nog,reageer ik niet.Er komt vanzelf een deurwaarder aan de deur.Geef hem een copie en de rest zoekt ie zelf maar uit.Heeft ie kosten,dan maar terug bij de opdrachtgever.

defries
door defries - Dec 21, 2009 om 11:14
69 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat kiran slecht beoordeeld wordt en raadgever zo positief.
Kiran heeft gelijk. Bolcom geeft om wat voor reden dan ook de vordering uit handen en trekt daarmee zijn handen er van af. Harem doet vanaf dat moment zaken met het incassoburo.
Maar ik zou zeggen dat er niets aan de hand is. Als u betaald heeft, beschikt u ongetwijfeld over het bewuste dagafschrift van de bank, en kunt u het incassoburo gemakkelijk overtuigen van uw gelijk. Op zich was het niet slim de vordering aan het incassoburo te voldoen.
Overigens komt dannyzwolle mij niet geheel zuiver voor, tenzij hij/zij het anders bedoelt dan ik het lees.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 21, 2009 om 11:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als je al betaald had, waarom ga je dan in hemelsnaam betalen aan dat incassobureau, dat begrijp ik echt niet.
Ik koop al jaren bij Bol, gelukkig nooit zoiets meegemaakt.

Mocht het mij overkomen, dan neem ik 1x contact op om de zaak recht te zetten, blijven ze aan de gang dan zoeken ze het maar uit.
Laat maar voor de rechter komen, jij staat toch in je gelijk, en het incassobureau (of Bol) zit met onnodige kosten.

Ik zou nu blijven mailen, schrijven, bellen naar het incassobureau om je geld terug te krijgen.
Aangetekend zou ik niet doen, zonde van je geld, en bewijst toch niks.
succes ermee.

raadgever
door raadgever - Dec 21, 2009 om 11:48
123 Antwoorden / 10 Vragen

@ Geachte defries,

Hoewel BolCom de vordering uit handen geeft blijft zij ten allen tijde verantwoordelijk voor de incasso. Zij geeft incassobureau opdracht om namens hen het bedrag te innen.
Het schrijven van het incasso zal veelal beginnen met de openingszin: "Namens onze cliënt (en in dit geval dus BolCom) verzoeken wij u om voor (datum) het bedrag op onze rekening te boeken.
Kortom: Uit naam van de opdrachtgever.

Het kan overigens geen kwaad om de brief die aan BolCom moet worden gestuurd ook in copie te zenden aan het incassobureau zodat daar wellicht een "belletje gaat rinkelen".